جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها
واکنش موسیقیدان بین‌المللی به لغو کنسرت‌ها؛

تعطیل کردن موسیقی کار درستی نیست

  • کد خبر: ۱۵۵۱۳
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
تعطیل کردن موسیقی کار درستی نیست
آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر ایران در واکنش به اقدام برخی از هنرمندان به لغو کنسرت‌ها و تحریم برخی از رویداد‌ها عنوان کرد: تعطیلی موسیقی بیشترین زیان را به موسیقیدانان خواهد زد.
به گزارش شهرآرانیوز، علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر بین‌المللی ایرانی که در سال ۱۳۹۴ برای رهبری ارکستر فیلهارمونیک چین به شهر پکن دعوت شده بود و در همان سال ارکستر فیلهارمونیک چین را در کنار ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت رهبری کرد، اکنون برای رهبری چند کنسرت با ارکستر‌های مختلف به کشور چین دعوت شده است.

هنر ارتباطی به سیاست ندارد

وی عنوان کرد: این کنسرت‌ها از شهر شانگ‌های شروع خواهند شد. کشور چین که بودجه قابل توجهی برای موسیقی کلاسیک در نظر گرفته است دارای چندین ارکستر بزرگ سمفونیک در سطح جهانی میباشد و علاوه بر رهبران مشهور خودش از رهبران و سولیست‌های بین‌المللی نیز برای رهبری ارکسترهایش دعوت به‌عمل می‌آورد.

 وی درباره این دعوتنامه‌های هنری و ارزش آن در جهان امروز موسیقی گفت: این نوع دعوت‌ها خیلی خیلی مهم هستند و هیچ ارتباطی به روابط سیاسی ندارند و با دستمزد‌های بسیار بالا انجام می‌شوند.

تعطیل کردن موسیقی کار درستی نیست

رهبری در ادامه و در واکنش به اقدام لغو کنسرت‌ها توسط برخی هنرمندان گفت: وقتی موضع کیهان کلهر را در این مورد فهمیدم و بیانیه او را خواندم لذت بردم و باید بگویم که من با او موافقم و موسیقی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود.  

وی افزود: من شخصا یک بار در جشنواره  فجر شرکت کرده ام و به علت بی هدفی و بی برنامه گی علاقه‌ای به شرکت در این رویداد را ندارم، اما باید بگویم که دوستان عزیزم در ایران،  اگر قرار باشد هر روز برای هر اتفاقی مراسم موسیقیایی را به هر شکلی کنسل کنیم فقط به فقط به موسیقی و موسیقیدان‌ها لطمه خواهیم زد.

این موسیقیدان بین المللی ایران افزود: در سال ۱۹۷۹ یعنی ۴۱ سال پیش کنسرت‌های من در  ایالات متحده در شهر‌های بوستون، شیکاگو، دیتروید و کلیولند توسط کولومبیا ارتیتس در نیویورک برنامه ریزی شده بود که بخاطر بروز مشکلات سیاسی بین ایران و آمریکا این کنسرت کنسل شد؛ و این حادثه روی من تا به امروز بقدری اثر منفی گذاشته با وجود ۳ بار دعوت مجدد دیگر علاقه‌ای به رهبری در امریکا را نداشتم.

در روز‌های اخیر به واسطه شرایط خاص اجتماعی و اندوهی که در میان مردم وجود داشت برخی از هنرمندان موسیقی در همدردی با مردم، اقدام به لغو کنسرت‌های خود کردند و برخی هم مانند کیهان کلهر اقدام به تعطیلی کنسرت‌ها را عدم توجه به زحمات ۴۰ ساله هنرمندان و مخاطبان دانسته و در حمایت از موسیقی برنامه‌های خود را طبق برنامه اعلامی برگزار کردند.  

منبع: ایرنا

 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->