حمله وزیر تندرو رژیم صهیونیستی به ارتش اسرائیل فرماندار یک ایالت آمریکا: «ترامپ» یک جنایتکار، مرتکب تجاوز جنسی و دروغگوی مادرزاد است العربیه مدعی توقیف نفتکشی باپرچم «توگو» در ۶۱ مایلی بوشهر شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) اردوغان و بشار اسد دیدار می‌کنند؟ سرلشکر سلامی: از طرح انزوای دشمنان خارج شده‌ایم اوکراین به بزرگترین پالایشگاه نفت روسیه در دریای سیاه حمله پهپادی کرد وزیر ارشاد درباره استخدام برادرزاده‌اش در وزارت بهداشت توضیح داد دادگاه عالی هند، قانون ایالتی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را رد کرد عملیات زمینی جدید ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان‌یونس آغاز شد گفت و گوی تلفنی نخست وزیر ژاپن با پزشکیان کمیسیون امنیت ملی مجلس با برخی گزینه های وزارت امور خارجه مخالفت خواهد کرد ظریف: آماده گفتگو مطابق با برجام هستیم تاکید نیروی پدافند هوایی بر لزوم بهره گیری بیشتر از دانش‌های بومی گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور منتخب با رئیس جمهور قزاقستان افزایش آمار شهدای غزه به ۳۹ هزار نفر بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش امداد و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر تکذیب دستور اژه‌ای درباره توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور قطعی ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس از سراسر جهان برگزار می‌شود افزایش خیره کننده کمک‌ به دموکرات‌ها بعد از اعلام انصراف بایدن رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ به پایان رسید
سرخط خبرها

تأکید رئیس‌جمهور بر کنترل قیمت‌ها و رعایت حقوق مصرف‌کننده در کنار رشد تولید

  • کد خبر: ۱۴۴۳۸۹
  • ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
تأکید رئیس‌جمهور بر کنترل قیمت‌ها و رعایت حقوق مصرف‌کننده در کنار رشد تولید
اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گزارش بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره رشد شاخص‌های اقتصادی کشور در عرصه تولید و اشتغال را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارش‌هایی در زمینه رشد اقتصاد ایران، تولید و اشتغال ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

ابتدا گزارش بانک مرکزی در خصوص رشد ۳ درصدی اقتصاد ایران در نیمه نخست امسال ارائه شد. براساس این گزارش گروه نفت با ۶،۶ درصد، صنایع و معادن با ۳.۸ درصد، خدمات با ۲.۶ درصد و گروه کشاورزی با ۱.۱ درصد بیشترین میزان رشد را در شش ماه نخست امسال داشته‌اند.

در این گزارش همچنین اعلام شد در تابستان ۱۴۰۱ برخی زیر گروه‌ها از جمله حمل و نقل و انبارداری با ۱۵،۹ درصد و صنعت با ۸.۷ درصد رشد کم سابقه‌ای را تجربه کرده‌اند.

بر اساس گزارش بانک مرکزی میزان رشد سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات در نیمه اول ۱۴۰۱ نویدبخش بهبود وضعیت تولید و اشتغال در سال‌های آینده است.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش تولید و مدیریت بازار خودرو گزارش داد. بر مبنای این گزارش در مدت ۹ ماه ۸۷۶ هزار دستگاه انواع خودرو تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

در این گزارش آمده است در همین دوره زمانی در سال گذشته ۱۸۲ هزار دستگاه خودرو ناقص در پارکینگ خودروسازان انباشته شده بود که این عدد هم اکنون به صفر رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این گزارش با اشاره به حذف سه نوع خودرو قدیمی سمند، پژو ۴۰۵ و تیبا از چرخه تولید در سال جاری گفت: تولید و عرضه ۱۲ محصول جدید بر پایه پلتفرم‌های بومی تا پایان سال آینده از برنامه‌های وزارت صمت برای ایجاد رونق در بازار خودرو است و وزارت صمت واردات خودرو و تلاش برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را نیز در دستور کار خود دارد.

رئیس جمهور در این جلسه کنترل قیمت و رعایت حقوق مصرف‌کننده در کنار رشد تولید را ضروری دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->