سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت
سرخط خبرها

احمد مسعود: مقاومت و تلاش سیاسی دو بال پرنده سعادت افغانستان است

  • کد خبر: ۱۴۲۵۵۵
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
  • ۱
احمد مسعود: مقاومت و تلاش سیاسی دو بال پرنده سعادت افغانستان است
رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان گفت: مقاومت و تلاش سیاسی دو بال پرنده سعادت افغانستان است. دنیا و منطقه به نیت واقعی طالبان پی برده است. ما نیازمند گذشت زمان هستیم تا منطقه و جهان متوجه تصمیمات کج‌دار‌و‌مریز خود در قبال طالبان شوند.

شهرآرانیوز؛ احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، شب گذشته در گفت‌وگویی اینستاگرامی با محمدحسین جعفریان، مستندساز نام‌آشنای ایرانی و کارشناس مسائل افغانستان، به سؤالاتی درباره وضعیت امروز افغانستان و جبهه مقاومت ملی افغانستان پاسخ داد.

این گفت‌وگو به‌صورت زنده از صفحه اینستاگرام محمدحسین جعفریان پخش شده است. شهرآرانیوز بخشی از این گفت‌وگو را پیاده‌سازی کرده است.

احمد مسعود: مقاومت و تلاش سیاسی دو بال پرنده سعادت افغانستان است

شهادت هیچ‌گاه اراده یک ملت مسلمان را ضعیف نمی‌کند

احمد مسعود در پاسخ به سؤالی درباره شهادت فرمانده خیرخواه از چهره‌های برجسته جبهه مقاومت گفت: برخلاف آنچه گفته شده است، شهادت هیچ‌گاه اراده یک ملت مسلمان را ضعیف نمی‌کند، بلکه به اراده‌ آن‌ها اضافه می‌کند.

او با اشاره به شهادت فرمانده خیرخواه گفت: این شهدا عزم ما را برای رسیدن به هدف بیشتر می‌کنند. جبهه در طول یک سال و نیم گذشته گسترش یافته است و نظم پیدا کرده است. ظرفیت‌ها گسترش یافته است. ما در مقابل دشمنی قرار داریم که هفته‌وار از فروش و قاچاق مواد مخدر درآمد زیادی دارد.

احمد مسعود در ادامه افزود: شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که چرا ما در حالت نابرابر جنگ را ادامه می‌دهیم. حمایت بیرونی و داشتن امکانات دلیلی برای این نیست که ما برای رسیدن به هدف تلاش نکنیم. در طول یک سال و نیم گذشته جبهه رو به گسترش رفته و انسجامی در بین ظرفیت‌های مخالف طالبان به وجود آمده است.

مسعود تأکید کرد: ما به‌تنهایی نمی‌توانیم کشور خود را آزاد کنیم. خوشبختانه امروز شاهد شکل‌گیری اتحاد‌های جدید برعلیه طالبان هستیم و نسبت به قبل در شرایط بهتری قرار داریم.

رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان اضافه کرد: بدون شک ما خون‌های زیادی از دست دادیم. شهید خیرخواه یکی از قهرمان‌های کشور ما بود. ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این اتفاق انجام دادیم. فرمانده خیرخواه یکی از باتجربه‌ترین افراد و چریک‌های ما بود. ما در یک جنگ بی‌نهایت سخت قرار داریم. هیچ دانشگاهی درس این جنگ را به شما نمی‌دهد.

او ادامه داد: بی‌تجربگی نظامی داشته باشید، اما بی‌تجربگی سیاسی نداشته باشید. به قول احمدشاه مسعود، شکست جنگی را می‌توان جبران کرد، اما شکست سیاسی را نه.

مسعود تأکید کرد: در طول یک سال و نیم گذشته جبه‌های ما با وجود تمام مشکلاتی که وجود داشت، به پیش می‌رفت. فرمانده خیرخواه در پی تلاش‌های پی‌درپی دشمن و همکاری مستقیم بعضی سرویس‌های خارجی که با طالبان همکاری می‌کنند و بعد از یک مبارزه ۳۰ ساعته جان باخت.

جبهه مقاومت ملی تاکنون ۳۰۰ شهید داده است

این چهره مخالف طالبان ادامه داد: جبهه مقاومت در طول یک‌سال‌ونیم گذشته حدود ۳۰۰ شهید داشته است. این درحالی است که در دوره جمهوریت ما روزانه ۳۰۰ شهید داشتیم. ما با مشکلات زیادی تا امروز راهی را که آغاز کرده‌ایم، ادامه داده‌ایم.

رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان گفت: اشتیاق و علاقه برای پیوستن به جبهه مقاومت یک چیز است و توانمندی و امکانات برای جذب نیرو یک چیز. ما به‌صورت جدی روی این موضوع درحال کار هستیم تا بتوانیم جبهه را گسترش بدهیم.

مسعود تأکید کرد: استفاده از پهپاد یکی از مسائلی است که در جنگ اتفاق افتاده است. ما در تلاش برای پیداکردن راهی برای خنثی‌سازی استفاده از پهپاد هستیم تا دیگر آسیبی به مجاهدان ما از این ناحیه نرسد. تا زمانی که حمایت مستقیم فنی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه که ما اطلاعات موثقی در این باره داریم، وارد نشده بود و آن‌ها در کنار طالبان قرار نگرفته بودند، آن‌ها (طالبان) دستاورد کلانی نظامی در برابر ما نداشتند.

مقاومت و تلاش سیاسی دو بال پرنده سعادت افغانستان است

او با بیان اینکه طالبان می‌دانند که من دشمن صادقی برای آن‌ها هستم، گفت: مقاومت و تلاش سیاسی دو بال پرنده سعادت افغانستان است. ما در بخش سیاسی دستاوردهای زیادی داشتیم که به‌رسمیت‌نشناختن این گروه (طالبان) از سوی دیگر کشورها یکی از دستاوردهای آن است.

رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان ادامه داد: ما با برگزاری کنفرانس‌های مختلف در ترکیه، اتریش و تاجیکستان پیام‌های واضح خود را برای طالبان ارسال کردیم. اگر ملت و مردم ما به‌عنوان یک ملت واحد بایستند و مبارزه کنند، کشورها هم کنار ما می‌ایستند؛ درحالی‌که امروز آن‌ها تنها محکوم می‌کنند.

احمد مسعود تأکید کرد: به‌رسمیت‌نشناختن طالبان نشان می‌دهد که دنیا و منطقه به نیت واقعی طالبان پی برده است. ما نیازمند گذشت زمان هستیم تا منطقه و جهان متوجه تصمیمات کج‌دارومریز خود در قبال طالبان بشود.

هرکجا مرز کشیدند، شما پل بزنید

او درباره ارتباط جبهه مقاومت ملی با جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: دید استراتژیک و سیاسی ما درباره تهران استوار بر یک اصل است: «هرکجا مرز کشیدند شما پل بزنید/ حرف تهران و سمرقند و سرپل بزنید.» این شعر به‌خوبی موقف ما را درباره تهران نشان می‌دهد. من درک می‌کنم که افغانستان شرایط ملتهبی دارد و این شرایط می‌تواند بلای همسایه‌ها و منطقه باشد. من متوجه هستم که نگرانی‌های امنیتی بر تعاملات در منطقه تأثیرگذار است.

مسعود تأکید کرد: ما از موقف منطقه در کنفراس مسکو حمایت می‌کنیم و من امیدوارم که چنین اقداماتی جدی‌تر شود و ما به طرف اجراشدن تصمیمات حرکت کنیم تا افغانستان که در این گرداب قرار گرفته است، خلاص شود و منطقه با یک دولت مردمی در تعامل باشد.

رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان ادامه داد: من امیدوارم قبل از آنکه دیر شود، کشورهای منطقه و جهان برای حل مشکل افغانستان چه سیاسی و چه غیرسیاسی اقدام کنند. ما سال‌ها قبل به منطقه و جهان در رابطه با شرایط افغانستان هشدار داده بودیم.

مسعود تصریح کرد: رابطه ما با ایران و با مردم عزیز و نازنین ایران که همیشه میزبان ما بودند، نیک بوده است و خاطرات خوشی با آن‌ها داریم. من همیشه قدردان ملت عزیز ایران بودم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مختار بهادری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
0
0
احمد مسعود جوانی با استعداد و فرماند ه ای بی نظیر است ملت افغانستان باید قدر چنین گوهر والماس را بداند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->