آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

بزرگداشت حضرت زهرا (س)، موضع اصلی اسلام در مورد زن است

  • کد خبر: ۱۴۵۱۰۰
  • ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴
بزرگداشت حضرت زهرا (س)، موضع اصلی اسلام در مورد زن است
سکینه سادات پاد، وکیل پایه یک دادگستری و فعال حقوق زنان گفت: زن در اسلام نفس واحده است وازتمامی حقوق انسانی برخوردار است این نگاه کلان اسلام است.

به گزارش شهرآرانیوز، وکیل پایه یک دادگستری و فعال حقوق زنان در گفتگو با شهرآرا گفت:زن در اسلام نفس واحده است وازتمامی حقوق انسانی برخوردار است این نگاه کلان اسلام است در امکان کمال یابی و رسیدن به بالاترین مراتب رشد مادی ومعنوی به عنوان یک انسان با مرد برابر است و اینکه بحث‌های جنس دوم ویا در سطح نازلتر از مرد است زاییده نگاه ماتریالیستی و در تضاد با نگاه اسلام است.

سکینه سادات پاد بیان کرد:سیره پیامبر بزرگ اسلام و ائمه نیز تماما منبعث از این نگاه در مواجهه با زن است لذا حضرت زهرا سلام الله علی‌ها در پرفتنه‌ترین برهه از تاریخ اسلام با تشخیص دقیق و سیاستمدارانه عقلانی‌ترین شیوه حضور اجتماعی را دارد.

او افزود:البته حضور مؤثر و متفاوت دختر پیامبر یک فرهنگ ومحصول یک تفکر وتربیت صحیح است و برون داد آن ایجاد یک گفتمان مترقی در مورد زن است.

این دانش پژوه عنوان کرد:بزرگداشت حضرت زهرا صرف جشن تولد نیست بلکه اعلام موضع رسمی و ویژه اسلام در مورد زن است زنی که با رایحه اسلام هویت یافت؛ و این هویتِ سند دار واصیل در طول تاریخ تحول آفرین بوده است.

او تصریح کرد:الگوی حضور اجتماعی هویت دار اسلامی تجربه موفق و ماندگار حضرت زهرا سلام الله علی‌ها را به عنوان سابقه مستند همراه خود دارد ولذا پس از هزار و اندی سال امام خمینی (ره) که تولد ایشان نیز مقارن تولد حضرت زهرا سلام الله علی‌ها است به عنوان یک روحانی دینی و رهبر نهضت انقلابی را بر اساس همین الگوی اجتماعی زنان در اسلام با مشارکت مستقیم زنان به وجود می‌آورد و مبتنی بر همان نیز نظام جمهوری اسلامی ایران را پی ریزی می‌کند.

او افزود: در قانون اساسی به عنوان سند مادر وبالادستی که مناسبات حاکمیت ومردم و صلاحیت و نقش هرکدام را تنظیم و تعیین می‌کند ضمن مرزبندی با تفکرات متحجرانه وسنتی زن ستیز وتفکرات شی انگارانه غربی الگوی زن مسلمان اجتماعی را طراحی می‌کند وبرای اولین بار وارد ادبیات حقوقی وقانونی می‌کندو در مقدمه با تأکید بر اینکه زن تحت ستم رژیم پهلوی نتوانسته به تمامی حقوق خود دست پیدا کند دنبال ایجاد وامکان شرایط استیفای حقوق کامل اوست و در اصل ۲۰در حقوق انسانی واجتماعی وسیاسی وفرهنگی اورا برابر مرد در حمایت قانون می‌داند.

پاد افزود:در اصل ۲۱که زنانه‌ترین اصل قانون اساسی است شفاف وصریح وارد حوزه تخصصی حقوق زن می‌شود به تبع آن قوانین عادی نیز مبتنی بر همین رویکرد و عناصر گفتمانی تصویب می‌شوند لیکن همان گونه که رهبری در دیدار اخیر با جمعی از بانوان فرمودند در حوزه حقوق زن در خانواده کماکان شاهد ظلم هستیم ونیازمند قوانین قوی ومحکم به نفع طرف مظلوم هستیم.

او تصریح کرد:حاصل بررسی قوانین موضوعه ذیل فصل هشتم قانون اساسی_ تکالیف ووظایف زوجین _ناشی از عقد زوجیت به عنوان یک کنشگر و وکیل که ارتباط مستقیم با این مواد دارم عرض می‌کنم این است که نیازمند تغییر، تنقیح و تقنین هستیم.
این فعال حقوق زنان بیان کرد: مهمترین چالش‌ها در مواد ۱۱۰۵و ۱۱۰۶و۱۱۱۴و۱۱۱۷قانون مدنی مباحث نفقه، تمکین و ریاست مرد در خانواده ونیز نوع آوری در حوزه شغل براساس الگوی حضور اجتماعی زن در اسلام و قانون اساسی هستیم.

ایضاً در مباحث حضانت و مهریه ضرورت تغییر به شدت مبرهن است و می‌توانم بگویم مهمترین موارد ظلم خیز می‌باشد. والبته در بحث کلان ادله اثبات دعوی که مقدمات تحمیل مضاعف ظلمی که رهبری فرمودند نیازمند تغییر ونوع آوری هستیم.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->