انفجار در خط دفاع استقلال| دو غایب روی دست نکو پشت پرده صادرنشدن کارت سرپرستی آتیلا حجازی چیست؟ رفتار جنجالی شهربانو منصوریان مقابل وزیر ورزش + ویدیو دردسر بروکس و احتمال بازگشت تیلور تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان | رئال به دنبال جاودانگی مجرد غایب بعدی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها تاج: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید ضابطه‌مند باشد دبیر: زور بزنیم در المپیک یک طلا بگیریم استقلال و پرسپولیس آسیایی شدند ادامه حاشیه‌سازی حامدی‌فر | از مصدوم‌کردن یامگا تا درگیری فیزیکی با رضایی نکونام: کوپال ناظمی دونده و عالی بود| یک اشتباه بچگانه کار دست ما داد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آزمون سخت کلاغ‌ها در اتحاد

  • کد خبر: ۱۵۳۲۴۷
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
آزمون سخت کلاغ‌ها در اتحاد
هفته بیست‌وششم لیگ‌برتر با تقابل منچسترسیتی و نیوکاسل شروع می‌شود.

هفته بیست‌وششم لیگ‌برتر فوتبال انگلیس امروز با هفت دیدار دنبال می‌شود که در بازی‌های مهم، آرسنال صدرنشین به‌نظر کار دشواری برای پیروزی بر بورنموث رده نوزدهمی در پیش ندارد. چلسی هم برای سروسامان‌دادن به اوضاع آشفته‌اش در این فصل در خانه به‌دنبال پیروزی بر لیدزیونایتد خواهد بود. شاگردان آنتونیو کونته در تاتنهام نیز که در رتبه چهارم و محدوده کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا قرار دارند، برای تثبیت جایگاهشان چاره‌ای به‌جز شکست‌دادن ولورهمپتون رده‌پانزدهمی ندارند.

اما بدون شک جذاب‌ترین بازی در ورزشگاه اتحاد و بین دو تیم منچسترسیتی و نیوکاسل خواهد بود. سیتیزن‌ها برای زنده‌ماندن شانس قهرمانی‌شان در ادامه فصل نیاز مبرمی به سه امتیاز این دیدار دارند، اما شاگردان ادی هاو هم که در رتبه پنجم جدول قرار دارند، در این فصل نشان داده‌اند که به‌راحتی به حریفان امتیاز نمی‌دهند.

جدال بهترین خطوط حمله و دفاع فوتبال جزیره

دیدار سیتی و نیوکاسل تقابل بهترین خط حمله لیگ مقابل بهترین خط دفاعی این مسابقات است. شاگردان گواردیولا تا اینجای مسابقات در ۲۵ بازی‌شان ۶۴ گل به ثمر رسانده‌اند. در طرف مقابل، شاگردان ادی هاو بهترین خط دفاعی این فصل لیگ جزیره را فقط با پانزده گل خورده به‌نام خودشان ثبت کرده‌اند. با وجود اینکه منچسترسیتی پنج امتیاز از آرسنال صدرنشین کمتر دارد، لغزش‌های چند هفته گذشته توپچی‌ها، شاگردان گواردیولا را به تکرار قهرمانی فصل گذشته‌شان امیدوار کرده است. البته برای رسیدن به این هدف آن‌ها چاره‌ای به‌جز پیروزی در بازی‌هایی مانند دیدار امروزشان ندارند. در آن‌سوی میدان، نیوکاسلی‌ها این فصل پدیده بی‌چون‌وچرای لیگ جزیره هستند.

تیمی که فصل گذشته در نیمه بالایی جدول جایی نداشت و با فقط چهارده امتیاز کمتر، می‌توانست آن‌ها را به دسته پایین‌تر بفرستد، این فصل کاملا متحول شده و کارش به‌جایی رسیده است که با چند خرید منطقی، بالاتر از لیورپول، تاتنهام، چلسی و سایر مدعیان همیشگی، بخت اول کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به حساب می‌آید.

آن‌ها درحالی در رتبه پنجم قرار دارند که پیروزی در دو بازی معوقه می‌تواند کلاغ‌ها را بالاتر از تاتنهام به رتبه چهارم جدول و محدوده کسب سهمیه لیگ قهرمانان برساند. البته لازمه این ماجرا، امتیازگرفتن آن‌ها در ورزشگاه اتحاد و از تیم آماده منچسترسیتی خواهد بود. چالشی که باید دید آیا شاگردان ادی هاو از پس آن برمی‌آیند یا برابر سیتیزن‌ها ناکام خواهند ماند.

جدال مدعیان با قعرنشین‌ها

آرسنال درحالی میزبان بورنموث رده‌نوزدهمی خواهد بود که پیروزی نه‌چندان دشوار شاگردان آرتتا در این بازی در صورتی که سیتی هم در بازی سخت این هفته‌اش امتیاز از دست دهد، اختلاف پنج‌امتیازی توپچی‌ها با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌شان را بیشتر می‌کند و آن‌ها را به نخستین قهرمانی‌شان در لیگ‌برتر پس از حدود سه دهه، نزدیک‌تر خواهد کرد. آن‌ها چندروز پیش توانستند با چهار گل از سد اورتون عبور کنند و حالا با روحیه‌ای خوب و در ورزشگاه خانگی‌شان به‌دنبال یک پیروزی قاطع دیگر برابر یکی از کاندیدا‌های اصلی سقوط به دسته پایین‌تر در این فصل لیگ جزیره هستند.

در دیگر بازی مهم این هفته، چلسی بحران‌زده که حتی پس از هزینه‌های دیوانه‌وار مالک آمریکایی‌اش در نقل‌وانتقالات زمستانی هم حال‌وروز خوبی پیدا نکرده است و همچنان در رده دهم جدول قرار دارد، از لیدزیونایتد پایین‌جدولی میزبانی خواهد کرد. گراهام پاتر، سرمربی آبی‌های لندن، این روز‌ها بیشتر از هر زمانی زیر فشار انتقاد‌ها قرار دارد و حتی گزینه‌هایی مانند توماس توخل و زیدان هم به‌عنوان جانشینانش مطرح شده‌اند. پاتر به‌خوبی می‌داند که حتی یک لغزش دیگر می‌تواند به‌معنی اخراج او از چلسی قبل از به‌پایان‌رسیدن فصل باشد.

دیگر بالانشین این فصل لیگ جزیره، یعنی تاتنهام، هم این هفته به خانه ولورهمپتون رفته است و مقابل این تیم رده‌پانزدهمی قرار خواهد گرفت. شاگردان آنتونیو کونته با وجود عملکرد نه‌چندان باثباتی که تا اینجای فصل داشتند، در رتبه چهارم جدول و محدوده کسب سهمیه لیگ قهرمانان قرار دارند. اما باتوجه‌به دو بازی کمتر نیوکاسل رده‌پنجمی، کونته به‌خوبی می‌داند که حتی یک لغزش در هفته‌های روبه‌پایان لیگ می‌تواند حضور تیمش در لیگ قهرمانان فصل بعد را به خطر بیندازد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->