اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد
سرخط خبرها

آویژه اسیر انتقام مهرام

  • کد خبر: ۱۴۳۳۰۲
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
آویژه اسیر انتقام مهرام
نماینده مشهد هفته هفدهم لیگ‌برتر بسکتبال را با شکستی سنگین پشت‌سر گذاشت

شهرآرانیوز؛  سوت پایان هفته هفدهم لیگ‌برتر بسکتبال به بدترین شکل ممکن برای نماینده مشهد به صدا درآمد. تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد درحالی دیروز مقابل میزبانش، مهرام تهران، تن به شکست داد که کسی فکرش را نمی‌کرد برنده بازی رفت، در بازی برگشت این‌چنین اسیر تیغ تیز انتقام مهرام شود و با نتیجه ۹۲ بر ۶۹ بازی را واگذار کند.

شاگردان سرجان ایوانوویچ که در این دیدار دو کوارتر خوب داشتند، در کوارتر دوم شکست وحشتناکی داشتند تا همین کوارتر سرنوشت بازی را رقم بزند. با این‌همه، آنچه برای بسکتبال مشهد مهم‌تر از این شکست است، حال بد این روز‌های آویژه است. حال بدی که در بخش‌های مختلف خودش را نشان داده است و باید دید در ادامه مسیر، سرمربی صربستانی آویژه می‌تواند تیم را از این بحران خارج کند یا خیر؟

اسیر پرتاب‌های ۳ امتیازی سینا

کوارتر اول بازی ۲۲ بر ۲۱ به‌سود آویژه به پایان رسید، اما آنچه در این کوارتر سراسر تماشایی بیش از هر چیزی جلب توجه می‌کرد، پنج پرتاب سه‌امتیازی سینا واحدی، بازیکن میزبان، بود که امان آویژه‌ای‌ها را بریده بود. پرتاب‌هایی که اگر دفاع می‌شد، شاید این آویژه بود که در این کوارتر می‌توانست از حریف فاصله بگیرد. مسئله‌ای که سبب شد در کوارتر دوم ورق برگردد و میزبان از تمرکزنداشتن عجیب میهمان استفاده کند و با ۲۵ اختلاف و نتیجه عجیب ۳۶ بر ۱۱ برنده باشد! اختلافی که در پایان نیمه نخست کار آویژه را یکسره کرد و در ادامه، سرمربی صربستانی تیم مشهد و کادرفنی می‌دانستند که دیگر بازگشتی به این بازی ندارند.

نیمه آبرومند

آویژه نیمه نخست را با نتیجه ۵۷ بر ۳۳ واگذار کرد، اما در نیمه دوم نماینده مشهد توانست کمی به خودش بیاید و شاید فاصله امتیازی عجیب ایجادشده، کمی تیم میزبان را از تکاپو انداخت. مسئله‌ای که سبب شد آویژه با نتیجه ۳۶ بر ۳۳ برنده این نیمه باشد، اما در مجموع بازنده شود. شاگردان سرجان کوارتر سوم را ۱۷ بر ۱۱ بردند و در کوارتر چهارم هم ۲۲ بر ۱۹ بازنده بودند. دو کوارتر پیروز و دو کوارتر بازنده عملکرد بدی برای نماینده مشهد در این دیدار نبود، اما شاید بتوان شاه‌بیت بازی را کوارتر دوم دانست که مهرام طوفانی و فراکهکشانی بازی کرد و آویژه در حد لیگ محلات بود!

ضعف دفاعی عجیب با بازگشت کاپیتان

نماینده مشهد بعد از دو دیدار غیبت، حامد حسین‌زاده کاپیتانش را در این بازی در اختیار داشت. بازیکنی باتجربه که با ماسک به صورت وارد میدان شد، اما نتوانست از تجربه‌اش برای نجات تیمش بهره ببرد. نکته ویژه این بازی تمرکزنداشتن آویژه در دفاع بود. برخلاف دیدار قبل مقابل نفت‌آبادان که مشهدی‌ها توانستند به‌خوبی مثلث تهاجمی نفت (کاردوست، داورپناه و رضایی‌فر) را کنترل کنند، در این بازی به‌هیچ‌وجه از پس ستاره‌های به‌مراتب جوان‌تر تیم مهرام برنیامدند. ضعف عجیب دفاعی آویژه در کوارتر دوم بیش از پیش مشهود بود. آن هم برای تیمی که کارشناسان، آن تیم را در امور دفاعی در لیگ سرآمد می‌دانند.

شوتیست‌های ناکام نزدیک سبد

یکی از ایراد‌های فنی آویژه در چند بازی قبلی، بی‌تردید خراب‌کردن پرتاب‌های آزاد بوده است. مسئله‌ای که دیگر کادر فنی آویژه را هم کلافه کرده است. شوتیست‌های آویژه هرچقدر در پرتاب‌های دو و سه‌امتیازی عملکرد موفقی دارند، در پرتاب‌های آزاد ناکام‌اند و همین علت ازدست‌رفتن امتیازات و پایین‌آمدن روحیه تیمی است. مسئله‎‌ای که به‌یقین سرجان ایوانوویچ باید در بازی‌های آینده به‌صورت ویژه روی آن کار کند.

کم‌ریباند، زیر سبد خودی

آمار ریباند‌های آویژه در این بازی نشان می‌دهد که به‌ویژه در کوارتر دوم چقدر مشهدی‌ها زیر سبد خودی در برداشتن ریباند‌ها ناکام بودند. مسئله‌ای که فرصت دوم و سوم را برای حمله به تیم مهاجم می‌دهد و همین عاملی بود که مهرامی‌ها به‌راحتی حتی اگر در حمله اول ناکام بودند، موج دوم و سوم حمله را بردارند و بالاخره توپ را به سبد برسانند.

لزوم مراقبت از جایگاه ویژه آویژه

تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد با این شکست در جدول تا پله هشتم سقوط کرد. سقوطی که شاید بسکتبال‌دوستان مشهدی در این چند فصل حضور نماینده مشهد در لیگ‌برتر به‌ویژه با سرجان ایوانوویچ کمتر تجربه کرده بودند. آویژه اگر می‌خواهد هنوز همان تیم ترسناک برای حریفان بزرگ در جدول باشد، باید به جایگاه و رتبه‌اش هم توجه کند. تیمی که معمولا در رتبه‌های چهارم تا ششم جدول بوده است و حالا به‌نظر این سقوط آزادش به‌سمت نیمه پایینی جدول می‌تواند شخصیت و حیثیت این تیم را خدشه‌دار کند. مسئله‌ای که بازیکنان باید بیش از پیش به آن توجه کنند تا در مراحل بعدی لیگ‌برتر بسکتبال که البته لیگی پیچیده هم هست، به تیم آسیب نزند.

ذوب‌آهن جای کاله را گرفت

در سایر دیدار‌های این هفته تقریبا نتایج پیش‌بینی‌پذیری رقم خورد؛ به‌جز یک دیدار که آن هم برتری پیش‌بینی‌ناپذیر مس رفسنجان مقابل کاله تیم دوم جدول بود. کاله درحالی این بازی را با نتیجه ۷۸ بر ۷۶ به تیم رفسنجانی واگذار کرد که ذوب‌آهن در یک بازی سخت ۶۴ بر ۶۲ نبوغ اراک را از پیش‌رو برداشت تا جای کاله را در رتبه دوم جدول بگیرد. شهرداری گرگان، صدرنشین بلامنازع این مسابقات، هم مقابل صنایع هرمزگان به برتری بیست‌امتیازی ۸۶ بر ۶۶ رسید. مس کرمان، توفارقان را با نتیجه ۸۴ بر ۵۶ از پیش‌رو برداشت و نفت‌آبادان هم ۹۱ بر ۵۳ رعد پدافند هوایی را شکست داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->