دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد یائیر لاپید: یک نفر نتانیاهوی دیوانه را متوقف کند اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد
سرخط خبرها

کدخدایی: کیفرخواست پرونده ترور حاج قاسم به مراحل نهایی نزدیک شد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۴۲۵۵۴
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
کدخدایی: کیفرخواست پرونده ترور حاج قاسم به مراحل نهایی نزدیک شد+ فیلم
مشاور وزیر خارجه گفت: کیفرخواست پرونده ترور حاج قاسم به مراحل نهایی نزدیک شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، عباسعلی کدخدایی مشاور وزیر خارجه و رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در میزگرد تخصصی مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در منطقه غرب آسیا با بیان اینکه وزارت امور خارجه پیگیری‌های خوبی را برای پیگیری حقوقی پرونده ترور حاج قاسم سلیمانی انجام داده است، اظهار داشت: در بعد کیفری کیفرخواست به مراحل نهایی نزدیک شده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: مقامات آمریکایی براساس این کنوانسیون، مکلف به رعایت جایگاه بین المللی حاج قاسم سلیمانی بودند، اما اقدام به ترور ناجوانمردانه او کردند.

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: اقداماتی با کمک قوه قضاییه کشور عراق و مقامات رسمی این کشور برای پرونده ترور حاج قاسم انجام شده است که به زودی گزارشات آن اعلام خواهد شد.

کدخدایی در ادامه با بیان اینکه آمریکا خودش را به غلط، به عنوان مبارزه با تروریست‌های داعش معرفی می کرد اما همگی در منطقه شاهد بودند که اگر آمریکا در منطقه نبود، داعش نمی توانست خود را منطقه معرفی کند و دستاوردی داشته باشد، ادامه داد: راهبرد جمهوری اسلامی، مقابله با داعش بود و به گفته مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی به‌عنوان خط مقدم مقابله با داعش قرار گرفت و براساس اسناد بین المللی و وظایف انسانی، با داعش به مقابله پرداخت.

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه آمریکا با جنایت ترور حاج قاسم علاوه بر نقض تعهدات بین‌المللی خود، به تعهدات منشور بین‌المللی سازمان ملل عمل نکرد، تصریح کرد: این ترور یک تخلف بین‌المللی بود و هیچ‌کدام از توجیهات آمریکایی‌ها مورد تایید نیست. ترور حاج قاسم به عنوان یک تخلف بزرگ در اسناد بین المللی ثبت شده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه غرب آسیا سالیان متمادی است که گرفتار حضور نامشروع بیگانگان است، اظهار داشت: آمریکا تلاش می‌کند برای تامین منافع نامشروع خود، به هر وسیله‌ای متوسل شود.

کدخدایی افزود: آمریکا در جهت تامین منافع نامشروع خود از هر وسیله‌ای از جمله فروش سلاح، ساخت گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش، حمله نظامی و... استفاده می‌کند. داعش که مخلوق آمریکا بود، دو سوم کشورهای سوریه و عراق را به تصرف خود درآورده بود، این امر جز با حمایت آمریکا ممکن نبود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->