تاریخ و ساعت بعدی تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین)
سرخط خبرها

افغانستانی‌ها بیشترین توریست‌های سلامت در مشهد

  • کد خبر: ۱۴۸۳۹۰
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
افغانستانی‌ها بیشترین توریست‌های سلامت در مشهد
مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کشورهای افغانستان با ۱۹ هزار نفر، عراق با ۱۸ هزار نفر، بحرین، ترکمنستان، کویت، عمان، تاجیکستان و پاکستان بیشترین مراجعه را به مشهد داشتند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ داوود خوش‌شکن مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری دستاوردهای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ رویکرد جدیدی نسبت به گردشگری سلامت ایجاد شد. تعداد گردشگران سلامت مشهد با توجه به ظرفیت‌های موجود بسیار کم است.

وی افزود: در سطح استان در زمینه توسعه گردشگری سلامت برنامه عملیاتی تعیین کردیم که یک هدف کلی و سه هدف اختصاصی دارد. از جمله اهداف آن ارتقای کیفیت خدمات به زائران سلامت خارجی، افزایش رضایتمندی گیرندگان خارجی خدمت و افزایش جذب گردشگر سلامت به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر طی ۵ سال آینده است.

اتباع افغانستانی در صدر گردشگران سلامت استان

خوش‌شکن با بیان اینکه تعداد گردشگران سلامت استان مخصوصا در ۶ ماه اول سال بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: در سال ۹۸ حدود ۲۴ هزار نفر به عنوان گردشگر سلامت به مشهد مراجعه کردند در حالی که در ۱۰ ماهه اول امسال به ۴۰ هزار گردشگر سلامت خدمات ارائه کردیم. البته ما سامانه‌ای نداریم که افراد مراجعه‌کننده به بخش سرپایی را ثبت کند. در ۳ ماهه سوم به دلیل ناآرامی‌های کشور، آمار به شدت کاهش پیدا کرد اما در شروع فصل زمستان در حال رشد است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در ۱۰ ماه اول سال از ۴۰ هزار گردشگر سلامت، ۱۵ هزار و ۱۵۰ نفر سرپایی و ۲۴ هزار و ۸۵۰ نفر بستری بودند و تنها ۶۰ نفر فوت شده داشتیم. به ترتیب کشورهای افغانستان با ۱۹ هزار نفر، عراق با ۱۸ هزار نفر، بحرین، ترکمنستان، کویت، عمان، تاجیکستان و پاکستان بیشترین مراجعه را داشتند. بیماری‌های زنان، زایمان و نازایی، چشم و جراحی‌های چشم، جراحی زیبابی مخصوصا بینی، اورولوژی، قلبی و عروقی بیشترین علل مراجعه بودند.

واسطه گری در گردشگری سلامت را کنار زدیم

وی با اشاره به اینکه واسطه‌گری یکی از مشکلات ما است، تصریح کرد: ما توانستیم با کشورهای هدف اصلی یعنی عراق و افغانستان قراردادهایی ببندیم تا دانشگاه علوم پزشکی خانواده‌های آن‌ها را به مراکز درمانی دولتی و خصوصی متصل کند. از ۴۰ هزار گردشگر سلامت، ۳۸ هزار نفر به صورت مستقیم و حدود ۲۰۰۰ نفر با واسطه مراجعه کردند.

خوش‌شکن گفت: پرواز مستقیم از مسقط به مشهد و برعکس و همچنین پرواز دوشنبه به مشهد فرصت خوبی در زمینه گردشگری سلامت مشهد است. ارتباط مستقیم با کشورهای هدف و جذب بیماران همسایه را در برنامه داریم که در بخش اول با ۱۵ کشور از جمله تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان، عمان، بحرین، عراق، سوریه و ترکیه و تا ۴ سال دیگر با ۱۱۰ کشور خواهد بود. یکی از مزیت‌های کشور ما تعرفه‌های درمان است که ما پایین‌ترین تعرفه را در منطقه داریم.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ۲۰ بیمارستان دارای مجوز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که ۶ مرکز دولتی و ۱۴ مرکز خصوصی است، تصریح کرد: ما همچنین ۳ مرکز جراحی محدود و ۱۵ درمانگاه تخصصی داریم که در مجموع ۳۷ مرکز در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای مجوز بیماران خارجی هستند. در سال جدید برای ۲ درمانگاه تخصصی که عملکردشان تایید نشد، مجوز صادر نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت میراث فرهنگی و وزارت بهداشت در زمینه صدور مجوزهای شرکت‌های گردشگری سلامت مشکلاتی داشتند و دارند اما ما در استان کمیته گردشگری داریم که این مسئله در سطح استان حل شده و کاملا با هم در تعامل هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->