وقوع انفجار در کابل (۹ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی
سرخط خبرها

رادیو دری صدای همدلی با مردم افغانستان از مشهد

  • کد خبر: ۱۴۳۶۹۴
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
  • ۴
رادیو دری صدای همدلی با مردم افغانستان از مشهد
رادیو دری با بیش از ۴۰ سال سابقه توانسته با تولید برنامه‌های متنوع تولیدی، زنده و بخش‌های متعدد خبری، نقش و جایگاه ویژه‌ای در میان مردم افغانستان داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رادیو دری با ۱۳ ساعت پخش رادیویی از سال ۱۳۵۹ و با برنامه‌های متنوع تولیدی و زنده و بخش‌های متعدد خبری، نقش و جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان خود دارد و با وجود تعدد رسانه‌های فارسی زبان، در سال‌های اخیر، توانسته است جایگاه خود را حفظ کند.

این رادیو همچنین با برخورداری از پخش اف ام در ۳۰ درصد خاک افغانستان و ارتباط موثر با مخاطبان در قالب کلوپ شنوندگان، برنامه‌های خود را تعاملی و متناسب با نیاز‌های مردم افغانستان تهیه و پخش می‌کند.

معرفی برنامه "کافه صبح" از رادیو دری

رادیو دری صدای همدلی با مردم افغانستان از مشهد

"کافه صبح" برنامه صبحگاهی رادیو دری است که از ساعت ۶:۳۰ تا ۷:۴۵ صبح به وقت ایران و ۷:۳۰ تا ۸:۴۵ به وقت افغانستان روی آنتن می‌رود. برنامه‌ای صمیمی که همه دست موضوعات را در اختیار شنونده قرار می‌دهد و با انرژی بالا، صبحی خوب را برای شنوندگان رقم می‌زند.. این برنامه از فروردین سال ۱۳۹۷  شروع شده و تا امروز ادامه  دارد. راز موفقیت این برنامه، تنوع آیتم ها، تازگی موسیقی‌های محلی افغانستان و ارتباط با شنوندگان در قالب پیامک و صداست.

برنامه «کافه صبح» با تهیه کنندگی «سیدمحمدعارف حسینی»، این روز‌ها با اجرای «سیدنصیراحمد مجاب» و نویسندگی و دستیاری تهیه «سیدعلی عطایی نزهت» روی آنتن می‌رود.

این آیتم نگاهی به سایت ها، گزارش موضوعی که توسط گزارشگر برنامه خانم نیلوفر نوروزی در کابل تهیه می‌شود وایتم هواشناسی، ازدیگربخش‌های برنامه است. سلام به امام رضا (ع) و پخش صلوات خاصه، عرض ارادت روزانه‌ی این برنامه به آستان مقدس آن امام همام است.

صبح جامعه، دیگر آیتم "کافه صبح" است که یک شغل یا مساله‌ی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و یا ورزشی افغانستان را همراه با گزارشی در آن مورد به بحث می‌گیرد. آیتم گپ صبح در پایان برنامه، به طرح یک موضوع مرتبط با مناسبت‌های جهانی و یا معرفی کتاب یا کلید‌های حل مشکلات فردی و اجتماعی می‌پردازد.

همراهی شنونده‌ها با برنامه در قالب ارسال پیامک و صدا و پخش آن‌ها در لابلای آیتم‌های برنامه، پویایی و حس زنده بودن را برای کافه صبح به ارمغان می‌آورد.

استفاده از صحبت‌های شرف الدین عظیمی؛ روانشناس اجتماعی و استاد دانشگاه در افغانستان در باب موضوع برنامه و پاسخ به سوال شنونده ها، بهترین و پرطرفدارترین بخش "کافه صبح" است.

در خلال آیتم‌های متنوع برنامه، "کافه صبح"، بهترین و تازه‌ترین آهنگ‌های هنرمندان افغانستانی و ایرانی را به شنوندگان خود پیشکش می‌کند.

برنامه "روی موج" رادیو از دیگر برنامه‌های رادیو دری

رادیو دری صدای همدلی با مردم افغانستان از مشهد

روی موج جوانی"، یکی از برنامه‌های پر مخاطب و جذاب رادیو دری برای جوانان هست. این برنامه هر روز عصر، بجز جمعه‌ها به مدت یکساعت، از ساعت (۱۶) از رادیو دری پخش میشود.

این برنامه شاد و جوان پسند از آغاز سال ۱۳۹۷ با بخش‌های گوناگون و با هدف آگاهی بخشی به نسل جوان افغانستان و در مجموع جوانان فارسی زبان دراقصی نقاط جهان، روی آنتن رفت و بنا به استقبال گسترده مخاطبین، همچنان ادامه دارد.  

البته درآغازهرسال بنا به نظر وپیشنهادات مخاطبین وبررسی نقاط ضعف و قوت ارزیابی می‌شود و آیتم‌ها و فرم "روی موج جوانی" تغییرپیدامی کند، ومطابق نظر شنوندگان وجوانان، بخش‌های قدیم، جایش را به بخش‌های نو و جدیدتر می‌دهد، که این موضوع، در پویایی و به روز بودن برنامه کمک شایانی می‌کند.

روی موج جوانی هرهفته یک موضوع جوان پسند و اجتماعی، انتخاب و از ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کند. علاوه بر آن بخش صدگپ به یک‌گپ (روان شناسی وانگیزشی) با حضور کارشناس، هشتگ دور دنیا (خبر‌ها و نکات جالب و علمی) از گوشه و کنار جهان، جوان گشت (معرفی جوانان موفق و پوشش برنامه‌ها و گردهمایی ها) در داخل افغانستان، ایران و دیگر نقاط جهان، بخش طنز و نمایشی (کج بشین، راست بگو) که یکی از بخش‌های پرطرفدار و جوان پسند روی "موج جوانی" است که در هفته سه روز تهیه و به صورت زنده پخش میشود.

بخش پایانی (گلانه) که هر روز بنا به مناسبت‌های روز، سخنی ازمولای متقیان امام علی (ع)  و دیگر بزرگان دینی، با مقدمه مناسب توسط نویسنده برنامه تهیه و تنظیم می‌گردد. پیامک‌ها و صدای شنوندگان درمورد موضوعات مختلف، ازجمله بخش‌های روتین و روزانه "روی موج جوانی" است. بخش گزارشی برنامه، که عمدتاً موضوعات هفتگی را از داخل افغانستان و شهرمشهد پوشش میدهند.

نویسنده این برنامه: سید حکیم بینش، شاعر، نویسنده وطنزپردازاست که سالیان زیادی میشود با این برنامه برنامه همکاری دارد.

معرفی برنامه "انعکاس" از رادیو دری

رادیو دری صدای همدلی با مردم افغانستان از مشهد

"انعکاس" عنوان برنامه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رادیو دری است که همه روزه بجزجمعه‌ها ساعت ۱۷ و ۵۰ دقیقه به مدت ۳۵ دقیقه به صورت زنده پخش می‌شود.  این برنامه از پرطرفدارترین برنامه‌های رادیو دری است که ازسال ۱۳۹۴ بدون وقفه در حال پخش است.

در این برنامه مهم‌ترین تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی روز با استفاده از نظرات مسئولان، کارشناسان سیاسی و خبرنگاران رادیو دری مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

گفتگو با مسئولان افغانستان در ادارات مختلف و همچنین گفتگو با پژوهشگران و کارشناسان سیاسی و فرهنگی افغانستان و ایران بخش دیگری از این برنامه است.

بیشتر گفتگو‌ها با کارشناسان افغانستانی و ایرانی و گزارش‌های خبرنگاران به صورت زنده دراین برنامه پخش می‌شود.

بصیراحمد حسین زاده ازسال ۱۳۹۸ تهیه کنندگی و نویسندگی برنامه انعکاس رابرعهده دارد. گوینده این برنامه رحمت الله سروری ودستیارآن لیلا اسلام زاده است.

بصیراحمدحسین زاده تهیه کننده این برنامه از نویسندگان و پژوهشگران افغانستانی می‌باشد که از سال ۱۳۷۳ با همکاری با روزنامه‌های محلی خراسان رضوی وارد عرصه روزنامه نگاری شده و با بیشتر رسانه‌های مکتوب مرتبط با مهاجرین در ایران فعالیت داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
0
0
سلام سال نوشمامبارک درتهران صدای شماخیلی ضعیف است
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
0
0
سلام مرکز رادیویی شما مشهد هست؟؟
احمد بزرگ
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
0
0
سلام یک اهنگ برای برادرم که در زندان وکیل آباد هست پخش کنید از طرف احمد بزرگ تقدیم به مهدی بزرگ اهنگ کرمانشاه توساکنه پایتختی پخش کنید
امان الله
Sweden
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
0
0
سلام لطفا یک اهنگ شاد برای دوست و برادر خشایار که در زندان مرکزی بیرجند هست تقدیم کنید با تشکر امان
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->