شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت در جام ملت‌های آسیا| قاطع‌تر از همیشه اعتراض پرسپولیس به محرومیت اسماعیلی‌فر برابر سپاهان | دانیال باید برابر آلومینیوم غایب باشد حذف غیرمنتظره ژاپن از جام ملت‌های آسیا | غیبت سامورایی‌ها در جام جهانی پخش زنده بازی ایران و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیا + تماشای آنلاین واکنش پتروشیمی خلیج‌فارس به خرید استقلال + عکس زمزمه برکناری علی خطیر بعد از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس ارزش سهام استقلال و پرسپولیس چقدر است؟ ۳ ماه فرصت تا تجهیز داوران به دانش استفاده از وی‌ای‌آر | ورزشگاه‌ها هنوز آماده نیست علی هیبتی کیست | همه چیز درباره محرومیت مادام العمر رزمی کار ایرانی + ویدیو سیدحسین حسینی دیدار مقابل تراکتور را از دست داد اعلام رای کمیته انضباطی برای دانیال اسماعیلی فر جدایی سیدجلال از پرسپولیس کلید خورد؟ اوسمار در پرسپولیس ماندنی شد
سرخط خبرها

رؤیای آسیا دور از مشهد

  • کد خبر: ۱۵۷۵۶
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
رؤیای آسیا دور از مشهد
امروز شهرخودرو در پلی‌آف لیگ قهرمانان به مصاف الرفاع بحرین می‌رود
بهنام اخوت - بالاخره رؤیای آسیایی فوتبال مشهد محقق شد. امروز شهرخودرو در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الرفاع بحرین می‌رود، اما این بازی که قرار بود به میزبانی مشهد باشد، فرسنگ‌ها دور از شهر، و در خاک امارات برگزار می‌شود! شهرخودرو که باید امروز در مشهد، در ورزشگاهی شیک و در حضور تماشاگرانش از میهمان بحرینی پذیرایی می‌کرد، حالا باید ساعت ۱۷:۵۰ به وقت ایران در شارجه امارات این دیدار را برگزار کند. شهرخودرو برای دیدار فردا هزار و یک مشکل دارد، اما امیدوار است با تکیه بر خصلت و ویژگی همیشگی ایرانی‌جماعت که همان غیرت ملی است، بتواند از خوان اول آوردگاه سخت آسیایی به‌سلامت عبور کند.

الرفاع، خوان اول خوشبختی
شهرخودرو امروز با تیمی بازی می‌کند که شاید کمتر هواداران فوتبال ایران آن را بشناسند، تیمی از فوتبال بحرین که همیشه در جدال با فوتبال ایران، چیزی جز دردسر و حاشیه‌سازی نداشته است. الرفاع بحرین یکی از قطب‌های اصلی فوتبال این کشور یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۸۱۴ نفری است که در لیگ برترشان ۱۲ عنوان قهرمانی به دست آورده است. تأسیس این تیم به ۱۹۵۳ برمی‌گردد و کسب ۲۷ جام برای مردان الرفاع، خود، گواه این است که تیم بحرینی حریفی دست‌وپا بسته برای شهرخودرو نخواهد بود. البته الرفاع به سرمربیگری علی عاشور که از سال گذشته هدایت این تیم را به عهده گرفته است در فصل جاریِ لیگ ده‌تیمی بحرین، در جایگاه هشتم قرار دارد. ۳ شکست و ۲ پیروزی دستاورد ۵ بازی این تیم تا اینجای فصل بحرین است.

شهرخودرو ناقص برابر حریف کامل
اگرچه شهرخودرو با لیستی بلندبالا عازم امارات شد، به دلیل سردرگمی یکی دو هفته اخیر، نتوانست ۲ مهاجم جدیدش را به لیست آسیایی اضافه کند. محمد قاضی و میروسلاو اوکراینی که دیر به تیم اضافه شدند در لیست بازی الرفاع نیستند و همین مسئله هواداران را نگران کرده است. ضعف شهرخودرو در گل‌زنی که در هفته‌های اخیر لیگ برتر فوتبال، هواداران را کلافه کرده بود، حالا ممکن است در غیاب مهاجمان تازه‌جذب‌شده تیم، باری دیگر در شارجه خود را نشان دهد و کار دست سرآسیایی بدهد. از طرفی الرفاع با یک تیم کامل و بدون مصدوم و محروم پا به امارات گذاشته است. هم‌وطنان شیخ سلمان، رئیس بحرینی AFC، که گویا از برگزاری این بازی برابر شهرخودرو در خاک امارات آگاه بودند، چند روز زودتر خود را به امارات رساندند و حالا با ۳ بازیکن خارجی خود، الحسنا کیتا از گینه، اوساما بوغنسی از تونس و جهاد البائور از سوریه، آماده دیدار امروز هستند.

رکوردشکنی رحمتی و اتکا به دفاع
شهرخودرو هرقدر طی هفته‌های اخیر لیگ برتر فوتبال در فاز هجومی دچار ضعف و سردرگمی، در فاز دفاعی تیمی منسجم بوده است. حضور سیدمهدی رحمتی باتجربه درون دروازه این تیم نه‌تن‌ها قوت قلبی برای مدافعان بلکه اطمینانی برای هواداران است. رحمتی با حضور در دیدار مقابل الرفاع به یک رکورد جدید در فوتبال ایران می‌رسد، بازیکنی که از فصل ۲۰۰۴ در لیگ قهرمانان با فرمت جدید حاضر است. رکورد دیگر رحمتی در آسیا که با ثبت ۲۳ کلین‌شیت به دست آمده باعث شده است بالاتر از چنگ زنگ، هوا یونگ شین و ایگناتی نستروف، رکورددار کلین‌شیت لیگ قهرمانان آسیا به شمار برود. رحمتی همچنین در کارنامه خود حضور در جام باشگاه‌های آسیا با لباس فجر سپاسی را هم دارد. او توانسته است در فرمت جدید لیگ قهرمانان ۵۸ بار (پلی‌آف و گروهی) به میدان برود که رکوردی جالب توجه است و با توجه به آمار کلین‌شیت او، نشان داده است به طور میانگین و تقریبی، رحمتی از هر ۳ مسابقه یک بار موفق به ثبت کلین‌شیت شده است! از سویی دیگر، مرادمند و علی نعمتی هم در قلب دفاع شهرخودرو نه‌تن‌ها عملکرد درخشانی در یکی دو فصل اخیر از خود نشان دادند بلکه مشتریان زیادی هم از تیم‌های بزرگ ایران داشتند.

سرآسیایی: به دنبال پیروزی هستیم
سرمربی شهرخودرو درباره نبرد حساس تیمش برابر الرفاع می‌گوید: سه چهار بازی آن‌ها را آنالیز کرده‌ایم و بازیکنانشان را می‌شناسیم. به تک‌تک بازیکنانم اطمینان دارم که با همه این مشکلات کار بزرگی انجام دهند. ما نماینده ایران هستیم و ان‌شاءا... بتوانیم از پرچممان دفاع کنیم. قطعا بچه‌ها نمی‌گذارند مشکلات خللی در کار فنی‌شان ایجاد کند و بهترین کیفیت را نشان می‌دهند. مجتبی سرآسیایی افزود: به دنبال ثبت یک پیروزی بزرگ هستیم. فکر می‌کنم با توجه به اینکه برای نخستین‌بار میزبان پلی‌آف آسیا بودیم، ضربه بزرگی به تیم وارد شد. بازی‌ای که باید در خانه کنار هواداران انجام می‌دادیم، در یک کشور عربی برگزار خواهد شد و متضرر شدیم.

در انتظار تحقق رؤیا!
اگرچه شهرخودرو امروز با الرفاع بازی می‌کند تا نام یک تیم مشهدی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا هرچند پلی‌آف آن ثبت شود، هواداران مشهدی امیدوارند تیمشان با برتری برابر حریف بحرینی و بعد از آن عبور از سد هم‌تیمی‌های کریم انصاری‌فر در السلیسه قطر، به مرحله گروهی برسند تا شانس تماشای بازی‌ها در ورزشگاه امام رضای مشهد را داشته باشند. تماشای یک نبرد تمام‌عیار آسیایی در خاک مشهد رؤیایی است که هنوز محقق نشده است، اما برای تحقق آن، یک ایران باید پشت تیمی باشد که حالا آوردگاه شارجه را در پیش دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->