نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

رونمایی از استقلال فرهاد مجیدی در دبی

  • کد خبر: ۱۵۷۵۵
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
رونمایی از استقلال فرهاد مجیدی در دبی
آبی‌پوشان در اولین آزمون جدی با سرمربی جدید، عصر امروز به‌مصاف الکویت می‌روند.
سرانجام استقلال پس از کشمکش فراوان، امروز و از ساعت ۱۷:۵۰ در دبی به دیدار الکویت می‌رود. نماینده ایران میزبان این مسابقه است، ولی با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، این دیدار در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد. استقلال درحالی پا به این دیدار خواهد گذاشت که وضعیت حضور این تیم در این دوره، تنها ۴۸ ساعت قبل از این مسابقه مشخص شد. این بازی نخستین بازی استقلال پس از تعطیلات نیم‌فصل است. فرهاد مجیدی در مدت وقفه برگزاری لیگ، سرمربی آبی‌پوشان شد. این مربی پیش‌از‌این به‌صورت موقت، تجربه مربیگری تیم محبوبش را داشت، ولی این بازی اولین تجربه مجیدی روی نیمکت استقلال به‌صورت مربی دائمی خواهد بود. استقلال موفق‌ترین نماینده ایران در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیاست و رکورد ۱۰۰درصد صعود از این مرحله را دارد. الکویت، حریف استقلال، پرافتخارترین و مشهورترین تیم فوتبال کویت است. این تیم در ۳ فصل اخیر فاتح لیگ کشورش شده است. الکویت که با گل دقیقه۱۲۰، تیم اردنی را شکست داد و به این مرحله رسید، سابقه درخشانی در لیگ قهرمانان آسیا ندارد. این تیم در ۶ دوره حضور خود در آسیا در ۳ دوره در مرحله پلی‌آف حذف شده و هیچ‌وقت موفق به صعود از مرحله گروهی نشده است. الکویت در سال۲۰۰۷ با استقلال هم‌گروه بود که استقلال به‌دلیل تأخیر در ارسال اسامی خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا از مسابقات کنار گذاشته شد. نماینده کویت در سال۲۰۰۸ با سایپا هم‌گروه بود که رفت‌وبرگشت مغلوب این تیم شد که این تنهابرخورد الکویت با تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیاست. البته بازیکنان ایرانی زیادی در الکویت بازی کردند که ازآن‌جمله می‌توان به رضا حسن‌زاده، صمد مرفاوی، جواد نکونام و رضا قوچان‌نژاد اشاره کرد.

سومین تقابل با کویتی‌ها بعد از ۱۷ سال.
اما آبی‌های ایرانی از تقابل با نماینده‌های کویت خاطره بسیار خوبی دارند. اولین تقابل استقلال در سال۱۳۵۰ و در چهارچوب مسابقات آسیایی بود که آن‌ها برابر العربی کویت با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شدند و بعد از آن با شکست نماینده کره‌جنوبی به مقام سوم مسابقات رسیدند. دومین تقابل این ۲ تیم نیز باز هم در جام باشگاه‌های آسیا رخ داد. در سال۱۳۸۱ الکویت به ایران آمد و در ورزشگاه آزادی برابر استقلال قرار گرفت. آبی‌ها در آن دیدار با ۲ گل فراز فاطمی و تک‌گل علیرضا اکبرپور حریف خود را شکست دادند. سومین تقابل این ۲ تیم نیز می‌توانست در سال۲۰۰۷ شکل بگیرد. استقلال با الکویت در یک گروه قرار داشتند که آبی‌ها به‌علت دیرفرستادن مدارک خود، از حضور در آسیا محروم شدند و حالا باید بعد از ۱۷ سال برابر این تیم کویتی قرار بگیرند.

روایت رسانه کویتی از نقطه قوت استقلال
یک روزنامه کویتی به بررسی دیدار پیش روی تیم الکویت برابر تیم استقلال ایران در امارات پرداخت. در گزارش الجریده کویت آمده است: تیم الکویت در دومین بازی خود در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا فردا (امروز) در ورزشگاه العویر شهر دبی به‌مصاف تیم استقلال می‌رود. این بازی که قرار بود سه‌شنبه گذشته در تهران برگزار شود، با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌خاطر مسائل امنیتی به امارات انتقال یافت. برنده این بازی سه‌شنبه هفته آینده به‌مصاف تیم الریان قطر در دوحه خواهد رفت تا تکلیف تیم صعودکننده به مرحله گروهی لیگ قهرمانان مشخص شود.
 
تیم الکویت چهارشنبه‌شب گذشته پس از ورود به دبی، آماده‌سازی خود را برای بازی برابر استقلال زیرنظر ولید نصار آغاز کرد. این تیم پس از شکست‌دادن الفیصلی اردن در نخستین مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به‌دنبال اثبات خود در بازی فردا (امروز) خواهد بود. انتظار می‌رود ولید نصار ترکیب اصلی تیمش را برخلاف ۲ بازی اخیر برابر حریف اردنی و لیگ برتر کویت با تغییراتی برای بازی با استقلال مواجه کند. تیم الکویت در خطوط مختلف زمین از عناصر برجسته‌ای بهره‌مند است و تنهاغایب این نبرد، مازال العاجی خواهد بود که در بازی فینال کاپ کویت مصدوم شده بود. به‌طور‌حتم تقابل‌های آسیایی با دیدار‌های لیگ برتر کویت تمایز بسیار زیادی دارند. الجریده سپس با اشاره به توانمندی‌های تیم استقلال نوشت: استقلال هم دارای بازیکنانی است که تجربه حضور در دوره‌های قبلی لیگ قهرمانان آسیا را دارند. این تیم از قدرت بازی و سرعت انتقال توپ خوبی برخوردار است. استقلال در ماه گذشته میلادی قرارداد همکاری با سرمربی ایتالیایی‌اش را لغو کرده است.

استقلال بدون تمرین تاکتیکی مقابل الکویت
بعد از صادرنشدن مجوز پرواز اعضای استقلال در پنجشنبه و معطلی چهارساعته در فرودگاه، آبی‌پوشان صبح دیروز راهی دبی شدند و به‌دلیل خستگی ناشی از سفر، تمرین روز جمعه آن‌ها لغو شد و شاگردان مجیدی بدون تمرین تاکتیکی به‌مصاف تیم کویتی خواهند رفت. مجیدی در این بازی عارف غلامی و سیاوش یزدانی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد تا قلب خط دفاعی این تیم ضعیف‌تر از قبل شده باشد.
 
از طرفی ارسلان مطهری مشکلی برای همراهی استقلال در این دیدار ندارد و در صورت صلاحدید کادر فنی می‌تواند به میدان برود. تیم الکویت در آخرین هفته از مسابقات لیگ باشگاهی کویت با یک بازی کمتر، با ۱۷ امتیار در رتبه دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر کویت پشت‌سر القادسیه نوزده‌امتیازی قرار دارد و بخت اصلی قهرمانی به‌شمار می‌رود. همچنین این تیم قهرمان جام پادشاهی کویت هم شده است. «سرتیپ‌ها» (لقب تیم الکویت) که به‌واسطه قهرمانی فصل گذشته‌شان مجوز حضور در پلی‌آف سال ۲۰۲۰ را کسب کردند، الفیصلی اردن را درحالی شکست دادند که ۲ تیم در پایان ۹۰ دقیقه به تساوی ۱-۱ دست یافتند و در وقت‌های اضافه، تیم الکویت موفق شد با گلی که در دقایق پایانی به ثمر رساند، ۲ بر ۱ برنده شده و راهی این مرحله شود.

مجیدی: هنوز نمی‌دانم چرا خارج از ایران بازی می‌کنیم
فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از دیدار برابر الکویت گفت: قبل از اینکه بخواهم درباره بازی صحبت کنم، باید به‌عنوان سرمربی استقلال بگویم هنوز دلیل قانع‌کننده‌ای پیدا نکرده‌ام که چرا این دیدار باید خارج از ایران برگزار شود. وی افزود: با همه احترامی که برای AFC قائل هستم و در همه عمر فوتبالی خود خاطره خوبی از این کنفدراسیون دارم که همواره به‌دنبال صلح و دوستی است، اما برایم پذیرفتنی نیست که استقلال، خارج از ایران بازی کند. به نظر AFC احترام می‌گذاریم و به‌خاطر هواداران به میدان می‌رویم و امیدوارم در این دیدار موفق شویم. وی عنوان کرد: استقلال با تیم‌های هم‌گروه خود فرق دارد. ما ۲ بار قهرمان آسیا شدیم و تفاوت ما این است که اگر تیم‌های هم‌گروه در کشور‌های مختلف بازی کنند، همیشه استادیوم خالی است، اما بهترین تماشاگران را داریم و همیشه حداقل ۵۰ هزار نفر در ورزشگاه حضور دارند.
 
وی ادامه داد: دوستان خوبی در امارات و قطر دارم و همیشه از خاطرات خوب آزادی صحبت می‌کنند. فدراسیون آسیا نمی‌تواند تماشاگران ما را نادیده بگیرد و امروز اگر اینجا هستیم، به‌خاطر هواداران است. سرمربی استقلال درباره بحث آماده‌سازی این تیم برای این مسابقه عنوان کرد: در هفته گذشته تمرینات خوبی انجام دادیم. چند جلسه به‌دلیل برف، تمرین نداشتیم؛ اما تیم آماده است و بازیکنان انگیزه زیادی برای این دیدار دارند. امیدوارم این بازی را با برد به اتمام برسانیم. مجیدی در واکنش به مشکل آبی‌ها برای پرواز به دبی و تأخیر هشت‌ساعته در این مسیر، اظهار کرد: هر چیزی که بوده، گذشته است. ما اکنون اینجا هستیم و به بازی با الکویت فکر می‌کنیم. مجیدی گفت: از فدراسیون فوتبال امارات تشکر می‌کنم که امروز در فرودگاه و مسیر حضور در هتل، میزبانی خوبی از ما داشتند.

غفوری: از بازی در دبی ناراحت هستیم
وریا غفوری، کاپیتان آبی‌پوشان، نیز عصر دیروز در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا می‌خواهم بگویم که از برگزاری مسابقه در دبی و محروم‌بودن از حضور تماشاگران خود ناراحت هستیم؛ زیرا آن‌ها برای ما مهم هستند. امیدوارم خیلی زود این مشکلات برطرف شود و بتوانیم در ورزشگاه خودمان بازی کنیم، زیرا این حق هواداران ماست. او درباره مشکلات استقلال قبل از بازی با الکویت هم گفت: بازی با الکویت برای ما بسیار حساس است. مشکلات زیادی داشتیم؛ اما این نمی‌تواند روی روند تیم استقلال تأثیر بگذارد. امیدوارم با نتیجه‌ای خوب، راه خود را برای حضور در قطر هموار کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->