حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
سرخط خبرها

سردار تقوی: محلات آلوده و افراد سابقه‌دار در تیررس مأموران انتظامی هستند

  • کد خبر: ۱۵۰۳۱۸
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
سردار تقوی: محلات آلوده و افراد سابقه‌دار در تیررس مأموران انتظامی هستند
فرمانده انتظامی خراسان رضوی در مراسم آغاز طرح تشدید مقابله با سرقت‌ها، با اشاره به دستورات فرمانده کل فراجا مبنی بر مقابله با سرقت، از آمادگی کامل واحد‌های انتظامی استان در این طرح خبر داد. 

سردار کاظم تقوی در حاشیه مانور انتظامی طرح «تشدید مقابله با سرقت» به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: در راستای مطالبات سردار رادان، فرمانده کل فراجا، و پیگیری‌ها و دغدغه‌های مردم عزیز مبنی بر مقابله با جرایم سرقت، این طرح با هدف دستگیری سارقان، زورگیران و مال‌خر‌ها آغاز شده است و افراد دخیل در چرخه سرقت نیز هدف بعدی پلیس برای مقابله خواهند بود. 
وی ادامه داد: به همین دلیل، تیم‌های خبره انتظامی با سه رویکرد برنامه‌ریزی، آموزش و تعیین اهداف آماده اجرای عملیات‌های مقابله گسترده با جرایم هستند. 
سردار تقوی افزود: با توجه به حساسیت فرارسیدن پایان سال و ضرورت ایجاد محیطی امن برای شهروندان، پلیس، محلات آلوده و همچنین مجرمان سابقه‌دار را شناسایی کرده است و از ابتدای طرح، به سراغ این افراد خواهد رفت. 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی اعلام کرد: نقش مردم و شهروندان نیز در پیشبرد این طرح بسیار ضروری است و از همه همشهریان گرامی خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه سرقت یا مشکوک‌شدن به رفتار‌های ناهنجار، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ پلیس به ما اطلاع دهند تا همکاران من در اسرع وقت وارد شوند.

افزایش ۸درصدی سرقت در خراسان رضوی 

فرمانده فراجای خراسان رضوی با اشاره به تفاوت‌های طرح جدید مقابله با سرقت‌ها گفت: مدتی بود که نسبت به گذشته، کمتر سراغ سارقان رفته بودیم و طرح ضربتی‌ای به اجرا درنیامده بود. اما اینک و برای انجام بهتر این طرح، نیاز است اضلاع مختلف مقابله با سرقت در کنار پلیس گردهم آییم و با این جرم مقابله کنیم. 
سردار تقوی ادامه داد: هجوم گسترده و شناسایی دقیق، دو رکن اصلی این طرح است که از رده‌های پایین انتظامی که کلانتری‌ها هستند تا رده عالی انتظامی که پلیس آگاهی و فرماندهی انتظامی استان هستند، به موضوع طرح تشدید مقابله با سرقت‌ها وارد خواهند شد. 
فرمانده فراجای خراسان رضوی تصریح کرد: آمار سرقت‌ها در خراسان رضوی و مشهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۸درصدی داشته است و این استان در برخی از شاخه‌های جرایم رتبه خوبی در کشور ندارد. به‌هرحال در شهری زائرپذیر و مذهبی مانند مشهد باید شرایطی را مهیا کنیم که در خور شأن زائران و مجاوران عزیز باشد و مشکلی از بابت امنیت نداشته باشیم. 
 

خودرو‌های ناایمن در صدر سرقت‌های شهری 

سردار تقوی با اشاره به وضعیت سارقان در مشهد بیان کرد: اکنون آماری نداریم مبنی بر اینکه در طرح پیش‌رو چه تعداد سارق باسابقه کم داریم. اما باید بیان کرد که برای پلیس، سارق‌اولی با سارق سابقه‌دار هیچ تفاوتی ندارد و همکاران من با جدیت و سخت‌گیری با آنان برخورد خواهند کرد. تنها امتیاز سارق‌اولی‌ها شاید در شکل احکامی است که از سوی دستگاه قضایی صادر شود که در همین زمینه نیز از قوه‌قضاییه خواهشمندیم اشد مجازات را برای سارقان و افرادی که جامعه را برای شهروندان ناایمن می‌کنند، در نظر بگیرند. 
وی ادامه داد: اکنون سرقت خودرو در مشهد در رتبه اول جرایم سرقت قرار دارد و خودرو‌هایی که ایمنی کمی برابر سارقان دارند، بیشترین آمار ما را تشکیل می‌دهند. پلیس بار‌ها از طریق رسانه‌ها به افزایش ایمنی این خودرو‌ها هشدار‌های لازم را داده است. 
سردار تقوی تأکید کرد: سرقت از منازل در جایگاه بعدی جرایم سرقتی قرار دارد و متأسفانه این روز‌ها برخی شهروندان اقلام قیمتی مانند ارز و طلا در خانه نگهداری می‌کنند که طبعا در صورت دستبرد سارق به منزل، اقلام آنان سرقت می‌شود. 
وی افزود: در جرایمی که در معابر شهری رخ می‌دهد، گوشی‌قاپی در صدر دارد و متأسفانه رو به افزایش است. بنابراین از مردم خواهشمندیم ضمن رعایت نکات ایمنی و با هشیاری، از تلفن همراهشان در خیابان و معابر فرعی استفاده کنند. 
فرمانده فراجای خراسان رضوی درباره اولویت‌های این نیرو برای مقابله با جرایم تصریح کرد: اولویت نخست ما سرقت است که در همین طرح کنونی به آن می‌رسیم. پس از آن، مواد مخدر و مسئله معتادان متجاهر از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا بخشی از سارقان در واقع همین معتادان متجاهر هستند و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول در امر معتادان، هرچه زودتر آنان را جمع‌آوری کنیم.

سردار تقوی ابراز امیدواری کرد: با اجرای به‌موقع طرح تشدید مقابله با سرقت، انتظار داریم بهاری آرام و ایمن در انتظار شهروندان عزیز باشد؛ زیرا به‌جز نوروز و فرارسیدن فصل بهار، ماه مبارک رمضان و پیش از آن نیز اعیاد بزرگ شعبانیه را در پیش داریم و باید با همکاری مردم و سایر مسئولان، زمینه را برای امنیت بیشتر فراهم آوریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->