آیا طرح ساماندهی استخدام کارکنان در مجلس تصویب شد؟+ متن کامل طرح (۱۸ دی ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۴۱۸۸
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
  • ۲۲
آیا طرح ساماندهی استخدام کارکنان در مجلس تصویب شد؟+ متن کامل طرح (۱۸ دی ۱۴۰۱)
ساماندهی طرح استخدام کارکنان دولت روی میز نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست صحن علنی امروز مجلس (یکشنبه ۱۸ دی ماه) با اعلام محمد باقر  قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی رأس ساعت ۸ و ۱۲ دقیقه و با حضور ۱۹۷ نفر از وکلای ملت آغاز شد. 

صحن‌نشینان امروز با آغاز بررسی جزییات طرح ساماندهی کارکنان دولت به منظور رفع دغدغه این نیرو‌ها در جهت تضمین آینده شغلی آن‌ها بارقه امیدی در بین جمعیت کثیری از افراد شاغل در دستگاه‌های دولتی که از سرنوشت مبهم شغلی خود بیمناک هستند، ایجاد کردند.

بررسی یکی از مهمترین مطالبه بخش اعظمی از جمعیت کشور یعنی طرح ساماندهی کارکنان دولت؛ که در قالب قرارداد‌های مختلف اعم از قراردادی، شرکتی، ساعتی، حجمی و ... با دستگاه‌های دولتی همکاری دارند و به دلیل عدم ضمانت شغلی نگران آینده معیشتی خود و افراد تحت تکفلشان هستند.

ساماندهی این نیرو‌ها موضوعی که از سوی عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در قالب طرح ارائه شد و از همان آغاز فعالیت این دوره از مجلس به طور جدی مورد پیگیری قرار داد.  

در نهایت گزارش کمیسیون اجتماعی پیرامون این طرح که حدود ۷ ماه گذشته بیش از ۲۰۰ نماینده در صحن به کلیات آن رای داده بودند و برای شور دوم به کمیسیون ارجاع داده شده بود سپس بیش از ۱۸۰ نماینده مجلس نیز برای در اولویت قرار گرفتن آن در دستورکار صحن امضا جمع‌آوری کرده بودند برای بررسی جزییات آن و پیشنهادات وکلای ملت در دستورکار امروز صحن قرار گرفت.  

این طرح یک ماده واحده و هفت تبصره دارد و در صورت تصویب نهایی در مجلس، تبدیل آن به قانون و ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی ملاک عمل در استخدام‌ها و تبدیل وضعیت استخدامی قرار می‌گیرد.

در ابتدای بررسی جرئیات این طرح، عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس در تذکری شفاهی گفت: مردم ماه‌هاست چشم به راه تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس هستند و انتظار می‌رود هرچه زودتر این طرح به نتیجه برسد.

وی با اشاره به حقوق مدافعان سلامت که دو سال در دوران کرونا تلاش کردند، افزود: این طرح به نحوی بررسی شود که حقوق این زحمت کشان ضایع نشود.

در ادامه حجت الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس در اخطار قانون اساسی درباره این طرح متذکر شد: حذف نیروی شرکتی مطابق قانونی که در مجلس مصوب می‌شود، باید انجام شود. این قانون نه تنها مشمول اصل ۷۵ قانون اساسی نمی‌شود بلکه خرج دولت را بسیار کمتر می‌کند؛ به ظاهر تعداد افرادی که در دولت هستند بیشتر می‌شود، اما در واقع کمتر است.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس افزود: نیروی شرکتی گاهی تا ۳۰ سال در یک اداره کار می‌کنند و همچنین شرکتی هستند و امنیت شغلی ندارند که با این طرح امنیت شغلی این گروه تامین می‌شود.

این نماینده در پاسخ به نمایندگان مخالف درباره شیوه تبدیل وضعیت مستخدمینی که با دولت قرارداد کوتاه مدت دارند، اظهار داشت: قرار نیست کسی که به خدمات وی مثلا برای ۶ ماه نیاز داریم از طریق آزمون پذیرش شود بلکه کسی که قرار است ۱۰ سال یا ۲۰ سال فعالیت کرده و نیرو‌های شرکتی که به صورت مستمر در نهاد‌ها و اداره‌ها فعالیت می‌کنند، تبدیل وضعیت شده و دائمی شوند و با آن‌ها قرارداد کار معین منعقد شود.

وی در پاسخ به منتقدانی که این طرح را مغایر با اصول ۷۵، ۳ و ۲۸ قانون اساسی می‌دانند، ادامه دارد: در بند ۱۰ اصل ۳ قانون اساسی بر نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیرضرور تاکید شده و ما هم درصدد هستیم که تشکیلات غیرضرور را ساماندهی کرده و کاری کنیم تا کسانی که ۵ تا ۲۸ سال است در ادارات کار می‌کنند، تبدیل وضعیت شوند.

در ادامه بررسی طرح  علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در پیشنهادی برای این طرح اصلاح کل را مطرح کرد که با مخالفت نماینده دولت و نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس همراه بود.

مهدی یزدان‌پناه معاون پارلمانی سازمان اداری و استخدامی که به عنوان نماینده دولت در مجلس سخن می‌گفت، ابهامات متعدد این طرح را متذکر شد و اظهار داشت: یکی از ابهاماتی که در این طرح وجود دارد، تفاوت بین پست‌های حاکمیتی و تصدی‌گری است که با اصل ۴۴ قانون اساسی مغایرت دارد. برخی از قرارداد‌ها در دستگاه‌های اجرایی خرید خدمات، استیجاری، آموزشی، درمانی، بهداشتی و تبصره‌ای است؛ با این طرح یعنی درباره همه این موارد قصد داریم آزمون برگزار کنیم که بیش از آن‌که گره گشا باشد، گره روی گره می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر عناوین و عبارت «سایر عناوین» در مصوبه مجلس به درستی تعریف نشود، شاهد تشکیل پرونده‌های متعدد در دیوان عدالت اداری خواهیم بود در حالی که باید سیاست ما کاهش پرونده‌های قضایی باشد.

یزدان‌پناه به قانون مدیریت خدمات کشوری استناد کرد و با بیان اینکه در این قانون تصریح شده که تنها ۱۰ درصد از نیرو‌های مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی به صورت کارمعین باشد، اظهار داشت: اینکه نماینده پیشنهاد می‌دهد همه نیرو‌های شرکتی در قالب قرارداد کار معین اقدام به جذب شود، یعنی قانون مدیریت خدمات کشوری را زیر سوال می‌برید.

معاون پارلمانی سازمان اداری و استخدامی کشور به بار مالی ناشی از اجرای این طرح اشاره کرد و آن را مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی دانست و گفت:‌ سازمان برنامه و بودجه نیز تاکید دارد که این طرح بار مالی به دولت تحمیل می‌کند.

علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در دفاع از این طرح گفت که طرح نمایندگان در راستای تاکید رئیس جمهور مبنی بر عدالت در استخدام‌ها است؛ دولت نگران نباشد، زیرا بار مالی جدیدی به دولت تحمیل نمی‌شود بلکه واسطه برداشته می‌شود و افراد با دولت قرارداد منعقد می‌کنند تا شرکت‌های واسطه.

این را هم بخوانید:

حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ چقدر شد؟

حقوق کارمندان برای سال آینده چقدر شد؟

متن کامل این طرح به شرح زیر است:

از تاریخ قانونی شدن این طرح، استخدام در دستگاه‌های اجرائی به دو روش انجام می‌شود که به این شرح است:

الف - استخدام رسمی برای بکارگیری در مشاغل حاکمیتی.
ب- استخدام پیمانی برای بکارگیری در مشاغل غیرحاکمیتی دائمی.

تبصره ۱- کارکنانی که برای مشاغل حاکمیتی بکارگیری می‌شوند، پس از موفقیت در آزمون عمومی و تخصصی و طی مراحل گزینش و آموزش بدو خدمت، برای مدت حداقل سه و حداکثر ۶ سال، به صورت رسمی آزمایشی مشغول به کار خواهند شد. این نیروها، پس از انقضای مدت مزبور، و حصول اطمینان از صلاحیت و توانمندی آنان، به استخدام رسمی قطعی در خواهند آمد. بکارگیری نیرو‌های موقت برای مشاغل حاکمیتی مطلقاً ممنوع است. مشاغل نظامی، انتظامی و امنیتی، مشاغل حاکمیتی محسوب می‌شود. سایر مشاغل حاکمیتی توسط دولت پیشنهاد می‌گردد و به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهدرسید.

تبصره ۲- بکارگیری در مشاغل غیرحاکمیتی دائمی، مستلزم شرکت در آزمون عمومی و تخصصی، گزینش و گذراندن آموزش بدو خدمت است. نخستین قرارداد پیمانی با پذیرفته شدگان یکساله خواهد بود. پس از اتمام مدت مزبور، در صورت حصول اطمینان از صلاحیت و توانمندی فرد، قرارداد‌های بعدی به ترتیب، به صورت دوساله، چهارساله، هشت ساله و پانزده ساله منعقد می‌شود. آخرین قرارداد، متناسب با باقیمانده مدت خدمت مستخدم تنظیم می‌شود.

تبصره ۳- قرارداد‌هایی که من بعد، با کارکنان پیمانی که در زمان تصویب این قانون در خدمت دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه هستند، منعقد می‌شود، از حیث مدت قرارداد، تابع حکم تبصره (۲) این ماده بوده و سابقه فرد در احکام بعدی لحاظ خواهد شد.

تبصره ۴- دولت موظف است در رابطه با نیرو‌هایی که در زمان تصویب این قانون به صورت قراردادی در خدمت دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه هستند و دارای شماره شناسه قراردادی از سامانه کارمند ایران سازمان اداری و استخدامی کشور می‌باشند، به ترتیب زیر عمل کند:

۱- با افرادی که حسب تأیید سازمان امور اداری و استخدامی، از طریق فراخوان و شرکت در آزمون با نشر آگهی عمومی و طی نمودن مراحل گزینش بکارگیری شده‌اند، یا حداقل پنج سال به صورت مستمر با دستگاه اجرائی قرارداد داشته‌اند و صلاحیت عمومی آن‌ها مورد تأیید مراجع ذیربط، و صلاحیت تخصصی آن‌ها مورد تأیید دستگاه مربوطه می‌باشد، قرارداد پیمانی یک ساله منعقد نماید. پس از آن، با این افراد مطابق تبصره (۲) این ماده رفتار خواهدشد.

۲- سایر نیرو‌های قراردادی در صورتی که قرارداد آن‌ها قبل از پایان مهرماه ۱۳۹۷ منعقد شده باشد، اجازه دارند در آزمون ویژه‌ای که حداکثر ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، صرفاً برای این گونه افراد برگزار می‌شود شرکت کنند. به ازای هر سال قرارداد، ۱۰ درصد به نمره آزمون شرکت کنندگان افزوده می‌شود. با این افراد، در صورت موفقیت در آزمون‌های عمومی و تخصصی و طی مراحل گزینش، قرارداد پیمانی یک ساله منعقد می‌شود و پس از آن، مطابق تبصره (۲) این ماده با آنان رفتار خواهدشد. افرادی که قرارداد آن‌ها بعد از پایان مهرماه ۱۳۹۷ منعقد شده است، حق شرکت در آزمون این بند را ندارند.

تبصره ۵- دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه، در صورت نیاز به «خدمات موقتِ» اشخاص حقیقی یا حقوقی، باید به ترتیب زیر عمل کنند:

۱- خدمت مورد نیاز توسط بالاترین مقام دستگاه، به رئیس سازمان امور اداری و استخدامی یا نماینده استانی وی اعلام می‌شود. سازمان موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ دریافت درخواست، نظر مثبت یا منفی خود را به دستگاه متقاضی اعلام کند.

۲- در صورت تأیید نیاز توسط سازمان امور اداری و استخدامی، اشخاص حقیقی یا حقوقی که صلاحیت و توانایی ارائه خدمت موردنظر دستگاه متقاضی را دارند، حسب مورد، از طریق فراخوان عمومی و برگزاری مناقصه یا گزینش، توسط سازمان برنامه و بودجه یا واحد‌های استانی آن، مطابق مقررات مربوط انتخاب و به دستگاه متقاضی معرفی می‌شوند. قرارداد این اشخاص توسط سازمان برنامه و بودجه منعقد می‌شود و اعتبار موردنیاز، از سرجمع اعتبارات دستگاه متقاضی یا کسر می‌گردد. در صورتی که دستگاه متقاضی مستقیماً از بودجه عمومی کشور استفاده نمی‌کند، خزانه داری کل موظف است حسب اعلام سازمان برنامه و بودجه، پرداخت وجه قرارداد‌های موضوع این ماده را مقدم بر سایر پرداخت‌های مربوط به دستگاه انجام دهد. مدت قرارداد موقت با اشخاص حقیقی حداکثر سه ماه، و با اشخاص حقوقی حداکثر یک سال می‌باشد. قرارداد‌های موقت با اشخاص حقیقی حداکثر سه نوبت قابل تمدید است.

۳- اشخاص حقوقی (پیمانکاران) ارائه دهنده خدمات به دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه که در مناقصه برنده شده‌اند، موظفند کارکنان خود را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داده، حقوق و مزایای ماهیانه آنان را مطابق حقوق و مزایای نیرو‌های پیمانی مستخدم دولت، با وظیفه و شرائط مشابه، پرداخت کنند. سازمان برنامه و بودجه موظف است با تمهید سازوکار مناسب، ازجمله الزام پیمانکار به افتتاح حساب ویژه حقوق و مزایای کارکنان، از انجام کامل و به موقع این حکم توسط پیمانکاران موضوع این تبصره اطمینان حاصل کند. سازمان برنامه و بودجه موظف است در صورتی که پیمانکار به هر نحو از اجرای حکم این بند تخطی نموده یا از همکاری با سازمان مزبور خودداری نماید، نسبت به فسخ قرارداد و انتخاب پیمانکار جدید اقدام کند.

تبصره ۶- پس از ابلاغ این قانون، عقد هرگونه «قرارداد موقت»، «قرارداد حجمی» و مانند آن توسط دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه صرفاً درقالب سازوکار مذکور در تبصره (۵) مجاز خواهدبود. هرگونه پرداخت بابت قرارداد‌های موقت، قرارداد‌های حجمی و مانند آن توسط دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه، تصرف در وجوه عمومی است و بالاترین مقام دستگاه و کلیه عواملی که در این گونه پرداخت‌ها دخیل بوده اند، به انفصال از خدمت از شش ماه تا دو سال محکوم می‌شوند. قرارداد‌های پیمانکاری مربوط به انجام طرح‌های عمرانی مورد تأیید سازمان برنامه و بودجه از شمول حکم این تبصره مستثنی بوده و مطابق قانون برگزاری مناقصات، توسط دستگاه مجری انجام خواهدشد.

تبصره ۷: کلیه نیرو‌های شرکتی که قبل از مهر ۹۷ در دستگاه‌های اجرایی مشغول به خدمت در کار‌های دائمی هستند مشابه نیرو‌های قراردادی با آن‌ها عمل می‌شود.

پس از تصویب این ماده، مواد (۱۷)، (۱۸)، (۱۹)، تبصره ماده (۳۲)، ماده (۴۵)، قسمت اخیر ماده (۴۷) و ماده (۱۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری نسخ می‌شود.

در ادامه بخوانید: 

ساماندهی کارکنان دولت در مسیر تصویب نهایی در مجلس| تبدیل وضعیت نیرو‌ها در قالب قرارداد کارمعین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
0
0
یه آبدارچی که در یک سازمان زحمت کشیده الان تکلیفش چیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
0
3
دولت ریسی خودش نمیخواد این طرح به تصویب برسه ۰ ختم کلام
Farhad
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
0
1
جالبه خیلی هم جالبه ، جناب رئیسی قول دادن راجب نیروهای شرکتی ، الان دولت داره مانع میشه، کسی هم جوابگوی وعده و خلف وعده ی نیست ، چقدر جالبه واقعا کار ما از گریه گذشته آدم هاج و واج میمونه هنگ کردیم
پویا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
جناب رییسی حرف زیاد میزنه فقط اسمش رییسیه ولی خودش یه چیز دیگس گلم!
محسن
United States of America
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
0
0
یعنی پیمانکار قبول میکنه این طرح اجرا بشه!!!!!!!!!!!!!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
پیمان کاردیگه کیه اگه دولت بخواد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
0
0
با سلام مگه شرط تبدیل به مدت معین دو سال نبود؟!؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
0
1
با سلام، بفرمایید افرادی که به تازگی در دستگاه ها استخدام حجمی شده اند و ایثارگری دارند چه می شود ؟ قانون دادند که تا برج ۱۱ سال قبل فعلا مشمول می شوند ، آیا پس کسانی که امسال استخدام شده اند را سال دیگر رسمی میکنند ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
0
0
متن اصلی که این نیست بلاخره میخواد دولت چکار کنه به خدا خسته شدیم اون بدبختی که ده سال شرکتی بوده تکلیفش چیه چرا دولت آزمون و پیش میکشه دارن کارو مشکل میکنن
عیسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
1
1
تکلیف نیروهای ۸۹ روزه که با کرونا دست پنجه نرم کردن چی میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
1
1
ایا افرادی که طرح هستن استخدام می کنید ترخدا بگید خیالشان راحت بشه سهمیه ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
0
1
چی شده موقع رای یجوری حرف میزد همه گفتیم حل شد وقت۴۵روزه هم برای تمام شدن شرکتیها فرصت داده بود حالا که ریس جمهور شد داره زیرش میزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
1
1
سلام الهی که خدا باعث وبانیش رالعنت گنه همسرمن الان 18ساله تو اداره راه گارمیگنه ،هنوزم التماس پیمان گارمیگنه برا حقوقی که میخاد بگیره اونم پول توجیبی بچه رعیس رعیس ورعسا هم نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
2
آدم یه چیزهایی میبینه که به خدا هم شک می‌کنه.نفر هست با مدرک دکترا یا ارشد.لیسانس بیکاره یا داره عسلویه کارگری می‌کنه بعد یکی دیگر با ۳۵سال سن از راه دور دیپلم گرفته چون سهمیه داره می‌ره سرکار.شرط سن معدل اینا هم ندارن.اخر ما که سهمیه نداریم چه گناهی کردیمه.
محمد سیف
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
1
باسلام کارمند فوق نیروی انتظامی استان اصفهان باسابقه ۲۴ سال ۹ ماه خدمت کردم وبنده یک پرونده در
محمد سیف
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
1
با سلام وقتتون بخیر بنده محمد سیف هستم کارمند نیروی انتظامی که حدود یک ماه است بازنشسته شده ام با سابقه ۲۴ سال و ۹ ماه در استان اصفهان هستم و در اصفهان خدمت کردم کد ملی : ...من یک پرونده قضایی دارم که در تاریخ ۱۴۰۱/۹/۷ برایم کمیسیون گرفته شد در ناجا که از بنده پرسیدند میخوای بازنشست شوی یا خیر ؟ من آن لحظه ترسیدم و استرس شدیدی داشتم بچه هایم درگیر آنفولانزای شدید بودند و نگران بچه هایم بودم من خدمتم را دوست دارم و میخوام به خدمتم ادامه دهم نمیخواستم بازنشسته شوم من ۲ نامه هم به ناجا تهران ارسال کردم با پست در جواب گفتن بروم دیوان عدالت شکایت کنم شکایت هم کردم ولی جوابی دریافت نکردم نامه به مقام معظم رهبری هم فرستادم ولی جوابی بهم ندادند پیام هم فرستادم ولی جوابی دریافت نکردم من خانواده ایثارگر هستم پدر بنده ۳۰ سال در نیروی انتظامی بوده است و الان بازنشست شده است برادر بنده هم در حال خدمت در نیروی انتظامی است کارت بسیج فعال هم دارم من ۲ فرزند دختر دارم دو فرزندم و خانومم حافظان قرآن هستند من خدمتم را خیلی دوست دارم از شما تقاضا دارم من را به کارم برگردانید چون من خیلی خدمت به جمهوری اسلامی ایران را دوست دارم و میخوام مانند سردار سلیمانی تا پای جان برای کشورم خدمت کنم منتظر خبرتان هستم انشالله که دل خانواده هم را خوشحال کنید شماره تماس : ...
سیدعلی اصغررضوی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
0
باسلام،رضوی هستم،متولد۷۰،دقیق۱۵مهرماه۱۳۹۷جذب نگهبانی اداره غله خدمات بازرگانی شدم ازهمون ابتدا زیرنظر شرکت نگهبانی بودم،درضمن مدرک من لیسانس بودولی محضری گفتن بادیپلم جذب شدم،الان تکلیف من چیه دقیقا،قراردادمعین به من تعلق میگیره یانه؟چه مراحلی بایدطی بشه،دقیق توضیح بدین؟
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
2
با سلام تکلیف نیروهای مدافع سلامت که در دوران کرونا ایثارگری کردند چه میشود ؟ واقعا در زمانی که کرونا بود و همه از ترس از خانه بیرون نمی آمدند مدافعان سلامت زحمت زیادی کشیدند آیا حق مدافعان سلامت نیست که توجه ویژه ایی به این قشر زحمت کش بشود و نیروهای قراردادی به پیمانی تبدیل وضعیت شوند
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
1
با سلام تکلیف نیروهای مدافع سلامت که در دوران کرونا ایثارگری کردند چه میشود ؟
ناشناس
United States of America
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
0
سلام من یه آبدارچی هستم۱۰سال تویه شرکت کارمیکنم کسایی هستندکه۲یا۳سال اومدندمیگن بمانمیخوره چون آبدارچی هستیم ولی اینهاکه۲یا۳سال اومدندمیگن به اینهامیخوره پس توروخدابرای آبدارچیهاهم ارزش قاعل بشیدلطفان مستاجرهستم۲تاهم بچه دارم
رضاحسیوند
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
0
0
آقابعداز۱۵سال پیمانکارجدیداومده مارااخراج کرده تکلیف چیه
الهام فتاحی زاده
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
0
سلام تکلیف ما که تو داروخونه های مراکز مشغولیم و زیر نظر بخش خصوصی هستیم چی میشه.موقع کرونا با اون همه سختی که کسی جرات نمی‌کرد بیرون بره ما میرفتیم روستاها برا خدمت به بقیه حالا تکلیفمون چیه؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->