کشف ۱۹ قبضه انواع سلاح غیرمجاز توسط پلیس مشهد راز همدلی چیست؟ دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها آیا از تأثیر اعجاب‌آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید؟ مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ براساس آمار ثبت احوال اعمال قانون ۲۱۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۰ نفر درتصادفات رانندگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) خراسان رضوی دارنده رتبه هشتم ولادت در کشور در سال ۱۴۰۲ | مشهد رتبه یازدهم ولادت در استان پایین‌بودن تستوسترون چگونه بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؟ هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد کتاب‌هایی که می‌توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب‌ها نمی‌دانید درباره آسم و عوامل ایجادکننده آن شهروندان همچنان از کمبود‌ها و توزیع نامناسب شیرخشک گلایه دارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | کاهش دما و بارش باران در اواخر هفته (١٨ اردیبهشت ١۴٠٣) کمبود آب و  چاره‌های پیش‌رو مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور + فیلم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۳| معوقات حقوق و مستمری بازنشستگان خردادماه واریز می‌شود ماجرای مردی که همسرش را خفه کرد حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟ +جزئیات ابلاغیه نمایندگان کارگری: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و حق کارگران یک دستمزد عادلانه است انگیزه قتل مرد جوان در پاتوق اجاره‌ای در مشهد فاش شد + عکس
سرخط خبرها

قتل مرد نیکوکار به دست زوج گروگانگیر در تهران

  • کد خبر: ۱۴۲۶۵۴
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
قتل مرد نیکوکار به دست زوج گروگانگیر در تهران
زوج جوان بعد از اینکه مردی مسن را ربودند، او را کشتند و حالا قرار است پای میز محاکمه بروند.

به گزارش شهرآرانیوز، زن و شوهری با ربودن مرد خیر در قم قصد اخاذی از خانواده او را داشتند، اما نقشه آن‌ها ۲۴ساعت بعد با قتل گروگان و دستگیری آن‌ها در پایتخت پایان یافت. حالا و با صدور کیفرخواست مشارکت در قتل عمد، این زوج به‌زودی در دادگاه پای میز محاکمه قرار خواهند گرفت.

اول تیر ماه سال گذشته، خانواده مردی ۶۶ساله ماجرای ناپدید شدن وی را به پلیس قم اعلام کردند. مرد قمی، برج‌ساز ویکی از خیران خوشنام این شهر بود که به‌گفته خانواده‌اش صبح آن روز برای رفتن به محل کارش از خانه خارج و پس از آن به طرز مشکوکی ناپدید شد.

یک روز بعد، تهران 

یک روز پس از این ماجرا، مأموران گشت پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در محدوده فرودگاه در حال گشتزنی بودند که به سرنشینان خودروی پژویی مشکوک شدند. آن‌ها زن و مردی جوان بودند که داخل ماشین با هم درگیری داشتند و به محض دیدن پلیس، تغییر مسیر دادند و خلاف جهت خیابان فرار کردند. مأموران به تعقیب این خودرو پرداختند و دقایقی بعد موفق شدند آن را متوقف کنند. سرنشینان ماشین مدعی بودند که زن و شوهر هستند و درگیری آن‌ها اختلافات خانوادگی است. اما مأموران که به آن‌ها مشکوک بودند شروع به بازرسی ماشین کردند. آن‌ها در صندلی عقب مردی را با دست و پا و دهان بسته یافتند که جانش را از دست داده بود و نفس نمی‌کشید. زوج جوان که وحشت‌زده بودند مدعی شدند که قربانی گروگان آن‌ها بوده، اما در بین راه جان باخته است. در این شرایط زوج جوان بازداشت شدند و با انتقال آن‌ها به اداره پلیس، معلوم شد که جسدی که داخل ماشین آن‌ها بود متعلق به همان برج‌ساز خیر قمی است که یک روز قبل‌تر ناپدید شده بود.

در ادامه مرد جوان در بازجویی‌ها گفت: مقتول مرد خیری بود که به من و همسرم کمک مالی می‌کرد. من مدت‌ها بود که معتاد شده و به‌خاطر اعتیادم کارم را از دست داده بودم. مقتول در شهر ما یعنی قم زندگی می‌کرد و همه از خوبی او می‌گفتند. یکی ازآشنایانمان وی را به ما معرفی کرد تا به ما کمک مالی کند.

وی ادامه داد: همسرم با مرد خیر صحبت کرده و به او گفته بود که من معتاد هستم. قرار بود مرد خیر هزینه درمان مرا بپردازد تا در کمپ بستری شوم و ترک کنم. وقتی این موضوع را شنیدم مخالفت کردم و به همسرم گفتم مقتول را به بهانه اینکه مرا به کمپ ببرد به خانه‌مان بکشانیم. می‌خواستم او را گروگان بگیرم و حسابش را خالی کنم. حتی می‌خواستم در قبال آزادی‌اش از خانواده‌اش درخواست میلیارد‌ها تومان، پول کنم.

متهم گفت: روز حادثه مقتول به خانه ما آمد که مرا به کمپ ببرد که با تهدید چاقو، دست و پا و دهانش را بستم و او را در صندلی عقب ماشینم قرار دادم. نقشه را با همدستی همسرم اجرا و به سمت تهران حرکت کردیم. وقتی به حوالی رباط‌کریم رسیدیم، تصمیم گرفتم کارت‌های گروگان را بگیرم و حسابش را خالی کنم. او هم از ترس جانش کارتش را به همراه رمزش در اختیارم قرار داد و در مدت ۲۴ساعتی که او گروگان ما بود هرچه می‌خواستم با کارت او می‌خریدم.

وی ادامه داد: به گروگان غذا هم دادیم، اما نمی‌دانم چه شد که ناگهان فوت کرد. احتمال می‌دهم که به‌دلیل گرما‌زدگی جانش را از دست داده است. وقتی دیدیم او فوت شده ترسیدیم و به‌دنبال راهی برای پنهان کردن جسد بودیم، اما مأموران فرودگاه ما را دیدند و دستگیرمان کردند. با دستگیری این زوج، اولیای دم با حضور در دادسرای جنایی تهران خواستار قصاص آن‌ها شدند. بازپرس شعبه سوم نیز پس از تحقیقات تکمیلی و بررسی تمامی شواهدی که به‌دست آمده بود، برای زن و شوهر آدم‌ربا به اتهام مشارکت در قتل کیفرخواست صادر کرد تا آن‌ها به‌زودی به اتهام قتل عمدی در دادگاه کیفری محاکمه شوند.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->