نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در قهرمانی آسیا ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش عفونت چشم دلیل دوری زارع تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و نساجی در لیگ برتر فوتبال | جنگ برای قهرمانی و بقا اقدام عجیب پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنانش برنامه‌های توخل برای بازی با رئال مادرید شرط ماندن اوسمار در پرسپولیس مشخص شد
سرخط خبرها

جنگ تاج و تخت در بوندسلیگا

  • کد خبر: ۱۵۲۱۴۶
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
جنگ تاج و تخت در بوندسلیگا
یونیون برلین در خانه بایرن‌مونیخ به دنبال صدرنشینی است.

شهرآرانیوز؛  یونیون‌برلین امروز فرصت خواهد داشت تا با شکست بایرن‌مونیخ، آن‌ها را از صدر جدول پایین بکشد و خودش دوباره صدرنشین بوندس‌لیگا شود. رقابت‌های بوندس‌لیگا در سال‌های گذشته همیشه جزو لیگ‌های کم‌هیجان اروپایی بود و از همان هفته‌های ابتدایی قهرمانی بایرن‌مونیخ در آن مسجل بود و بقیه تیم‌ها به‌دنبال رقابت برای کسب عنوان دومی بودند.

در یک دهه گذشته این ماجرا ادامه داشته است و باواریایی‌ها ۱۰ قهرمانی پی‌درپی را به نام خود ثبت کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد امسال یک باشگاه تازه‌وارد که تا پیش از این خیلی از هواداران فوتبال حتی نامش را هم نشنیده بودند، قصد دارد تا به سلطه مونیخی‌ها پایان دهد و پس از یک دهه آن‌ها را از تاج و تخت قهرمانی پایین بکشد.

یونیون‌برلین که فصل پیش، پس از چند دهه دوری، موفق شد دوباره به سطح اول فوتبال باشگاهی آلمان برگردد، این فصل هفته‌های فراوانی صدرنشین بوندس‌لیگا بود. لغزش در چندبازی باعث شد که مونیخی‌ها اختلاف امتیازشان با برلینی‌ها را تا به اینجای مسابقات جبران کنند، اما حالا و در آستانه هفته بیست‌ودوم این رقابت‌ها بایرن‌مونیخ و یونیون‌برلین به همراه دورتموند، هرسه چهل‌وسه‌امتیازی هستند. برخلاف فصل‌های پیش، امسال رقابت قهرمانی در بوندس‌لیگا در اوج هیجان دنبال می‌شود و امروز یونیون فرصت دارد تا در بازی با بایرن، دوباره صدرنشین شود.

بایرن به‌دنبال ادامه حکمرانی بر بوندس‌لیگا

هفته گذشته بایرن‌مونیخ شکست بدموقعی را در خانه مونشن‌گلادباخ تجربه کرد و همین موضوع باعث شد که بازی آن‌ها با یونیون‌برلین حساسیت بیشتری پیدا کند. آن‌ها تا پیش از آن با یک امتیاز برتری صدرنشین بودند، اما حالا هم‌امتیاز با تیم برلینی و دورتموند، دیگر یکه‌تاز جدول نیستند. کوچک‌ترین لغزشی از شاگردان ناگلزمان می‌تواند در هفته‌های رو به پایان لیگ، صدر را از آن‌ها بگیرد و به‌دست‌آوردن یازدهمین قهرمانی متوالی را به خطر بیندازد.

در همین زمینه اولیور کان، مدیر بایرن‌مونیخ، می‌گوید اشتباهات این تیم رقابت قهرمانی در بوندس‌لیگا را پرهیجان کرده است، ولی باواریایی‌ها می‌خواهند هرچه سریع‌تر به روال همیشگی، یعنی حکمرانی بر این لیگ برگردند. کان در مصاحبه‌ای با نشریه کیکر اعلام کرد رقابت قهرمانی در لیگ آلمان فقط به‌علت اشتباهات تیمش هیجان‌انگیز شده است، ولی آن‌ها می‌خواهند دوباره حاکم بلامنازع بوندس‌لیگا شوند.

او درباره بازی حساس تیمش مقابل یونیون‌برلین هم گفت: به‌علت اینکه امتیاز‌های زیادی از دست دادیم، که نباید از دست می‌رفت، رقابت قهرمانی خیلی پرهیجان شده است. البته می‌دانم خیلی‌ها از این بابت خوشحال‌اند، ولی ما در بایرن‌مونیخ می‌خواهیم هرچه سریع‌تر وضعیت لیگ آلمان مثل سابق شفاف شود. تلاش برای رسیدن به این هدف از بازی مقابل یونیون‌برلین آغاز می‌شود.

یونیون در رؤیای نخستین پیروزی بر مونیخ

پس از شکست هفته گذشته بایرن، یونیون‌برلین که یک امتیاز کمتر از مونیخی‌ها داشت، فرصت خوبی به دست آورده بود تا با پیروزی برابر شالکه به صدر برسد، اما شاگردان اورس فیشر هرچه حمله کردند، نتوانستند دروازه حریف را باز کنند تا در پایان با کسب فقط یک امتیاز از آن بازی، با باواریایی‌ها هم‌امتیاز شوند. آن‌ها حالا در بازی امروز فرصت دارند تا با شکست شاگردان ناگلزمان، به عملکرد بی‌نظیرشان در این فصل ادامه دهند.

البته مقابله با تیم آماده بایرن، آن‌هم در ورزشگاه آلیانز آرنا و پیش چشم هوادارانش، چالش بسیار سختی برای پدیده این فصل بوندس‌لیگا به حساب می‌آید و شاید شاگردان فیشر در انتها به گرفتن یک تساوی از این دیدار هم راضی باشند. دو تیم در دیدار رفت که شهریور در خانه یونیون‌برلین برگزار شد، به تساوی ۱ بر ۱ رسیده بودند و حالا در مصافی دوباره هم احتمال رسیدن به تساوی بیشتر از برد هرکدام خواهد بود.

اگر این اتفاق رخ دهد و دو تیم با نتیجه مساوی کارشان را پایان دهند، خوش‌حال‌ترین تیم، دورتموندی خواهد بود که می‌تواند از فرصت استفاده کند و خودش صدرنشین بوندس‌لیگا شود. البته شاگردان فیشر که تاکنون سابقه برد بایرنی‌ها را نداشته‌اند، با برد چندروز گذشته‌شان مقابل آژاکس و صعودشان به مرحله بعد لیگ اروپا، با روحیه‌ای خوب پا به آلیانز آرنا می‌گذارند و به‌دنبال نخستین پیروزی برابر بایرنی‌ها خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->