۴ روش شناسایی کلاهبردار مهاجرتی؛ یک راهنما از پارسی کانادا

  • کد خبر: ۱۴۵۸۸۹
  • ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
۴ روش شناسایی کلاهبردار مهاجرتی؛ یک راهنما از پارسی کانادا
امیدواریم هرگز در دام کلاهبرداران در زمینه‌های مختلف گیر نکرده باشید، چون واقعاً حس آزاردهنده‌ای دارد.

گزارش آگهی

متأسفانه این روز‌ها زیاد می‌بینیم که افرادی به دلیل ناآگاهی و عدم توجه کافی، در دام حیله‌ها و روش‌های بعضاً حیرت‌آور کلاهبرداران گرفتار می‌شوند؛ یکی از حوزه‌هایی که در آن کلاهبرداری‌های مختلف و متنوعی دیده می‌شود، حوزه مهاجرت است.

۴ روش شناسایی کلاهبردار مهاجرتی؛ یک راهنما از پارسی کانادا

اما چرا؟

چرا کلاهبرداری در حوزه مهاجرت، رو به افزایش است؟

اگر قصد مهاجرت دارید، باید آگاهی و مطالعه‌تان را در زمینه مهاجرت افزایش دهید، چون به دلایلی که در ادامه بیان می‌کنیم، افراد سودجو و کسانی که قصد شیادی و کلاهبرداری دارند، به این حوزه وارد شده و می‌خواهند متقاضیان مهاجرت را سرکیسه کنند.

دلیل اول: ناآگاهی در زمینه مهاجرت زیاد است

در اغلب مواقع، افراد تا وقتی که مجبور به مهاجرت نشوند، در این زمینه تحقیق نمی‌کنند. ضمن اینکه قوانین مهاجرتی کشورهای مختلف مثل کانادا، آلمان، استرالیا، کشورهای عربی و غیره، در حال تغییرند و ممکن است چیزی که اکنون درباره مهاجرت به این کشورها می‌دانید، سال بعد، منسوخ و کهنه شده باشد.

کلاهبرداران مهاجرتی، از این ناآگاهی سوءاستفاده کرده و به متقاضیان دروغ تحویل داده و آن‌ها را فریب می‌دهند. تا وقتی این ناآگاهی هست، کلاهبرداری های مهاجرتی هم به قوت خود باقی است. پس تا می‌توانید، سعی کنید مطالعه و اطلاعات به روز و دست اول در زمینه مهاجرت داشته باشید.

وب‌سایت پارسی کانادا به آدرس www.parsicanada.com همواره به‌روزترین مطالب و اطلاعات را به رایگان در اختیار شما مخاطبین عزیز قرار می‌دهد که می‌توانید مطالعه کنید و آگاهی‌تان را بالاتر ببرید.

 

دلیل دوم: بسیاری از متقاضیان، عجله دارند

به‌هرحال زندگی در یک کشور دست اول و خوب، عجله هم دارد. این‌طور نیست؟

اغلب متقاضیانی که قصد رفتن به خارج از کشور و مهاجرت دارند، دوست دارند کارهایشان سریع‌تر جفت‌وجور شده و به زودی در کشور جدید، مستقر شده و مشغول کار و زندگی شوند. همین عجله، ممکن است کار دستشان دهد و پیش از بررسی کامل وکلا و مؤسسات مهاجرتی، سریعاً به اولین آن‌ها اعتماد کرده و متأسفانه فریب بخورند.

به یاد داشته باشید که یک مهاجرت درست‌وحسابی و اصولی، هرچند دیرتر اتفاق بیفتد، بهتر از عجول بودن و در دام کلاهبرداران افتادن است.

دلیل سوم: معمولاً وضعیت مالی نسبتاً خوبی دارند

مهاجرت، به جز موارد استثنایی و پر ریسکی مثل پناهندگی یا مهاجرت غیرقانونی، نیاز به پول کافی دارد. اغلب افرادی که قصد مهاجرت دارند، یا پول کافی دارند و یا برای جفت‌وجور کردن پول لازم، اموال و دارایی‌هایشان را می‌فروشند و در هر صورت جیبشان نسبتاً پر پول است.

همین امر کافی است تا کلاهبرداران مهاجرتی به جنب‌وجوش افتاده و سوژه‌های چرب و نرمی را پیدا کنند و به راحتی با حقه و نیرنگ، فریبشان بدهند.

و..

4 روش برای شناسایی کلاهبرداران مهاجرتی؛ آموزشی از پارسی کانادا

حال سؤال این است که چه کنیم؟ چگونه احتمال اینکه اسیر چنین افرادی شویم را کمتر کنیم؟ چگونه افراد واقعاً معتبر را پیدا کنیم و ریش و قیچی را به جای افراد سودجو، به دست چنین افرادی دهیم؟

موسسه پارسی کانادا، به دلیل اینکه بیش از 10 سال است در زمینه مهاجرت فعالیت می‌کند و تابه‌حال صدها پرونده موفق را به سرانجام رسانده، خوشبختانه تجربه خوبی دارد و می‌تواند به شما کمک کند تا در دام سودجویان و کلاهبرداران نیفتید.

این 4 روش را برای شناسایی افراد سودجو به یاد بسپارید:

روش اول: وکلای معتبر، رزومه و تجربه بالایی دارند

تا حد امکان، تلاش کنید فرایند مهاجرت خود را به دست کسانی بسپارید که رزومه معتبر و تجربه بالایی دارند، حتی اگر قرار است اندکی پول بیشتری هزینه کنید، این کار را انجام دهید.

مؤسسات مهاجرتی‌ای که ده‌ها پرونده موفق داشته باشند، معمولاً راه و چاه را بلد هستند و به پیچ‌وخم‌ها و موانع کار، آگاهی دارند.

پس خوب دقت کنید و یک انتخاب مطمئن داشته باشید.

۴ روش شناسایی کلاهبردار مهاجرتی؛ یک راهنما از پارسی کانادا

روش دوم: مؤسسات معتبر، مجوزهای قانونی و معتبری دارند

هرگز با مؤسساتی که مجوزهای قانونی را اخذ نکرده و بدون مجوز در حال کار هستند، همکاری نکنید و مال و اموال و مدارکتان را به دستشان نسپارید.

هر موسسه مهاجرتی موظف است مجوزهای قانونی را از ادارات و سازمان‌های مربوطه (از جمله وزارت کار، وزارت گردشگری و ...) اخذ کرده و نسخه‌ای از آن‌ها را در وب‌سایت خود به نمایش بگذارد.

در موقع تحقیق برای انتخاب یک موسسه خوب، حتماً سابقه و رزومه آن موسسه را بررسی کنید تا در دام کلاهبرداری مهاجرتی گرفتار نشوید.

روش سوم: مؤسسات معتبر، قراردادهای شفاف و قانونی با شما می‌بندند

یک قرارداد قانونی، شفاف و قابل استناد، بدیهی‌ترین حق شماست.

شما در حال گرفتن یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی‌تان یعنی مهاجرت هستید. ضمن اینکه می‌خواهید پول زیادی برای این کار هزینه کنید، پس یک موسسه معتبر و یک وکیل با تجربه، اولین وظیفه‌ای که در قبال شما دارد، بستن یک قرارداد شفاف و واضح است.

در برابر هرگونه پرداختی‌ای هم که به این موسسه یا وکیل دارید، باید رسید دریافت کرده و در جایی امن نگهداری کنید.

قرارداد را به دقت مطالعه کنید تا جای ابهامی برایتان وجود نداشته باشد. درصورتی‌که ابهامی دارید، آن را با یک وکیل معتبر و متعهد دیگر در میان بگذارید تا موارد احتمالی خلاف قانون را از آن بیرون بکشد.

روش چهارم: مؤسسات معتبر آدرس، مشخصات و تلفن دارند و دسترسی به آن‌ها ساده است

موسسه‌های معتبر، همه چیزشان شفاف و واضح است. شما می‌توانید به راحتی با آن‌ها تماس بگیرید، به محل دفتر فعالیتشان بروید و مشخصاتشان را از ارگان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط، استعلام کنید.

اگر با موسسه‌ای کار می‌کنید که ادعا می‌کند فقط در خارج از کشور شعبه دارد، در صورت بروز اتفاقات ناگوار و کلاهبرداری، هیچ راه دسترسی‌ای به آن‌ها ندارید و به احتمال فراوان، باید برای همیشه با پول‌ها و مدارکتان خداحافظی کنید.

سخن پایانی

وکلا و مؤسسات غیرقانونی و کلاهبردار مهاجرتی، روش‌های زیادی برای سرکیسه کردن متقاضیان و سوژه‌هایشان بلدند.

از وعده اخذ اقامت در زمانی کوتاه و نامتعارف گرفته تا دروغ‌های جذاب و فریبنده؛ از وعده یافتن شغل با درآمدهای عجیب‌وغریب گرفته تا بورسیه‌های تضمینی و غیرممکن!

امیدواریم شما با خواندن نکاتی که در این مقاله برایتان به رشته تحریر درآوردیم، از دام کلاهبرداری‌های مهاجرتی در امان باشید و یک مهاجرت لذت‌بخش و خوب را تجربه کنید. در نهایت آرزو می‌کنیم در کشوری که همیشه دوست داشتید، مشغول کار و زندگی شوید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->