ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

از مشخص نبودن مبنای تعرفه ها تا وعده های مسئولان؛ پرستاران چه می گویند؟

  • کد خبر: ۱۵۷۷۹۵
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
از مشخص نبودن مبنای تعرفه ها تا وعده های مسئولان؛ پرستاران چه می گویند؟
تجمع دوباره پرستاران مشهدی مقابل استانداری خراسان رضوی در حالی صبح امروز شنبه ،صورت گرفت که آنان بیش از آنکه امیدوار به رفع مشکل باشند، نگرانی خود را بابت عدم پرداخت مطالباتشان اعلام کردند.

به گزارش شهرآرانیوز ، تعدادی از پرستاران مراکز درمانی مشهد ، امروز با حضور در مقابل استانداری خراسان رضوی نسبت به محاسبه مبالغ دریافتی خود و تعیین میزان ضرایب دستمزدهای خود،برای دومین بار دست به تجمع زدند تا بتوانند از طریق مسئولین این مشکل خود را حل نمایند.

یکی از پرستاران حاضر در جمع گفت: با آنکه مبنای مشخصی برای تعرفه‌های پرستاری اعلام نشده است، اما قرار بر این بوده است قیمت گذاری از حداقل ۷ تا حداکثر ۳۰ میلیون تومان باشد.

وی ادامه داد:، اما برخلاف این مسئله، اولین واریزی از صفر تا ۱۰۰ هزار تومان بوده است و قول داده بودند در واریزی جدید این مشکل رفع شود؛ اما متاسفانه تغییری حاصل نشد.

پرستار دیگری که در این جمع حضور داشت تا انتقاد از پرداخت‌ها به پرستاران شب کار عنوان کرد: براساس شیفت ها، کمترین پرداختی برای ما شب کار‌ها بوده است و هیچ ضریبی به ما تعلق نگرفته است و همین باعث شده است که دریافتی ما بسیار کم باشد.

این پرستار با گلایه از رفتار برخی مدیران دانشگاه گفت: به اتفاق چند تن از همکارانمان در بیمارستان شریعتی، رونوشتی از درخواست مان را به دکتر صالحی مقدم دادیم؛ اما در کمال تعجب از دفتر ایشان اخراج شدیم.

یکی دیگر از حاضران گفت: ما اولین مرکز درمانی‌ای بودیم که برای مقاله با کرونا آماده شدیم و زحمات زیادی هم کشیدیم، اما کارانه دریافتی ما ۳۰ هزار تومان و کارانه یکی دیگر از مراکز درمانی که برای کودکان می‌باشد، یک میلیون تومان واریز شده است.

پرستاران دیگری نیز در این گفتگو حاضر بودند که یکی از آن‌ها با انتقاد از وضع موجود تصریح کرد: ما مشکلی با دریافتی همکاران خود نداریم؛ بلکه ایراد اساسی ما به طرحی است که در حال اجراست؛ انگار آقایان خواسته اند ثابت کنند پس از ۱۵ سال فقط این قانون را اجرا کرده ایم.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان استانداری از اضافه کار ساعتی ۱۵ هزار تومان گلایه کردیم که حتی همین آقایان هم متعجب شدند و ابراز تجعب کردند. متاسفانه پرداخت‌های دانشگاه در شرایطی اسف بار است و ما حتی حق لباسمان را هم که یک میلیون تومان است دریافت نکرده ایم.

این پرستار اعلام کرد: چهارشنبه گذشاته هم جلسه‌ای با همکاران بیمارستان‌های قائم (عج) و امام رضا (ع) برگزار کرده بودند، ولی ثمری نداشت؛ متاسفانه معاون محترم درمان دانشگاه فقط وعده می‌دهند و هیچ حمایتی نمی‌شود. با این حال مسئولان استانداری وعده دادند که دوشنبه هفته جاری دیداری با فعالان صنفی و مسئولان دانشگاه برگزار کنند تا به مشکلات ما رسیدگی شود. البته چندان امیدوار به تغییر نیستیم.

پرستار اورژانس پیش درمانی مشهد، یکی دیگر از کسانی بود که با ما گفتگو کرد. به گفته این پرستار، براساس قانون مجلس شورای اسلامی، بسته‌های خدمتی استاندارد برای جامعه پرستاران پیش بینی شده است و متاسفانه وزارت بهداشت با تفسیری حق به جانب، ارائه این بسته‌ها را مبتنی بر تخت عنوان کرده است؛ این در حالی است که بسته‌ها باید براساس خدمت باشد و در اینجا، اجحاف بزرگی به پرستاران اورژانس می‌شود.

وی ادامه داد: در نظام بازتوزیع درآمدها، مقرر شده است از محل درآمد حاصل از تعرفه، ۳ درصد به پرستاران اورژانس اختصاص یابد؛ این در حالی است که حدود ۱۰ درصد از جمعیت پرستاران در اورژانس مشغول به فعالیت هستند و روش مذکور ضمن آنکه ابهامات زیادی دارد، به هیچ عنوان کافی نیست و مشکلات ما را برطرف نمی‌کند.

این پرستار اورژانس یادآور شد: اضافه کار اجباری تا ۱۷۵ ساعت که ساعتی ۱۵ هزار تومان می‌باشد اصلا کمکی به ما نمی‌کند و از سوی دیگر، فوق العاده خاصی که وزارتخانه باید از محل درآمد‌های خود بدهد نیز پرداخت نمی‌شود؛ زیرا هربار که درخواست خود را مطرح کردیم عنوان شده است که درآمدی نداشته ایم.

گفتنی است قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۵ سال به اجرا درآمد که با توجه به اشکالاتی که در شیوه پرداخت‌ها صورت گرفته است، سبب گلایه پرستاران مشهدی شد. گفته می‌شود در سال ۱۴۰۱ تصویب شد تعرفه به صورت سه ماه علی‌الحساب پرداخت شود که البته پس از پرداخت، اعتراضاتی را به دنبال داشت و تجمع اعتراضی صبح امروز هم نسبت به پرداخت ۹ ماه باقیمانده سال گذشته بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->