آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

با مصرف این خوراکی‌ها در ماه رمضان گرسنه نمی‌شوید

  • کد خبر: ۱۵۶۳۰۰
  • ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
با مصرف این خوراکی‌ها در ماه رمضان گرسنه نمی‌شوید
در ماه مبارک رمضان غذای وعده سحر نقش زیادی در میزان تشنگی و گشنگی در طول روز دارد برخی عادت‌های غذایی اشتباه باعث مشکلات زیادی در طول روز خواهد شد.

محسن نعمتی در گفتگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه وعده سحری در ماه مبارک رمضان از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار کرد:خوردن سحری علاوه بر خنثی کردن اسيد معده که به دنبال صرف شام زياد شده، موجب می‌شود تا طول مدت زياد روزه‌داری آسيبی به دستگاه گوارش نرسد لذا توصيه می‌شود به هنگام خوردن سحری از مواد غذايي مانند نان سبوس‌دار، ميوه، سبزی، سالاد و حبوبات استفاده شود.

این متخصص تغذیه گفت:مصرف اين مواد در وعده سحری، به آرامي قند خود را آزاد کرده که اين امر موجب می‌شود فرد در طول مدت روزه‌داری کمتر احساس گرسنگی کند.

او افزود: همچنین مصرف سبزيجات و ميوه تا حد زيادی می‌تواند مانع احساس تشنگی در فرد شده و آب بدن او را به ميزان کافی تامين کند. 

نعمتی بیان کرد: برای اینکه کمتر هنگام روزه‌داری تشنه شوید بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی مثل انواع کوکو، بادمجان، سوسیس و کالباس، سس مایونز و سیر و پیاز و همچنین غذاهای چرب و پرنمک که سبب تشنگی زیاد در طول روز می‌شود پرهیز کنید. 

او افزود:وعده سحری را به هیچ عنوان حذف نکنید زیرا ادامه دادن به این روال در طول ماه رمضان سبب افت بدنی و تحلیل عضلانی خواهد شد خوردن مواد شیرین مانند زولبیا و بامیه هنگام سحر سبب افت سریع قند خون و احساس گرسنگی در طول روز می‌شود.

این متخصص تغذیه گفت:سعی کنید در ماه رمضان میوه‌های آبدار و سبزیجات بیشتری مصرف کنید تا در طول روز دچار تشنگی نشوید، وعده‌های غذایی مانند پلو و خورشت را دو ساعت بعد از افطار میل کنید تا هضم آن آسان باشد.

او ادامه داد:مصرف نان سبوس‌دار و حبوبات در وعده سحری تا حد زيادی گرسنگی افراد در طول مدت روزه‌داری را کاهش می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->