ایروانی: ایران کاملاً متعهد به کمک به راه‌حل سیاسی بحران سوریه است آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) لحظه انهدام جنگ‌افزارهای متجاوز صهیونیستی از سوی قسام پزشکیان: حساب مردمی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست حملات سنگین مقاومت لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی + فیلم (یکم مرداد ۱۴۰۳) حمله وزیر تندرو رژیم صهیونیستی به ارتش اسرائیل فرماندار یک ایالت آمریکا: «ترامپ» یک جنایتکار، مرتکب تجاوز جنسی و دروغگوی مادرزاد است العربیه مدعی توقیف نفتکشی باپرچم «توگو» در ۶۱ مایلی بوشهر شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) اردوغان و بشار اسد دیدار می‌کنند؟ سرلشکر سلامی: از طرح انزوای دشمنان خارج شده‌ایم اوکراین به بزرگترین پالایشگاه نفت روسیه در دریای سیاه حمله پهپادی کرد وزیر ارشاد درباره استخدام برادرزاده‌اش در وزارت بهداشت توضیح داد دادگاه عالی هند، قانون ایالتی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را رد کرد عملیات زمینی جدید ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان‌یونس آغاز شد گفت و گوی تلفنی نخست وزیر ژاپن با پزشکیان کمیسیون امنیت ملی مجلس با برخی گزینه های وزارت امور خارجه مخالفت خواهد کرد ظریف: آماده گفتگو مطابق با برجام هستیم تاکید نیروی پدافند هوایی بر لزوم بهره گیری بیشتر از دانش‌های بومی گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور منتخب با رئیس جمهور قزاقستان افزایش آمار شهدای غزه به ۳۹ هزار نفر
سرخط خبرها

هواپیمای مسافربری عربستان در فرودگاه خارطوم هدف حمله قرار گرفت

  • کد خبر: ۱۵۸۹۷۵
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
هواپیمای مسافربری عربستان در فرودگاه خارطوم هدف حمله قرار گرفت
همزمان با تشدید تنش در سودان، یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی عربستان در فرودگاه واقع در پایتخت سودان هدف قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با تشدید تنش در سودان، کشور واقع در شمال آفریقا یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی عربستان هدف قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» این شرکت هواپیمایی دولتی سعودی اعلام کرد که یک هواپیمای این خطوط در فرودگاه «خارطوم» در سودان در جریان درگیری‌های روز شنبه مورد هدف قرار گرفت.

این شرکت اعلام کرد مسافران، خدمه و کارکنان خود را از فرودگاه به سفارت عربستان در خارطوم منتقل کرده است. اینک پرواز‌های خطوط عربستان سعودی به سودان و بالعکس تا اطلاع ثانوی متوقف شده است

این گزارش حاکیست که درگیری‌ها بین ارتش سودان و گروه شبه‌نظامی نیرو‌های پشتیبانی سریع روز شنبه آغاز و صدای تیراندازی در چندین بخش از خارطوم شنیده شد. شاهدان از تیراندازی در شهر‌های مجاور خبر داده‌اند.

یک منبع آگاه در دولت سودان به الجزیره گفت که قرار بود صبح امروز نشستی میان البرهان و «محمد حمدان دقلو» مشهور به حمیدتی فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع برگزار شود و پیش از برگزاری این دیدار، درگیری‌های امروز رقم خورد.

در پی درگیری شدید میان ارتش و شبه‌نظامیان پشتیبانی سریع سودان، فرودگاه بین‌المللی خارطوم، کلیه پرواز‌های خود را متوقف کرد. این در حالی است که نیرو‌های پشتیبانی سریع ادعا می‌کنند که کنترل فرودگاه‌های خارطوم و مروی در شمال سودان نزدیک مرز مصر را به دست گرفته‌اند و خسارات سنگینی به ارتش این کشور وارد کرده‌اند. اما ارتش تصرف فرودگاه خارطوم از سوی این نیرو‌ها را هنوز تایید نکرده است و فرماندهی ارتش سودان تنها اعلام کرد که نیرو‌های پشتیبانی سریع تلاش دارند تا مقر فرماندهی کل نیرو‌های مسلح سودان را تصرف کند.

آخرین گزارش‌ها از تداوم درگیری‌ها میان دو طرف نزدیک کاخ ریاست جمهوری سودان حکایت دارد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->