رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

چه کسانی مشمول عفو امروز رهبر انقلاب نیستند؟+ جزئیات و فیلم (۱۶ بهمن ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۸۹۰۸
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
  • ۴
چه کسانی مشمول عفو امروز رهبر انقلاب نیستند؟+ جزئیات و فیلم (۱۶ بهمن ۱۴۰۱)
در پی پیشنهاد رئیس قوه قضاییه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر موافقت با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، رهبر انقلاب اسلامی با این پیشنهاد موافقت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، در نامه حجت‌الاسلام و‌المسلمین اژه‌ای به مقام معظم رهبری آمده است: در جریان حوادث اخیر تعدادی از افراد به ویژه جوانان در اثر القائات و تبلیغات دشمن مرتکب رفتار‌های نادرست و جرائمی شدند که علاوه بر گرفتاری برای خود، باعث زحمت خانواده و نزدیکان خویش گردیدند و اکنون تعداد قابل توجهی از آنان بعد از برملا‌شدن نقشه دشمنان خارجی و جریان‌های ضد‌انقلاب و ضد‌مردمی با اظهار پشیمانی و ندامت تقاضای بخشش دارند.

بیشتر بخوانید:

موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات ده‌ها هزار نفر از محکومان| برخی محکومان حوادث اخیر عفو شدند+ جزئیات

جزئیات جدید از عفو گسترده متهمان و محکومان| کدام اغتشاشگران مشمول بخشش شدند؟| پرونده چه کسانی مختومه می‌شود؟

در بخش اول این نامه ضمن اعلام شروط عفو و تخفیف مجازات برای متهمان و محکومان حوادث اخیر تاکید شده است: پرونده متهمان و محکومان درصورت داشتن شرایط مندرج، در هر مرحله‌ای که باشد، مختومه می‌گردد.  

در اعلام شرایط عفو و تخفیف مجازات متهمان و محکومان حوادث اخیر آمده است: عدم ارتکاب جاسوسی به نفع اجانب، عدم ارتباط مستقیم با عوامل سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، عدم ارتکاب قتل و جرح عمدی، عدم ارتکاب تخریب و احراق تاسیسات دولتی و نظامی و عمومی، و نداشتن شاکی یا مدعی خصوصی.

در نامه رئیس قوه قضائیه چند گروه از شمول این عفو مستثنی شده‌اند که از جمله آن‌ها مرتکبین خرید، فروش و قاچاق سلاح گرم، افراد دارای جرم سرقت و راهزنی، جرائم مربوط به مواد مخدر و روانگردان به صورت مسلحانه، دایر کردن مراکز فساد و فحشاء، قاچاق مشروبات الکلی، قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای و عمده کالا و ارز، مباشرت و معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی، و جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
0
0
عفو تعزیرات حکموتی کسی که مبلغ جریمه ۵۰ میلیون داره چی ایا شامل شده
حسن
United States of America
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
0
2
سلام٠خدمت٠ریئس٠قوه٠قضاییه٠٠بند10سال٠حبس٠و40میلون٠جریمه٠دارم حال 6سال ازحبسم راعفوگرفته به دادگاه مراجه کردم بهشون گفتم تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی هستیم که لال اگه میخوای قسطیش کنیدبرام لاقل ماهی1میلون، دادستادن میگه الان باید4میلیون%اولی راپرداخت کنن بحساب دادگاه%ماهای بعدهم4میلیون بایدپرداخت کنی؟بخدا اصلان راضی نیستم این پولهارا نمیخورید
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
0
2
سلام. یا درسته زیر 10سال حبس یک سوم تحمل کنن تا عفو شامل حالش بشه بعد 20سال یک سال بکشه شامل حالش بشه مثلا من 9سال حبس دارم یعنی باید3سالشو بکشم تا شامل حالم بشه ایا این درست. به خدا ماهم زن بچه دارین تورا خدا صدامونو ب مسعولان برسونید
اکبر. اقالاری
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
1
2
خیلی.عالی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->