تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده سرماخوردگی‌ها کروناست تاکید معاون استاندار خراسان‌رضوی بر راه‌اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سومین رستوران متخلف در طرقبه‌شاندیز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

در سفر با قطار یا هواپیما، کودکان را چطور سرگرم کنیم؟

  • کد خبر: ۱۴۴۶۶۷
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
در سفر با قطار یا هواپیما، کودکان را چطور سرگرم کنیم؟
سفر می‌تواند برای کودکان تجربه‌ای جذاب و در عین حال مفید باشد.

گزارش آگهی

سفر کمک می‌کند تا خانواده‌ها بتوانند زمانی را به دور از مشغله‌ی همیشگی، در کنار هم بگذرانند. اما سفر کردن با کودکان می‌تواند در برخی مواقع طاقت فرسا باشد. از سر و کله زدن با بداخلاقی‌های کودک گرفته تا جمع کردن وسایل، همگی می‌توانند چالش‌هایی باشند که در مسیر ممکن است با آنها مواجه شویم.

در ادامه‌ی این مقاله، راهکارهایی را ارائه می‌کنیم که می‌تواند سفر با کودکان را برای خانواده‌ها آسان‌تر کند.

در انتخاب ساعت حرکت دقت کنید

برای بیشتر مقاصد، چندین بلیت هواپیما با ساعات حرکت متفاوت در طول روز وجود دارد. سعی کنید با انتخاب کنید. البته که تفاوت قیمت‌ها اهمیت زیادی دارد اما اگر قیمت بلیط‌ها نزدیک به هم است، زمانی را انتخاب کنید که با برنامه‌ی خواب فرزندتان تناقض نداشته باشد.

بسیاری از کودکان خردسال ساعات مشخصی از روز را می‌خوابند. حال اگر مجبورش کنید بسیار بیشتر از این مقدار بیدار بماند چه خواهد شد؟ این در حالی است که می‌توانید طوری تایم حرکت را تنظیم کنید که مطمئن باشید کودک در تمام مدت پرواز خواب باشد. این شاید بهترین حالت برای سفر با کودکان باشد. پس ساعت بلیط را با استراتژی انتخاب کنید.

بچه‌ها را مشارکت دهید

یکی از تاثیرگذارترین نکات در مورد سفر با بچه‌ها این است که آنها را هم در برنامه ریزی‌ها سهیم کنید. مراحل سفر را برای آنها تعریف کنید و بگویید ممکن است مجبور باشند برای مدتی طولانی روی صندلی قطار یا صندلی بنشینند. از مقصد خود برای بچه‌ها تعریف کنید، لیستی از جاذبه‌های دیدنی آن در اختیارشان قرار دهید و اجازه دهید یکی دو مورد را هم آنها انتخاب کنند. این کار بچه‌ها را برای سفر هیجان زده می‌کند و به آنها چیزی می‌دهد که با اشتیاق منتظرش باشند.

تنقلات، تنقلات و باز هم تنقلات

چه در قطار باشید، چه در هواپیما و چه در سفر جاده‌ای، بهترین روش برای راضی نگه داشتن بچه‌ها این است که مطمئن شوید هرگز گرسنه نشوند. خوراکی‌های مختلف و میوه‌هایی مانند انگور می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند. بطری آب را هم فراموش نکنید و هر جا که امکانش وجود داشت، آن را مجددا پر کنید. دستمال کاغذی، دستمال مرطوب و ژل ضد عفونی کننده را هم دم دست داشته باشید.

اسباب بازی‌ها و کتاب‌ها

بعد از خرید بلیط قطار اینترنتی با توجه به نیازهای فرزندتان، ممکن است لازم باشد چند وسیله‌ی خاص را از خانه با خود به سفر ببرید. مثلا شاید لازم باشد مواردی مانند چراغ خواب، یک عروسک خاص و یا پتوی مورد علاقه‌ی آنها را به همراه داشته باشید. کمک گرفتن از آنها چه در هواپیما و قطار و چه در اتاق هتل کمک می‌کند تا کودکتان احساس راحتی بیشتری داشته باشد. اگر کودک شما در خانه وسیله‌ای دارد که آن را همیشه با خود حمل می‌کند، حتما آن را به همراه داشته باشید.

همچنین اسباب بازی‌های کاملا جدیدی که بچه‌ها قبلا آنها را ندیده باشند یا کتاب‌هایی که نخوانده باشند ممکن است بتواند توجه آنها را به خود مشغول کند. اگر در یک سفر طولانی هستید می‌توانید در هر ایستگاه سوغاتی‌های کوچکی را برای بچه‌ها تهیه کنید. به این شکل آنها برای ادامه‌ی سفر و هدیه‌های دیگری که ممکن است دریافت کنند هیجان زده می‌مانند.

دستگاه‌های الکترونیکی را فراموش نکنید

تا به حال احتمالا متوجه شده باشید که مهمترین اصل در سفر کردن با کودکان چه با تور و چه خانوادگی سرگرم نگه داشتن آنها است. یکی از بهترین روش‌ها برای این کار نیز استفاده از وسایل الکترونیکی است. استفاده از این وسایل چه در قطار و هواپیما و چه در زمان‌هایی که مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی هستید می‌تواند بچه‌ها را سرگرم نگه دارد.

حتی اگر محدودیت‌هایی را برای استفاده‌ی بچه‌ها از این وسایل در نظر گرفته‌اید باز هم می‌توانید برای طول سفر کمی در مورد این قوانین انعطاف نشان دهید. به این شکل می‌توانید آنها را ساکت و راضی نگه دارید. به خصوص اگر بازی با تبلت یا گوشی و غیره، برایشان تازگی داشته باشد.

می‌توانید کارتون‌ها یا فیلم‌های مورد علاقه‌ی کودک را هم از قبل دانلود کرده و روی دستگاه داشته باشید. فراموش نکنید دانلود کردن گزینه‌ی مطمئن‌تری است چون معلوم نیست برای پخش آنلاین به اینترنت دسترسی داشته باشید یا نه.

چمدان‌ها را بیش از حد سنگین نکنید

والدین تمایل دارند هر چیزی را که بچه‌ها در خانه از آن استفاده می‌کنند با خود به سفر ببرند. شاید فکر کنید با همراه داشتن این وسایل آشنا، روتین روزانه ثابت بماند و در مسیر چیزی کم و کسر نداشته باشید اما مطمئن باشید که اینطور نیست. همانطور که گفته شد همراه داشتن برخی از این وسایل می‌تواند در سرگرم کردن کودک مفید واقع شود ولی تصور کنید که علاوه بر در آغوش داشتن کودک یا همراهی با او، مجبور باشید چمدان‌هایی سنگین را هم همه جا به دنبال خود بکشید!

در سفر با قطار یا هواپیما، کودکان را چطور سرگرم کنیم؟

یک دوربین به بچه‌ها بدهید

اگر امکانش وجود دارد یک دوربین به بچه‌ها بدهید. این هم یک روش خوب دیگر برای سرگرم نگه داشتن آنها است. نیازی نیست این دوربین شیک و گران قیمت باشد. همین که دوام کافی را داشته باشد کافی است. حتی می‌توانید گوشی قدیمی خود را به آنها بدهید تا از دوربین آن استفاده کنند. بچه‌ها عاشق نشان دادن این عکس‌ها به دیگران هستند. این کار به ویژه برای سفر با قطار می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

دفتر خاطرات سفر

می‌توانید یک دفتر با مداد رنگی یا مداد به کودک خود بدهید و از او بخواهید که اگر می‌تواند بنویسد، خاطرات خود از سفر را یادداشت کند یا آنها را نقاشی کند. نقاشی کردن یا نوشتن روش خوبی برای سرگرم نگه داشتن بسیاری از بچه‌ها است. همچنین به آنها کمک می‌کند تا بیشتر از سفر لذت ببرند و مشاهدات خود را به شیوه‌ی خودشان ثبت کنند.

داروهای ابتدایی را به همراه داشته باشید

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است در سفر پیش بیاید این است که یکی از همسفران مریض شود. بدتر از آن هم این است که این همسفر، کودکی باشد که دل درد او را بد اخلاق کند.

چه مشکل دل درد و تهوع ناشی از سواری باشد و چه حساسیت و آلرژی به یک ماده‌ی غذایی خاص، خوب است که محض احتیاط برخی داروهای ابتدایی را همراه خود داشته باشید. اطمینان حاصل کنید داروهایی را مانند مسکن، داروهای مربوط به واکنش‌های آلرژیک و داروهای مربوط به دل درد را با خود ببرید.

لباس اضافه بردارید (برای خودتان هم!)

وقتی با کودکانی با سنین پایین یا با نوزادان سفر می‌کنید، فراموش نکنید که یک دست لباس اضافه هم برای بچه و هم برای خودتان دم دست داشته باشید. احتمال این که بچه‌ها به هر طریقی لباس شما را کثیف کنند وجود دارد. خیلی خوب است که بچه را تمیز و مرتب نگه دارید ولی قاعدتا علاقه ندارید مجبور باشید خودتان با همان لباس‌های کثیف شده روی صندلی هواپیما یا قطار بنشینید.

سخن پایانی

فراموش نکنید که سفر به هدف لذت بردن است. پس از خود انعطاف نشان بدهید چرا که همیشه ممکن است برنامه‌های شما به خاطر ترافیک، وضعیت آب و هوایی یا غیره، طبق نقشه پیش نروند. مهم این است که از در کنار هم بودن لذت ببرید و خاطراتی به یاد ماندنی در ذهن خود و فرزندتان باقی بگذارید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->