ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

تعداد شهر‌های با وضعیت نارنجی کرونایی در خراسان رضوی ۲ برابر شد (۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۵۳۲۲۶
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
تعداد شهر‌های با وضعیت نارنجی کرونایی در خراسان رضوی ۲ برابر شد (۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱)
رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون شهرستان‌های "سبزوار، ششتمد، کاشمر و کوهسرخ" خراسان رضوی بر طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند که این میزان نسبت به هفته گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد پهلوان کاشی اظهار داشت: این در حالی است که در تاریخ ۶ اسفند ماه سال جاری تنها ۲ شهرستان "خلیل آباد و کوهسرخ" در خراسان رضوی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشتند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت هم اینک ۱۰ شهرستان استان خراسان رضوی شامل باخرز، بجستان، بردسکن، خلیل آباد، رشتخوار، فریمان، قوچان، گناباد، نیشابور و زبرخان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون مشهد و ۱۸ شهرستان دیگر شامل بینالود، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، جغتای، جوین، چناران، گلبهار، خواف، خوشاب، داورزن، درگز، زاوه، سرخس، صالح آباد، فیروزه، کلات و مه ولات، در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

پهلوان افزود: هیچ یک از شهرستان‌های خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

شیوع بیماری کرونا با ساده انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کرونا هنوز پایان نیافته است، گفت: متاسفانه ساده انگاری و عدم توجه به اصول بهداشتی از سوی مردم سبب افزایش چرخه انتقال این بیماری در سطح جامعه شده است.

پهلوان افزود: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده نکردن از ماسک، رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم شست و شوی دست‌ها به طور مداوم و مراجعه نکردن به مراکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن کرونا از جمله علل افزایش این بیماری در خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: به مردم توصیه می‌شود برای کاهش و قطع انتقال چرخه این بیماری در سطح جامعه، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در اولین فرصت برای دریافت دز یادآور واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون کووید۱۹ مراجعه کنند تا از ورود به موج جدید کرونا و پیامد‌های آن جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه دریافت دز یادآور واکسن کرونا نقش مهمی در پیشگیری از مرگ و میر‌های کرونایی در موج هشتم شیوع این بیماری دارد، افزود: واکسیناسیون نقش موثری در افزایش ایمنی بدن و جلوگیری از بدحالی در صورت ابتلا به کرونا دارد لذا از تمامی افراد بالای ۱۸ سالی که ۶ ماه از زمان دریافت آخرین دُز واکسنشان گذشته می‌خواهیم که جهت دوری از آسیب‌های موج هشتم بحران کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و دُز یادآور را دریافت نمایند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۶۹ هزار و ۴۸۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۴ هزار و ۸۶۷ تن رسیده است.

تا کنون هفت میلیون و ۳۳۹ هزار و ۵۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۳۲۴ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۹۳۸ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۵۰۶ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۶۱۶ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۶۰ دُز رسیده است.

هم اینک یک شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۱۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۱۶ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

تعداد شهر‌های با وضعیت نارنجی کرونایی در خراسان رضوی ۲ برابر شد (۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱)

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->