روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سرکنسول ایران در هرات از آغاز صدور ویزای جهانگردی خبرداد

  • کد خبر: ۱۴۹۸۹۰
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
سرکنسول ایران در هرات از آغاز صدور ویزای جهانگردی خبرداد
سرکنسول ایران در هرات از آغاز روند صدور ویزای جهانگردی برای ساکنان غرب کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «محمد صدیقی‌فر» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات در یک نشست خبری اعلام کرد روند ثبت‌نام برای صدور ویزای جهانگردی این کشور از امروز (یکشنبه ۲۳ بهمن) در حوزه غرب افغانستان آغاز شده است.

صدیقی‌فر اظهارداشت: از صبح روز یکشنبه روند صدور ویزای جهانگردی مانند گذشته با توافق مسئولان محلی این ولایت از سر گرفته شده است و هر فرد می‌تواند به راحتی و بدون هیچ محدودیتی ثبت‌نام ویزای جهانگردی را انجام بدهد.

وی افزود: روند مراحل ابتدایی ثبت‌نام ویزای جهانگردی طوری است که هر فرد می‌تواند با دسترسی به اینترنت، وارد سایت شده و ثبت‌نام کند و یا به مراکزی که رایگان ثبت نام می‌کنند، مراجعه کند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در گذشته قیمت ثبت‌نام هر ویزا یک هزار افغانی بود، اما در حال حاضر با کاهش ۶۰ درصدی، مبلغ ثبت نام به ۴۰۰ افغانی رسیده است.

وی در ادامه تأکید کرد: ثبت‌نام ویزای جهانگردی نسبت به سایر ویزاها، ۸۰ درصد متقاضی بیشتر دارد که تنها در هرات طی سال جاری حدود ۲۰۰ هزار ویزای جهانگردی برای متقاضیان صادر شده است.

به گزارش «آوا»، صدیقی‌فر اضافه کرد با همه تلاش‌های صورت گرفته و ایجاد تسهیلات بیش از پیش، بازهم میزان تقاضای روادید جهانگردی بیشتر از حد توان این نمایندگی است، اما همواره تلاش شده تا به درخواست همه متقاضیان رسیدگی شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران همچنین خاطرنشان کرد: سفارت ایران در کابل و چهار نمایندگی آن در ولایات افغانستان طی سال جاری مجموعاً نزدیک به ۴۵۰ هزار ویزا برای متقاضیان صادر کرده است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در مورد ویزای تجاری و سایر ویزا‌ها گفت: طی سه سال گذشته که جهان با بحران کرونا و افغانستان نیز با تحولات سیاسی مواجه بوده است، حتی یک روز هم مرز ایران به روی تاجران بسته نشده و رفت و آمد به صورت عادی جریان داشته و تا اکنون همچنان ادامه دارد.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در هرات همچنین، اظهارداشت: در حال حاضر برای ۸۰۰ تن از تاجران هراتی ویزای کثیر یک ساله و برای ۴۰۰ تن دیگر از تاجران ویزای کثیر شش ماهه صادر شده تا روند تجارت متوقف نشود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->