انفجار مهیب در انبار موشک و تسلیحات نیرو‌های اوکراینی بحرین خواستار آتش‌بس در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شد حزب‌الله لبنان ۲ جنگ‌افزار صهیونیستی را منهدم کرد اتحادیه عرب دیگر حزب الله لبنان را گروه تروریستی نمی داند قدردانی مخبر از حضور آگاهانه ملت بصیر ایران در انتخابات اتحادیه اروپا توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد اذعان فرمانده صهیونیست به توان بالای حماس در رفح شیلی هم به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از تل‌آویو پیوست کاخ سفید: بایدن بیش از حد برای مناظره آماده بود! آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟ واکنش مصطفی پورمحمدی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انفجار در مرکز ژاپن ۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را منهدم کرد زارع‌پور: ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط در انتخابات بدون مشکل انجام شد سعید جلیلی پس از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پیام داد واکنش پزشکیان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر | تصویب سقف ۲۵ درصدی اجاره‌بها پنج بمب برجای مانده از داعش در دیوار مسجد النورى عراق کشف شد نگاهی به برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری در مشهد تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست
سرخط خبرها

آلمان، شب سال نوی میلادی را با آشوب سر کرد

  • کد خبر: ۱۴۲۹۸۱
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴
آلمان، شب سال نوی میلادی را با آشوب سر کرد
آلمان و به‌ویژه برلین، پایتخت این کشور در شب سال نوی میلادی صحنه ناآرامی‌ها و حملاتی با مواد آتش‌زا به نیروهای پلیس و آتش‌نشانی از طرف برخی گروه‌ها بود که طی آن تعدادی مجروح و دستگیر شدند.

به گزارش شهرآرانیوز،  حوادث و جنایات شدید ناشی از آتش بازی، شب سال نو در آلمان را تحت الشعاع قرار داده است. پلیس آلمان در توییتی نوشت: در برلین، افسران پلیس و آتش نشانان هنگام خاموش کردن خودروی در حال سوختن به طور گسترده با ترقه مورد حمله قرار گرفتند.

به گفته پلیس، ۶۰ تا ۸۰ نفر سعی کردند یک وسیله نقلیه را با مواد آتش زا در منطقه Lichtenrade آتش بزنند. همچنین در برلین، ویترین یک مغازه در آتش سوخت. پلیس در توییتی نوشت که همکاران به معنای واقعی کلمه زیر آتش قرار گرفتند و یک افسر مجروح شد.

به این ترتیب در آستانه سال نو همچنین جوانان شونبرگ در خیابان و به سمت افسران پلیس ترقه پرتاب کردند. پنج نفر به طور موقت دستگیر شدند. یک سخنگوی پلیس گفت که یک افسر پلیس به طور جزئی مجروح شد، اما همچنان در حال انجام وظیفه بود. در اوایل عصر شب سال نو حدود ۱۵۰ نفر در این منطقه به طور غیرقانونی ترقه و راکت منفجر کردند و عملیات پلیس انجام شد.

سازمان آتش نشانی پایتخت آلمان در مجموع بیش از ۱۷۰۰ ماموریت را گزارش کرد که تقریباً ۷۰۰ مورد بیشتر از یک سال قبل در زمان محدودیت‌های کرونا بود. بر این اساس ۲۲ نفر بر اثر اصابت ترقه و مواد آتش زا مجروح شدند. در ۳۸ مورد حمله به اورژانس صورت گرفت که یکی از امدادگران مجروح مجبور شد به بیمارستان برود.

کارستن هومریگاوزن، مدیر آتش نشانی ایالتی گفت: هیچ چیز نمی‌تواند این رفتار را توجیه کند و من فقط می‌توانم آن را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کنم. آتش نشانی در توییتی نوشت: حتی نیرو‌های های اورژانس با تجربه از پرخاشگری و تمایل به استفاده از خشونت توسط گروه‌ها که برخی از آن‌ها نقاب زده بودند، شوکه شدند. وی برای ۱۵ مجروح اورژانس در این حوادث آرزوی بهبودی کرد.

اتحادیه پلیس برلین در واکنش به حملات با ترقه و مواد منفجره به افسران پلیس و آتش نشانان خواستار جدی گرفتن طرح ممنوعیت گسترده استفاده از ترقه است. استفان وه، رئیس اتحادیه پلیس برلین در صبح سال نو انتقاد کرد: ما در سرتاسر آلمان دیده‌ایم که از مواد آتش‌زا به‌طور خاص به عنوان سلاحی علیه مردم استفاده می‌شود. این روند باید به پایان برسد.

با این حال، به گفته وی ممنوعیت تنها در صورتی واقع بینانه است که تازه در ماه دسامبر دوباره درباره آن بحث نشود.

پلیس در روز سال نو اعلام کرد، یک جوان ۱۷ ساله در لایپزیگ هنگام استفاده از مواد آتش زا به شدت مجروح شد که در بیمارستان جان خود را از دست داد. در تورینگن، دو مرد در شب سال نو بر اثر آتش بازی به شدت مجروح شدند. پلیس گفت: یک مرد ۴۲ ساله در گوتا هنگام دست زدن به ترقه‌های سفارش آنلاین به شدت آسیب دید که هر دو ساعد وی باید قطع شود. در شلایز، یک جوان ۲۱ ساله در تصادفی با یک وسیله انفجاری دست خود را از دست داد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->