پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت الله علم الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست| میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
سرخط خبرها

طرح مجلس برای تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی چیست؟+ جزئیات

  • کد خبر: ۱۵۰۹۳۳
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
طرح مجلس برای تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی چیست؟+ جزئیات
رسیدگی به طرح تقویم مدارس در دستورکار اعضای کمیسیون آموزش در جلسات این هفته اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، دستور کار اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس برای این هفته اعلام شد که بررسی طرح استفساریه بند (۳) ماده (۴۸) قانون حمایت از خانواده (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستورکار روز دوشنبه اعضا قرار دارد.

همچنین  ادامه بررسی طرح تقویم مدارس در دستورکار اعضای کمیسیون در این هفته قرار دارد، لازم به ذکر است که کلیات این طرح پیش از این در کمیسیون تصویب شده است و رسیدگی به جزئیات آن در دستورکار است.

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیشتر، از تصویب کلیات طرح «الحاق موادی به قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش در استان ها، شهرستان‌ها و مناطق کشور» با محوریت تقویم مدارس خبر داده بود.

وی گفته بود که طرح مذکور با حضور دبیر شورای عالی آموزش و پرورش و نماینده دولت بررسی و در نهایت اعضای کمیسیون با اکثریت آرا با کلیات این طرح موافقت کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره اهداف تدوین این طرح گفت: این طرح مربوط به تغییر تقویم آموزشی مدارس و گرفتن زمان‌های اضافه و افزایش بهره وری کلاس‌های درس است، همچنین هدف از این طرح افزایش بازدهی و کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان است.

متن کامل طرح به شرح ذیل است:

ماده ۱ ـ شورای‌عالی آموزش و پرورش موظف است با همکاری وزارت آموزش و پرورش ظرف مدت حداکثر دو سال با رعایت «اصول زمان آموزش» در مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی و راهکار‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بر مبنای اهداف، محتوی و برنامه آموزشی هر پایه تحصیلی نسبت به تعیین و تصویب چهارچوب‌های کلان مدیریت زمان آموزش و تقویم مدارس مشتمل بر موارد زیر اقدام کند:

الف ـ تعیین تعداد روز‌های فعالیت آموزشی مدارس به‌تفکیک دوره و پایه

ب ـ تعیین چهارچوب کلی برای تقویم آموزشی معلمان و کارکنان (به‌تناسب دوره تحصیلی)، تعیین میزان ساعات موردنیاز برای فعالیت‌های آموزشی و یادگیری به‌تفکیک دوره، پایه، درس، فعالیت تعیین برنامه‌های ثابت مدارس همانند محدوده زمانی برگزاری امتحانات نهایی کشوری

ماده ۲ ـ شورا‌های آموزش و پرورش استان‌ها موظفند بر مبنای چهارچوب کلان مصوب شورای‌عالی آموزش و پرورش و متناسب با پیشنهاد شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها نسبت به تصویب زمان آغاز و پایان سال تحصیلی و تعیین تعطیلات فصلی و منطقه‌ای اقدام کنند. تعیین زمان امتحانات نهایی و هماهنگ استانی در هرسال تحصیلی در این شورا به تصویب می‌رسد.

تبصره ـ در تعیین آغاز و پایان سال تحصیلی و دیگر تعطیلات به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که حتی‌الامکان آغاز آن‌ها در روز ابتدائی هفته و پایان آن‌ها در روز انتهائی هفته قرار گیرد.

ماده ۳ ـ شورای آموزش و پرورش شهرستان موظف است در قالب چهارچوب‌های کلان مصوب شورای‌عالی آموزش و پرورش نسبت به تصویب روز‌های فعالیت مدارس در هفته، تعیین ساعت شروع و پایان فعالیت مدارس در هرروز اقدام و مصوبات مربوط را حداقل سه ماه قبل از آغاز سال تحصیلی به مناطق و مدارس ابلاغ کند.

ماده ۴ ـ شورای آموزش و پرورش شهرستان می‌تواند در مورد تعطیلات منطقه‌ای و فصلی، آغاز و پایان سال تحصیلی به شورای آموزش و پرورش استان پیشنهاد ارائه کند.

ماده ۵ ـ شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان در مورد تغییر تعطیلات تابستان و شروع و پایان سال تحصیلی با رعایت چهارچوب‌های کلان تصمیم‌گیری نماید.

ماده ۶ ـ در مواقع ضروری و پیش‌بینی‌نشده برای تصمیمگیری در مورد تعطیلی یا بازگشایی مدارس، جلسه شورای آموزش و پرورش (استان و شهرستان) به‌صورت مجازی تشکیل و مصوبات شورای مذکور از طریق دبیر یا رئیس شورا ابلاغ می‌گردد.

ماده ۷ ـ قانون بازگشایی مدارس در اول مهرماه هر سال مصوب ۱۳۷۶,۰۶,۱۸ و بند «۲» ماده (۴) قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق کشور مصوب ۱۳۷۲,۱۰,۲۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی لغو می‌گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->