آخرین خبرها از توافق حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس در غزه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سفیر ایران در عراق: بسیاری از مقامات برای عملیات «وعده صادق» به ما تبریک گفتند ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد آیت‌الله علم‌الهدی: امامت سیاسی، دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود | ضرورت واکاوی فلسفه مظلومیت ائمه اطهار (ع) تصاویری از ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد وزیر خارجه آمریکا: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم اردوغان: هدف ما از توقف تجارت با اسرائیل، مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بازدید کرد سپاه از بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم خبرداد حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل
سرخط خبرها

نتانیاهو: شهرک‌سازی‌ها ادامه می‌یابد

  • کد خبر: ۱۵۲۳۲۳
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
نتانیاهو: شهرک‌سازی‌ها ادامه می‌یابد
رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و نخست وزیر این رژیم نتایج نشست العقبه مبنی بر توقف احداث و تصویب ساخت شهرک‌ها را به چالش کشیده و تاکید کردند که شهرک‌سازی‌ها طبق برنامه ادامه خواهند داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی جزئیاتی از توافق‌های به دست آمده در نشست العقبه در اردن را فاش کردند.

سایت عبری زبان "یسرائیل هیوم" به نقل از تساحی هنگبی، رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که ریاست هیئت این رژیم در نشست العقبه را برعهده داشت، اعلام کرد که "هیچ تغییری در سیاست‌های اسرائیل طی ماه‌های آتی اعمال نخواهد شد".

هنگبی مدعی شد، بر خلاف گزارش‌ها درباره نشست العقبه، هیچ تغییری در سیاست اسرائیل وجود ندارد و در ماه‌های آتی به ۹ کانون شهرک‌نشین مشروعیت داده شده و با ساخت ۹۵۰۰ واحد جدید در کرانه باختری موافقت خواهد شد.

او افزود: هیچ تعلیقی در ساخت‌وساز‌ها یا تغییری در وضعیت فعلی مسجد الاقصی وجود نخواهد داشت و هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های ارتش اسرائیل در کرانه باختری اعمال نخواهد شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که بر خلاف توییت‌ها شهرک‌سازی‌ها و مشروعیت‌بخشی به کانون‌های شهرک‌نشین طبق جدول برنامه‌ریزی بدون هیچ تغییری ادامه خواهد یافت و هرگز تعلیقی وجود نخواهد داشت.

یک منبع عالی رتبه اسرائیلی در گفتگو با رسانه‌های این رژیم مدعی شد، در نشست العقبه درباره تشکیل یک کمیته امنیتی مشترک برای بررسی تمدید هماهنگ‌های امنیتی و آمادگی و توانایی تشکیلات خودگردان برای پذیرش مسؤولیت خود در مقابله با "تروریسم" توافق شد.

این مسؤول اسرائیلی افزود، هیئت اسرائیل در نشست العقبه تاکید کرد که هیچ‌گونه تغییراتی در تصمیمات دو هفته قبل دولت اسرائیل درباره شهرک‌سازی‌ها که شامل مشروعیت‌بخشی به ۹ کانون پراکنده شهرک‌نشینی و ساخت حدود ۹۵۰۰ واحد مسکونی جدید است، هرگز اعمال نخواهد شد و این در حالی است که طرح‌های شهرک‌سازی جدیدی در چند ماه آتی اعلام نخواهد شد.

این منبع در ادامه تاکید کرد: درباره تشکیل یک کمیته غیرنظامی مشترک برای پیشبرد اقدامات اقتصادی جهت اعتمادسازی و نیز درباره برگزاری دیدار دیگری با نظارت مصر در ماه رمضان برای بررسی میزان پیشرفت در توافق‌های امنیتی توافق شد.

به گفته این مسؤول اسرائیلی، روسای هیئت‌های پنج‌گانه با عبدالله دوم، پادشاه اردن که از تلاش برای تقویت توافق‌ها میان طرف‌ها پیش از ماه رمضان و عید "فصح" (یهودیان) استقبال کرد، دیدار کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->