گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد محمدرضا اربابی: در نمایش «میتینگ»، با نسل جوانی رو‌به‌رو هستید که مسائل روز را می‌شناسد
سرخط خبرها

مهران احمدی؛ بازیگری در نیشابور، شهرت در «پایتخت»

  • کد خبر: ۱۴۹۹۸۶
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
مهران احمدی؛ بازیگری در نیشابور، شهرت در «پایتخت»
مهران احمدی، بازیگر چهل‌ونه‌ساله سینما و تلویزیون و دانش‌آموخته بازیگری در رشته تئاتر، در کارنامه‌اش فعالیت‌های هنری دیگری مانند برنامه‌ریز، دستیار کارگردان و کارگردانی را نیز دارد.

لهجه نیشابوری را خیلی خوب صحبت می‌کند، البته نه‌فقط برای اینکه بازیگری توانمند است، بلکه به این دلیل که سال‌های کودکی و نوجوانی‌اش را در نیشابور زندگی کرده و بعد به تهران رفته است. بازیگری که خیلی‌ها به‌دلیل بازی در «پایتخت» او را تا مدت‌ها «بهبود» صدا می‌زدند، اما در نقش «نعیم» سریال «مهرآباد» هم همان اندازه سادگی‌اش را حفظ کرد.

خیلی‌ها در حافظه‌شان بازی او را در ژانر کمدی بیشتر به‌خاطر دارند، اما در نقش‌های جدی و آدم‌های خاکستری یا حتی تبهکار هم استادانه بازی کرده است. مهران احمدی معتقد است داستان برایش حرف اول را می‌زند و بیش از هر چیزی قصه و فیلم‌نامه باید با دغدغه‌هایش هم‌خوانی داشته باشد. نقش‌هایی که بازی می‌کند، همان آدم‌هایی هستند که روزی در کوچه، خیابان، محل کار و... ممکن است دیده باشیم، اما برای او هر کسی یک ایده و یک نقش است که در زندگی روزمره به حافظه‌اش می‌سپارد تا روزی در نقشی، شخصیتی را که دیده است، بازآفرینی کند. شاید برای همین است که هم می‌تواند در فیلم «هزارپا» مخاطب را بخنداند و هم در فیلم «ماحی» به‌دلیل شخصیت سیاهی که بازی کرد، مخاطب را از خودش منزجر کند. هم می‌تواند همان «نعیم» ساده با لهجه نیشابوری در خیابان‌های تهران باشد و هم حاجی‌دشتی، شخصیت مرموز و پیچیده «می‌خواهم زنده بمانم». اگر‌چه، تجربه بیش از سی سال بازیگری در بیش از ۴۵ اثر سینمایی و ۲۰ اثر تلویزیونی او را هم نباید نادیده گرفت.  

مهران احمدی فعالیت هنری‌اش را از گروه‌های آماتوری تئاتر در نیشابور آغاز کرد و کارش در سال ۱۳۷۰ رفته‌رفته جدی شد و کم‌کم با ورود به سریال‌های تلویزیونی و پس از آن سینما، روزبه‌روز حرفه‌ای‌تر شد. مهران احمدی، بازیگر چهل‌ونه‌ساله سینما و تلویزیون و دانش‌آموخته بازیگری در رشته تئاتر، در کارنامه‌اش فعالیت‌های هنری دیگری مانند برنامه‌ریز، دستیار کارگردان و کارگردانی را نیز دارد و سال ۱۳۸۹ برای بازی در فیلم‌سینمایی «آلزایمر» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بخش «جلوه‌گاه شرق» از بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر شد. امسال نیز در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در دو فیلم «غریب» و «روایت ناتمام سیما» نقش آفرینی می‌کند که در بخش نامزد بهترین نقش مکمل مرد، با بازی در فیلم «غریب» رقابت حرفه‌ای‌اش را نیز در عرصه بازیگری بار دیگر محک می‌زند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->