ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در روز شنبه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم
سرخط خبرها

یک درصد از نوزادان زنده تازه متولد شده مبتلا به بیماری‌های مادرزادی قلب هستند

  • کد خبر: ۱۶۵۹۴۹
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
یک درصد از نوزادان زنده تازه متولد شده مبتلا به بیماری‌های مادرزادی قلب هستند
چهارمین کنگره بین‌المللی مداخلات تهاجمی غیرجراحی در بیماری‌های مادرزادی ساختمانی قلب (CASPIAN Meeting ۲۰۲۳) با حضور ۸۰۰ استاد برجسته داخلی و خارجی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این کنگره که به مدت سه روز برگزار می شود، علاوه بر متخصصان و صاحب‌نظران برجسته کشور، پروفسور هورست سیورت رئیس و بنیان‌گذار بنیاد جهانی CSI، فوق‌تخصص قلب اطفال، رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان سنکت کاتارینن فرانکفورت به‌همراه ۲۲ مهمان خارجی از کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، لهستان، ترکیه، تایلند، ویتنام، هند و افغانستان نیز حضور دارند.

دکتر محمودرضا شبستری، رئیس بیمارستان امام رضا(ع)، در حاشیه این کنگره اظهار کرد: در مدت ‌برگزاری این کنگره ۱۰۰ سخنرانی در محورهای مختلف همچون بیماری‌های مادرزادی و ساختمانی قلب، اکوکاردیوگرافی جنین، اختلالات ریتم و تصویربرداری و پرستاری ارائه می‌شود. همچنین در مدت برگزاری این کنگره ۱۴ عمل جراحی‌ به‌صورت زنده انجام خواهد شد.

مشکلات مادرزادی قلبی برای نوزادان

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های مادرزادی قلب کاسپین گفت: بروز بیماری‌های مادرزادی قلب شایع‌ترین بیماری مادرزادی در نژاد انسان است و یک درصد از تولدهای زنده دنیا مبتلا به بیماری‌های مادرزادی قلب هستند.

دکتر بهزاد علیزاده با اعلام این خبر افزود: برخی از این بیماری‌ها در بدو تولد کشف نشده و علائمش در دهه‌های بعدی مشخص می‌شود، اما برخی در همان بدو تولد خود را نشان می‌دهند و نیازمند درمان عاجلانه هستند و اگر درمان نشوند، کودک جان خود را از دست خواهد داد.

وی ادامه داد: یکی از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تشخیص و درمان بیماری‌های قلب و عروق و بیماری‌های مادرزادی قلب است. مشهد پس از تهران دومین شهر در ایران است که اعمال قلب پیچیده پیوند قلب را در بزرگ‌سالان و کودکان انجام می‌دهد.

علیزاده مطرح کرد: بیش از ۱۵ سال است که عمل جراحی قلب در مشهد انجام می‌شود و هر سال با تجهیزات و امکانات پیشرفته این عمل‌ها دقیق‌تر و بهتر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->