بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند
سرخط خبرها

سطح جنگل‌های شمال به ۲ میلیون هکتار کاهش یافت

  • کد خبر: ۱۵۰۹۲۵
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
سطح جنگل‌های شمال به ۲ میلیون هکتار کاهش یافت
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم مراقبت از عرصه‌های جنگلی شمال بعنوان میراث ملی تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی کریمی فیروزجایی گفت: با توجه به روند تخریب و نابودی جنگل‌های شمال، آینده این میراث دغدغه جدی مردم و مسئولان است. جنگل‌های هیرکانی بعلت ارزش فوق العاده و اهمیت زیست محیطی آن در شمار سرمایه‌های بین نسلی قرار دارد.

وی با اشاره به نقش غیر قابل انکار این جنگل‌ها در حفاظت از محیط زیست طبیعی گفت: دولت باید برای صیانت از این عرصه‌های طبیعی برنامه چشم انداز و درازمدت داشته باشد.

نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به نقش سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی در این زمینه افزود: متأسفانه برخی از قوانین موجود در این سازمان‌ها مغایر هم و مانع نقش آفرینی فعال در زمینه حفاطت، احیا و نگهداشت بهینه عرصه‌های جنگلی هستند.

وی با انتقاد از قوانین سختگیرانه علیه جنگل نشینان افزود: قوانین نباید برای مردمی که سالیان طولانی در عرصه‌های جنگلی ساکن هستند، مشکل ساز باشد.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: جنگل نشینان بهترین حافظان عرصه‌های جنگلی هستند. سطح جنگل‌های شمال از ۳میلیون و ۲۰۰هزار هکتار به ۲میلیون هکتار کاهش یافت که زنگ خطر را در کشور به صدا در آورد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اعلام این که هم اکنون ۶۰۰هزار هکتار جنگل مخروبه در شمال کشور وجود دارد یادآور شد: اجرای طرح‌های احیای عرصه‌های جنگلی در پهنه شمالی کشور موفقیت آمیز نبود. در برنامه هفتم توسعه اجرای طرح ضربتی احیای عرصه‌های مخروبه در جنگل‌های شمال ضرورت دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->