ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سرآسیایی به احتمال ۹۰ درصد سرمربی شهرخودرو می‌شود

  • کد خبر: ۱۴۶۶۶
  • ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
سرآسیایی به احتمال ۹۰ درصد سرمربی شهرخودرو می‌شود
مجتبی سرآسیایی مرد اصلی پشت پرده‌ها، پلن اصلی سرمربیگری شهرخودرو است.

 
 

 
حمیدرضا معصومیان - مجتبی سرآسیایی شاید نام چندان آشنایی برای هواداران شهرخودرو نباشد، اما او کسی است که از زمان پیدایش باشگاه پدیده همواره در کنار این تیم بوده و حرف و نظرش همیشه در باشگاه تأثیرگذار بوده است. زمانی که مجموعه اقتصادی پدیده وارد عرصه تیم‌داری شد و با خریدن امتیاز یک تیم کرمانی پا به عرصه فوتبال کشور گذاشت، مجتبی سرآسیایی مربی جوانی بود که به‌تازگی کارش را آغاز کرده بود. او بعد از پایان دوران فوتبالش که از پیام شروع شد و به پیکان تهران و در نهایت ابومسلم ختم شد، خیلی زود وارد عرصه مربیگری شد و با در اختیار گرفتن یک تیم خوب در لیگ استان عزمش را برای مربی شدن جزم کرد. وقتی پدیده تیم شد و اکبر میثاقیان سرمربی آن‌ها، سرآسیایی به‌عنوان یکی از گزینه‌های دستیاری میثاقیان مطرح شد و تقریبا کارش تمام شده بود، اما درنهایت به او مسئولیت دیگری دادند. سرپرستی تیم نقطه آمال سرآسیایی نبود، اما پستی بود که او ذاتا توانمندی انجامش را داشت و برای همین خیلی سریع در کارش پیشرفت کرد. تیم همان سال به لیگ برتر رفت و سرآسیایی که کاملا به کار مسلط شده بود، اندک اندک به یکی از اجزای تأثیرگذار و بعد‌ها جدایی‌ناپذیر این تیم تبدیل شد. در تمام این سال‌ها از زمان پدیده بودن تا شهرخودرو شدن، سرآسیایی در باشگاه به‌عنوان یک سرپرست وظیفه هندلینگ بخش فنی و اجرایی باشگاه را به‌خوبی انجام داد و نقش او در گذراندن این تیم از گردنه‌های سخت انکارناپذیر است. او در همه تصمیمات باشگاه در سال‌های اخیر تأثیرگذار بود و همه آمدن‌ها و رفتن‌ها، چه روی نیمکت، چه روی صندلی مدیریت، تغییری در جایگاه و نقش او ایجاد نکرد! حالا بعد از این همه سال به نظر می‌رسد سرآسیایی می‌خواهد از سایه درآید. کسی که همیشه از ارکان پشت پرده تصمیمات ریز و درشت باشگاه بود، جلو آمده و می‌خواهد دست به ریسکی بزرگ بزند. تیمی که گفته می‌شود امروز به سرآسیایی می‌دهند، برای او تیم ناآشنایی نیست، اما لقمه کوچکی هم نیست. برای کسی که پیش از این فقط مربی یک تیم در لیگ برتر استان بوده، نشستن روی نیمکت تیمی که مدعی قهرمانی (هرچند ضعیف) و یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیاست، انصافا ریسک بزرگی است.

سرآسیایی به احتمال ۹۰ درصد
هنوز نمی‌دانیم مالک باشگاه شهرخودرو بر چه اساسی به اسم سرآسیایی رسیده، اما احتمال سرمربیگری او در این پست، بالای ۹۰ درصد است و اگر اتفاق خاصی نیفتد، امروز به‌عنوان سرمربی تیم معرفی خواهد شد. اتفاق که می‌گوییم، می‌تواند آمدن علیرضا منصوریان یا فراز کمالوند باشد که البته احتمال اولی از دومی قوی‌تر است، اما هردو این‌ها شانس بسیار کمتری از سرآسیایی دارند. منصوریان دوست صمیمی حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو، است و از آنجا که لابی و روابط‌عمومی خوبی دارد، برای رسیدن به نیمکت یک تیم لیگ برتری (خواه شهرخودرو و خواه تیم دیگری) دست از تلاش بر‌نمی‌دارد و ممارست عجیبش ممکن است در دقیقه ۹۰ اتفاقات دیگری رقم بزند، اما آنچه که از شواهد و قراین پیداست، به توافق رسیدن سرآسیایی با شهرخودرو است. در این میان البته محمدرضا مهاجری نیز همچنان یک گزینه است. گفته می‌شود با وجود رابطه خوب حمیداوی با او که در ماه‌های اخیر هم شدت گرفته! کلیت باشگاه چندان روی خوشی به او نشان نمی‌دهند و برای همین برگشت مهاجری به شهرش خیلی بعید است.

مسئله مدرک مربیگری و بازیکنان
مجتبی سرآسیایی اگر سرمربی تیم شود، با مشکل مدرک مواجه است و از آنجا که مدرک A آسیا ندارد، احتمالا باشگاه مجبور می‌شود نام مصطفی صداقت را به‌عنوان سرمربی اعلام کند. این در حالی است که حمید مطهری نیز همچنان در کادر فنی باشگاه حضور دارد و با وجود جدا شدن گل‌محمدی، تکلیف او مشخص نیست و ممکن است در تیم باقی بماند. غیر از بحث مدرک که می‌شود این‌گونه حلش کرد، مشکل دیگر سرآسیایی در تیم بازیکنان هستند. البته بسیاری از بازیکنان تیم با او رابطه خوبی دارند و حتی خودش زمینه جذب آن‌ها را فراهم کرده است، اما این شامل همه نمی‌شود و ممکن است واکنش بازیکنان نسبت به سرآسیایی سرمربی با سرآسیایی سرپرست خیلی فرق کند. مثلا واکنش مهدی رحمتی که یک بازیکن اسمی و مشهور در فوتبال ایران است و حالا با جدا شدن سروش رفیعی و روح‌ا... باقری، تنها نام بزرگ تیم شده، به این ماجرا خیلی می‌تواند در موفق بودن یا نبودن سرآسیایی تأثیرگذار باشد. او اگر امروز سرمربی شهرخودرو شود، کاری بس دشوار دارد و برای موفق شدن که برابر است با وارد شدن به چرخه جذاب و پول‌ساز مربیان در لیگ ایران، باید با وسواس و دقت قدم بردارد. این مسئولیت همان‌قدر که می‌تواند برای او سکوی پرتاب باشد، این ظرفیت را هم دارد که به‌سادگی ریشه‌های قطور او را در باشگاه برای همیشه قطع کند!  
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->