مدیرعامل شمس آذر بازداشت شد درخواست رسمی پرسپولیس برای جذب لیموچی مس کرمان جدیدترین متهم در پرونده فساد فوتبال رویای بازگشت مهدی قایدی به استقلال همچنان در سر نکو یامگا در کادر فنی استقلال؟ دردسر بزرگ نکونام و استقلال| بازیکنان با چک هوایی شدند! بلایی که سرمربیان تیم ملی ایران سر ایتالیایی‌ها آوردند! نتیجه بازی اسکاتلند و مجارستان در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ و خلاصه بازی| شکست تلخ یاران رابرتسن نتیجه بازی آلمان و سوئیس در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| رستگاری در آخرین دقیقه علیرضا بیرانوند محروم می‌شود؟ روشنک: تاریخ برگزاری سوپر جام مشخص نیست| برنامه ریزی فصل بعد دشوار است بی‌توجهی پرسپولیس به تنها نماینده لیگ ایران در یورو | گولسیانی: هیچ تماسی برای تمدید قرارداد نداشته‌ام پخش زنده بازی اسکاتلند و مجارستان در یورو ۲۰۲۴ (۳ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی آلمان و سوئیس در یورو ۲۰۲۴ (۳ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ۱۰۰ میلیارد برای تمدید قرارداد ۴ بازیکن استقلال مشهد؛ میزبان ستاره‌های فوتسال ایران مهدی لیموچی، بازیکن احتمالی جدید پرسپولیس کیست؟ + رزومه و بیوگرافی
سرخط خبرها

نبرد مدعیان و بحران‌زده‌ها در جزیره

  • کد خبر: ۱۵۷۷۵۳
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
نبرد مدعیان و بحران‌زده‌ها در جزیره
لیگ برتر فوتبال انگلیس به هفته سی‌ام رسید.

مسابقات لیگ برتر فوتبال انگلیس به هفته سی‌ام خود رسیده و هیجان هم در بین بالا‌نشینان و هم در میان تیم‌های قعرنشین اوج گرفته است. امروز هشت دیدار در چارچوب هفته سی‌ام برگزار می‌شود که در مهم‌ترین بازی‌ها، سیتی در خانه ساوتهمپتون به‌دنبال کاهش اختلافش با صدر جدول خواهد بود و نیوکاسل و منچستریونایتد هم برای حفظ خود در منطقه کسب سهمیه مقابل برنتفورد و اورتون صف‌آرایی خواهند کرد. در دیگر‌بازی‌های مهم، دو تیم بحران‌زده تاتنهام و چلسی نیز که به‌تازگی سرمربیانشان را اخراج کرده‌اند، با سرمربیانی موقت در‌پی بهبود اوضاعشان در جدول لیگ برتر هستند.

تنهاخ در اندیشه سکوی سوم

نتایج خوب شاگردان اریک تنهاخ در منچستریونایتد آن‌ها را به محدوده کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد رسانده است، اما شکست هفته پیش آن‌ها مقابل نیوکاسل، آن‌ها را در جایگاه چهارم جدول قرار داده است. البته یونایتدی‌ها چندروز پیش توانستند بازی معوقه خود مقابل برنتفورد را با پیروزی پشت‌سر بگذارند و حالا در هفته سی‌ام لیگ برتر در خانه میزبان اورتون خواهند بود. اورتونی‌ها هم که در رتبه شانزدهم جدول قرار دارند، فقط چهار امتیاز با قعرنشین جدول فاصله دارند. دیگر‌دیدار این هفته لیگ جزیره بین تیم‌های تاتنهام و برایتون برگزار می‌شود.

تاتنهامی‌ها که دو هفته پیش آنتونیو کونته را از نیمکت سرمربیگری خود کنار گذاشتند، هفته پیش با کریستین استلینی، سرمربی موقتشان، نیز نتوانستند نتیجه‌ای بهتر از تساوی کسب کنند؛ اما لندنی‌ها که در رتبه پنجم جدول قرار دارند، برای ماندن در جمع مدعیان، این هفته باید به‌مصاف تیم خوب برایتون بروند. برایتون با چهار امتیاز کمتر از تاتنهام، در رتبه ششم قرار دارد؛ اما آن‌ها دو بازی عقب‌افتاده دارند و در صورت نتیجه‌گرفتن در آن دیدار‌ها می‌توانند بالاتر از تاتنهام بحران‌زده قرار بگیرند.

آزمون سخت لمپارد

چلسی نگون‌بخت این فصل که در پایان ۲۹‌هفته رقابت، در رتبه یازدهم جدول قرار دارد نیز دو هفته پیش سرانجام با گراهام پاتر قطع‌همکاری کرد و این هفته اسطوره آبی‌پوشان لندنی، یعنی فرانک لمپارد، روی نیمکت چلسی خواهد نشست. با‌وجود اینکه لمپارد گزینه‌ای کوتاه‌مدت و تا انتهای فصل برای مالک آمریکایی چلسی به‌شمار می‌رود، این هافبک کهنه‌کار به‌خوبی از محبوبیتش در بین سکو‌ها و تماشاگران لندنی با‌خبر است و می‌داند در صورت گرفتن نتایج خوب در هفته‌های رو به‌پایان فصل، شانس ماندن در چلسی برای فصل بعد را هم خواهد داشت. شاگردان لمپارد این هفته به خانه ولورهمپتون رده‌چهاردهمی می‌روند.

نیوکاسل هم که هفته گذشته با شکست‌دادن منچستریونایتد، جای شیاطین سرخ را در رتبه سوم جدول گرفت، پس از آن توانست دیدار معوقه خود مقابل وستهام را نیز با پنج گل پیروز شود تا در هفته‌های پایانی فصل، شرایط خوبی را در میان تیم‌های بالای‌جدولی تجربه کند. در طرف مقابل، یاران سامان قدوس در برنتفورد که در رده نهم جدول رده‌بندی حضور دارند، پس از شکست چندروز پیش مقابل منچستریونایتد، نمی‌خواهند دومین شکست متوالی خود را تجربه کنند و امیدوارند که در ورزشگاه خانگی‌شان بتوانند دست‌کم یک تساوی در مقابل نیوکاسل آماده به دست بیاورند.

سیتیزن‌ها امیدوار به لغزش آرسنال

منچسترسیتی به‌عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، این فصل برای دفاع از عنوان سال گذشته‌اش، رقیب آماده و سرسختی به نام آرسنال را در پیش روی خود می‌بیند. سیتیزن‌ها که یک بازی کمتر از توپچی‌ها دارند، با هشت‌امتیاز کمتر از آرسنالی‌ها در رتبه دوم جدول قرار دارند و امیدوارند با توجه به بازی سختی که این هفته آرسنالی‌ها در پیش دارند، بتوانند فاصله‌شان را با آن‌ها کاهش دهند.

شاگردان گواردیولا در منچسترسیتی این هفته به خانه قعرنشین لیگ برتر، یعنی ساوتهمپتون خواهند رفت و به نظر نمی‌رسد که سیتیزن‌ها کار چندان‌دشواری برای عبور از سد حریف انتهای‌جدولی‌شان در پیش داشته باشند. آن‌ها امیدوارند که علاوه بر کسب سه‌امتیاز این بازی، رقیب اصلی آن‌ها در مسیر قهرمانی، یعنی آرسنال هم فردا در خانه لیورپول امتیاز از دست بدهد تا شانس شاگردان گواردیولا برای جبران اختلاف با توپچی‌ها و رسیدن دوباره به عنوان قهرمانی افزایش پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->