سعید جلیلی: دشمن دیگر گزینه قابلی روی میز ندارد

  • کد خبر: ۱۴۷۲۷۵
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
سعید جلیلی: دشمن دیگر گزینه قابلی روی میز ندارد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز دشمن در نقطه‌ای است که احساس می‌کند گزینه قابلی دیگر روی میز ندارد؛ وقتی دشمن از زور و تزویر ناامید می‌شود روی به ایجاد ناامنی می‌آورد، این به معنای استیصال طرف مقابل است.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید جلیلی در نخستین دوره ملی روایت پیشرفت و امیدآفرینی که در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: برای داشتن یک روایت می‌توان حوادث اخیر در کشور و عوامل موثر بر آن اعم از بازیگران داخلی و خارجی را بررسی کرد و یا در سطحی بالاتر دوران پس از انقلاب و حتی روند ۲۰۰ سال اخیر کشور را مورد مطالعه قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه در تحلیل شرایط و ارائه روایت درست از پدیده‌های اجتماعی و سیاسی باید علاوه بر سیر زمانی، تحولات محیطی را نیز مورد بررسی قرار داد، گفت: در بررسی مسائل چند ماه اخیر کشور بررسی تحولات محیطی یعنی تحولات داخلی، منطقه‌ای و جهانی بسیار مهم است. باید ببینیم نسبت این حوادث با تحولات این سه سطح چیست و چرا امروز در سطح جهانی، کشور‌های مختلف و برخی از آن‌هایی که ادعا دارند در صحنه دنیا عرض اندام می‌کنند، اینگونه بر جمهوری اسلامی ایران متمرکز شده اند.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: اینگونه نیست که کشور‌های دنیا بیکار باشند پس چرا امروز از نخست وزیر استرالیا در شرقی‌ترین نقطه دنیا تا نخست وزیر کانادا در غربی‌ترین نقطه دنیا در اشکال مختلف درباره حوادث ایران نه تنها صحبت می‌کنند بلکه تحرکات خارق‌العاده انجام می‌دهند؟ اگر می‌خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم باید بدانیم در چه نقطه‌ای هستیم و مختصات این نقطه را برای خودمان تعریف کنیم؛ اگر این نقطه را درست توصیف نکنیم طبیعتا درست نمی‌توانیم تحلیل کنیم و نتیجه درستی نیز نمی‌توانیم تجویز کنیم.

جلیلی با بیان اینکه هیچکدام از قدرت‌های دنیا به انقلاب ما خوش‌آمد نگفت و بلکه تمام تلاش خود را علیه آن به کار بردند، ادامه داد: یک اصطلاحی را هم در ادبیات سیاسی حتی این روز‌ها هم می‌شونیم و آن این است که گزینه‌ها روی میز است. ما در نقطه‌ای هستیم که باید این پرسش را مطرح کرد که گزینه‌های تهدیدی دشمن کدامش روی میز است که تاکنون استفاده نکرده است؟ ترور؟ که حدود ۱۸ هزار شهید ترور داشته‌ایم؛ جنگ؟ که هشت سال طول کشید. فشار اقتصادی؟ به تعبیر خودشان فشار حداکثری اعمال شد. این‌ها گزینه‌های اصلی‌شان برای رویارویی بود که همه را استفاده کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز دشمن در نقطه‌ای است که احساس می‌کند گزینه قابلی دیگر روی میز ندارد؛ وقتی دشمن از زور و تزویر ناامید می‌شود روی به ایجاد ناامنی می‌آورد، این به معنای استیصال طرف مقابل است و در نقطه‌ای است که دیگر گزینه‌ای ندارد، اینجا جایی است که او باید نقاط قوت شما را بپوشاند.

وی با تاکید بر اینکه آنچه که منجر به رسیدن ما به این نقطه شده، نقاط قوت است که همان نرم‌افزار انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد این را بپوشاند یا آن را تقلیل بدهند و این تمام تلاشی است که آن‌ها در حال انجام آن هستند. وظیفه ما تقویت نقاط قوت است که یکی از اقدامات مهم برای این کار روایت صحیح از آنچه که واقعیت است و نسبت آن با قبل و بعد و آنچه در آینده در پیش داریم است.

جلیلی در پایان با بیان اینکه نقاط ضعفی که در کشور موجود است هم با الهام از نقاط قوت برطرف می‌شود، افزود: اگر کشوری توانست در عرصه جنگ که سخت‌ترین عرصه‌هاست موفقیت به دست بیاورد، در عرصه اقتصاد، صنعت و کشاورزی هم خواهید توانست، اما دشمن از این بابت نگران است.

به گزارش شهرآرانیوز، نخستین دوره ملی «روایت پیشرفت و امید آفرینی» یادبود دانشمند شهید کاظمی آشتیانی به میزبانی دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد. این رویداد شامل روایت تاریخی-تطبیقی پیشرفت (تحقیر دوران پهلوی؛ خودباوری در دفاع مقدس؛ رستاخیز علمی در گام اول انقلاب)، روایت رویداد‌ها و قله‌های پیشرفت در دوران دفاع مقدس (عرصه‌های فنی و مهندس؛ دفاعی موشکی؛ سلامت زنان؛ پشتیبانی جنگ)، روایت و آشنایی با قهرمانان پیشرفت در دوران دفاع مقدس، روایت و آشنایی با قهرمانان پیشرفت گام اول انقلاب اسلامی (شهدای علمی، هسته ای، موشکی، جهاد کرونا و ...)، روایت مستمر و امتداد پیشرفت‌های دفاع مقدس در فناوری‌های راهبردی و نوپدید است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->