آمریکا: قصد اعزام نیرو به اوکراین را نداریم رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی به‌مناسبت روز قدس برگزار می‌شود عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند
سرخط خبرها

راهپیمایی سراسری مردم یمن در نهمین سالگرد تجاوز به این کشور

  • کد خبر: ۱۵۶۴۰۷
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
راهپیمایی سراسری مردم یمن در نهمین سالگرد تجاوز به این کشور
مردم یمن در نهمین سالگرد تجاوز به این کشور راهپیمایی های گسترده ای در مناطق مختلف برگزار کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، مردم یمن امروز (یکشنبه) در پایان هشتمین سال تجاوز به این کشور و ورود به سال نهم راهپیمایی های گسترده ای در مناطق مختلف برگزار کردند.

مردم صنعا امروز که به روز ملی پایداری معروف است راهپیمایی گسترده ای برگزار کردند و با سر دادن شعار علیه ائتلاف متجاوز و آمریکا در میدان «باب الیمن» تجمع کردند.

مردم یمن در دیگر استان های این کشور مانند الحدیده، ریمه، ذمار، عمران و تعز نیز راهپیمایی کردند.

مردم یمن در پایان این راهپیمایی یک بیانیه صادر کردند.

در این بیانیه آمده است که جنگ علیه ملت یمن یک تجاوز ظالمانه است و هیچگونه توجیه و مشروعیتی ندارد.

در بخشی از این بیانیه آمده است که نقش انگلیس و رژیم صهیونیستی در تجاوز به کشور یمن مشهود است.

بر اساس این گزارش، عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن شنبه شب به عربستان و امارات توصیه کرد که در راستای منافع آمریکا به حمله به یمن ادامه ندهند و به فکر منافع خود و انجام توافق تبادل اسرا و لغو محاصره یمن باشند.

الحوثی که به مناسبت نهمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به یمن سخن می‌گفت، اظهار کرد: آمریکایی‌ها با مزدوران خود به دنبال اشغال کشور و سلطه بر منابع ثروت نفتی ما هستند.

وی افزود: با شکست روشن ائتلاف متجاوز، آنها به دنبال گزینه‌های دیگر و تاکتیک جایگزین هستند.

رهبر انصارالله اضافه کرد: کشورهای منطقه که مجری حملات عربستان و امارات در یمن بودند از دخالت و خسارات خود بدون کسب دستاورد آگاه هستند.

الحوثی اظهار کرد:، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به دنبال این هستند که عربستان و امارات همچنان درگیر جنگ در یمن باشند.

رهبر انصارالله افزود: اگر تاکتیک ائتلاف متجاوز، ادامه جنگ و محاصره و وضعیت نه «جنگ و نه صلح» باشد، این قابل قبول نیست.

رهبر انصارالله اظهار کرد: راه صلح تنها توقف حملات و لغو محاصره و پایان دادن به اشغالگری و آغاز بازسازی، غرامت ناشی از خسارت‌های جنگ و تکمیل روند تبادل اسرا است.

ائتلاف عربی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله رهبری عربستان و همراهی امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف عربی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف، شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->