ثروت ایلان ماسک رکورد خودش را هم شکست قیمت امروز انواع میوه و صیفی جات در میادین تره بار مشهد (۳ آذر ۱۴۰۳) آینده قیمت مسکن در ۴ سناریو بررسی شد + جدول ثبت نام ایران خودرو آذر ۱۴۰۳ آغاز شد + جزئیات همتی: دولت چهاردهم مصمم به حذف رانت و کاهش کسری بودجه است توضیحات وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو‌های ایرانی سه واحد صنفی در مشهد پلمب شدند (۲ آذر ۱۴۰۳) افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی مشهد | حضور ۷۰ شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی در نمایشگاه مشهد + ویدئو یارانه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد ‎+ فیلم وزیر صمت: مجوز برای ته‌لنجی‌ها و کولبران اعطا شد گذاشتن زباله دم در سیاره پیش‌فروش فیدلیتی با تحویل فوری از شنبه آینده (۳ آذر ۱۴۰۳) + قیمت و لینک ثبت‌نام بخشنامه جدید بانک مرکزی | معاملات بازار ارز تجاری از شنبه (۳ آذر ۱۴۰۳) عملیاتی می‌شود راهکار قانونی کارگران درقبال کارفرمایانی که با مرخصی آنان موافقت نمی‌کنند، چیست؟ ویدئو | اولین واکنش وزیر کار به واریزنشدن یارانه آبان‌ماه دهک‌های چهارم تا نهم هماهنگ‌کننده ملی بریکس جمهوری اسلامی ایران: ما می‌توانیم الگوی کشورمان را به سایر کشور‌ها صادر کنیم نرخ طلا و سکه در مشهد اعلام شد (یکم آذر ۱۴۰۳) علت واریز نشدن یارانه آبان ۱۴۰۳ چیست؟ + جزئیات ویدئو | وزیر کار: مشکل کارگران شرکتی در دستور کار دولت قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (یکم آذر ۱۴۰۳) | پرواز بیت کوین به کانال ۹۷ هزار دلار اهدای نشان «فداکاری» به خانواده‌های شهیدان پدافند هوایی از سوی فرمانده کل ارتش + تصاویر خودرو و مسکن دو آرزوی دست‌نیافتنی برای کارگران فروش سکه‌های حراجی به مرز ۵۰۰ هزار سکه رسید ماهی کیلویی چند؟ (یکم آذر ۱۴۰۳) + جدول قیمت هزینه سرویس و تعمیر پکیج در مشهد چقدر می‌شود؟ | بازار داغ، اما مشتریان ناراضی از خدمات افزایش ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی قیمت انواع خودرو در بازار (یکم آذر ۱۴۰۳) ۱۱۷ هزار کلنی زنبور عسل در شهرستان مشهد سرشماری شد تأثیر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروسازان بر بازار آزاد چه بود؟ | رشد ۴۲ میلیونی قیمت خودرو در آبان ۱۴۰۳ یارانه نقدی آبان ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود؟ + توضیحات سرپرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها
سرخط خبرها

با این شرط، قیمت خودرو کاهش می یابد

  • کد خبر: ۱۴۲۶۸۶
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
  • ۱
با این شرط، قیمت خودرو کاهش می یابد
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: برخی از تحلیلگران عنوان می‌کنند نباید منتظر ارزانی خودرو باشیم؛ چراکه این خودروها با قیمت پایه وارد بورس کالا می‌شوند و به یک‌باره دو برابر قیمت پایه از بورس بیرون خواهند آمد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: خودروهای وارداتی روی کاهش قیمت‌ها اثری نخواهد گذاشت. اما اگر این واردات تداوم پیدا کند و از نظر تعدادی هم افزایش داشته باشد و تعرفه هم نگیرند، احتمالا کاهش قیمت با افزایش فشار عرضه وجود دارد. در غیر این صورت نباید منتظر کاهش قیمت‌ها در بازار باشیم.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره شرایط قیمت احتمالی دومین محموله خودروهای وارداتی می‌گوید: شرایط قیمت خودروهای وارداتی براساس آنچه که ما می‌دانیم، قیمت تمام شده خرید به علاوه هزینه‌های حمل و قیمت اظهار شده به گمرک به علاوه ۱۵ درصد سود واردکننده، قیمت پایه بورس می‌شود.

وی می‌افزاید: از این‌جا به بعد دیگر مردم با یکدیگر در خرید رقابت می‌کنند و مابقی وجوهات هم به حساب خزانه واریز می‌شود. یعنی به غیر از ۱۵ درصد، هر عددی کسب شود، برای دولت است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره این‌که این خودروها حداکثر ۲۰ هزار دلار قیمت دارند، عنوان می‌کند: حداکثر ۲۰ هزار یورو است. البته همه این خودروها ۲۰ هزار یورویی نیست، ممکن است ۱۰ هزار یورو یا ۱۵ هزار یورو باشد. هنوز ارزش این خودروها مشخص نیست.

دادفر دردرباره مدل خودروهای وارداتی نیز متذکر می‌شود: گفته می‌شود، کیا، سراتو و ۴۰ دستگاه میتسوبیشی ASX.

منتظر ارزانی خودرو نباشید

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که با توجه به این‌که این خودروها قرار است در بورس عرضه شود، برخی از تحلیلگران عنوان می‌کنند نباید منتظر ارزانی خودرو باشیم؛ چراکه این خودروها با قیمت پایه وارد بورس کالا می‌شوند و به یک‌باره دو برابر قیمت پایه از بورس بیرون خواهند آمد؛ اتفاقی که درباره دیگنیتی و لاماری افتاد و دو میلیاردی شدند، می‌گوید: به احتمال غریب به یقین این اتفاق می‌افتد.

دادفر در پاسخ به این پرسش که با این‌که خودروهای اقتصادی وارد کشور شده‌اند، دیگر این خودروها اقتصادی نخواهند بود، می‌افزاید: دیگر ما امکان واردات خودروی اقتصادی را نداریم. نه تنها در حوزه واردات، امکان تولید خودروی اقتصادی هم نداریم. خودروی اقتصادی یعنی چه؟ یعنی این‌که خودرویی با درآمد متوسط یک ساله بتوانید خرید کنید.

وی متذکر می‌شود: شما حساب کنید به طور متوسط در ماه ۱۰ میلیون تومان و سالی ۱۲۰ میلیون تومان درآمد داشته باشید. با این رقم چه خودرویی را ۱۲۰ میلیون تومان می‌دهند. برای خودروی اقتصادی دولت خیلی باید تلاش کند و خیلی پیگیری می‌خواهد. در شرایط فعلی چنین موقعیتی وجود ندارد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو عنوان می‌کند: شاید ۲ سال قبل که ما بحث می‌کردیم، می‌شد با قیمت پایین به مردم چنین خودرویی را داد، اما الان خیلی بعید می‌دانم.

دادفر تصریح می‌کند: امیدوارم چنین اتفاقی بیفتد، چون به نفع مردم است و مردم حداقل در این موضوع آرامش می‌گیرند. کار نشدنی هم نیست، یک مقداری برنامه‌ریزی و تدبیر می‌خواهد و دست برداشتن از یک‌سری زیاده‌خواهی‌ها.

وی با ذکر مثالی عنولن می‌کند: به هر شکلی، می‌گویند که باید خودروی تولید داخل فروش برود و حمایت کنیم و ... یعنی تولید داخل هر کاری با بازار دوست دارد، می‌کند. هر گاه از این موضوع دست برداشتیم و گفتیم تولید داخل در رقابت با واردات بتواند عرضه خودرو داشته باشد، آن زمان احتمال دست یافتن به خودروی اقتصادی خیلی بیشتر از الان است. اما تا وقتی این کار را نکنیم، همین آش و همین کاسه است.

خودرو مهندسی شده به بورس رفت

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه با بیان این‌که ما خودروی داخلی را مهندسی شده به بورس بردیم، می‌گوید: من قبلا هم گفته بودم که این کار مهندسی شده است و می‌خواهند خودروها را به بورس ببرند تا از شمول قیمت‌گذاری خارج شود و قیمت‌ها را بالا ببرند. این اتفاق هم افتاد و این کار را هم کردند.

دادفر می‌افزاید: خب اگر می‌خواهید این کار را کنید، واردات را آزاد کنید؛ تعرفه واردات را هم آزاد کنید که بازار رقابتی شود. اما این کار را نکردند. معلوم است دیگر؛ در این شرایط هر خودروسازی باشد، خودروی خود را به چند برابر قیمت می‌فروشد.

وی تاکید می‌کند: ما از ابتدا گفتیم که این بلا را سر بازار نیاورید. در این‌جا بگویم که اتفاقا نمایندگان مجلسی که حمایت ناصحیح از تولید خودرو داشتند و مخالف صددرصد واردات بودند، آنها باعث و بانی شرایط امروز بازار هستند. این گروه از نمایندگان نگذاشتند قیمت‌ها کنترل شود و زمینه‌سازی کردند که این حادثه‌ها رخ دهد. مسوول این شرایط آن‌ها هستند، اما الان سکوت کرده‌اند و قایم شده‌اند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو متذکر می‌شوند: ما گفتیم واردات خودرو را آزاد کنید و از آن طرف، قیمت خودروهای داخلی را آزاد کنید، اما گفتند واردات خودرو اصلا و ابدا و فقط تولید. بر این اساس، امروز تولیدکننده به هر شکلی که می‌خواهد، می‌فروشد.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Abdolrasoulbehmani
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
0
0
اگر بعد از وضع مالیات بر عایدی سرمایه گام دیگری در مسیر حذف یارانه های پنهان بویژه حاملهای انرژی برداشته شود و مبلغ حاصل از صرفه جوئی ناشی از آن در سه زمینه :۱_معیشت مردم ۲_عمران و زیرساختها ۳_ اشتغال و توسعه ، هزینه شود ، ضمن نزدیک شدن به عدالت اجتماعی و مدیریت منابع ملی، باعث تثبیت نرخ خودرو و استفاده صحیح از آن به عنوان وسیله ای ضروری تحقق پیدا میکند در غیر اینصورت امیدی به اصلاح ساختار اقتصادی نیست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->