سرخط خبرها

شانس در خانه پرسپولیس را زده است

  • کد خبر: ۱۶۰۶۸۱
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
شانس در خانه پرسپولیس را زده است
معادلات قهرمانی این فصل پس از بازی‌های هفته بیست‌وهفتم، تغییر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نتایج هفته بیست‌وهفتم لیگ‌برتر فوتبال ایران باعث شد رقابت در کورس قهرمانی جذاب‌تر از همیشه شود. هفته بیست‌وهفتم لیگ‌برتر درحالی آغاز شد که سپاهان اصفهان با ۵۵ امتیاز تیم صدرنشین جدول بود، استقلال با امتیازی مشابه و به‌دلیل شکست در بازی رودررو در جایگاه دوم قرار داشت و پرسپولیس هم با ۵۴ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار گرفته بود.

برگزاری دربی پایتخت و مصاف سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی این ذهنیت را به وجود آورده بود که احتمالا در صورت تساوی شهرآورد، طلایی‌پوشان اصفهانی بتوانند در صدر جدول با کسب پیروزی مقابل ملوان جایگاهشان را مستحکم‌تر کنند، اما سرخ‌پوشان پایتخت توانستند در دربی پایتخت برنده شوند تا به صدر جدول بروند. طلایی‌پوشان اصفهانی هم با وجود خلق موقعیت‌های پرشمار اسیر شگفتی‌سازی حریفشان شدند و نتوانستند بیش از یک امتیاز از ملوان بگیرند تا صدرنشینی شاگردان یحیی گل‌محمدی در پایان هفته بیست‌وهفتم تثبیت شود.

جاده ناهموار سرخ‌ها تا جام

شاگردان یحیی گل‌محمدی توانستند با پیروزی در دربی بعد از ۱۰ هفته دوباره در صدر جدول قرار بگیرند و حالا برای قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم، شانس اول هستند. پرسپولیسی‌ها در مسیر رسیدن به جام قهرمانی که می‌تواند هشتمین قهرمانی آن‌ها در تاریخ لیگ‌برتر باشد، باید در سه بازی آینده به‌مصاف پیکان تهران، گل‌گهر سیرجان و نساجی مازندران بروند که به‌جز مصاف با گل‌گهر که در ورزشگاه آزادی تهران خواهد بود، سرخ‌پوشان باید در کرج به‌مصاف پیکان بروند و در قائمشهر هم میهمان نساجی باشند.

پرسپولیس در دور رفت از سه بازی پایانی‌اش توانست هفت امتیاز بگیرد؛ مقابل پیکان متوقف شد و گل‌گهر و نساجی را شکست داد، اما اوضاع در نیم‌فصل دوم کاملا متفاوت است و کوچک‌ترین لغزشی از سوی شاگردان یحیی گل‌محمدی می‌تواند باعث ازدست‌رفتن صدر جدول شود.

شانس به سپاهان رو می‌کند؟

سپاهان اصفهان این هفته در خانه با وجود موقعیت‌های پرشمار گل‌زنی، توقفی غیرمنتظره برابر ملوان بندرانزلی داشت و شاگردان ژوزه مورایس مانند بازی رفت نتوانستند برابر شاگردان مازیار زارع به پیروزی برسند تا چهار امتیاز مهم در مسیر رسیدن به قهرمانی لیگ بیست‌ودوم را مقابل این تیم پرتلاش شمالی از دست داده باشند.

طلایی‌پوشان اصفهانی در سه بازی پایانی باید مقابل نفت مسجدسلیمان، پیکان تهران و مس کرمان قرار بگیرند که هر سه تیم جزو تیم‌های پایین‌جدولی هستند، اما کسب شش امتیاز از ۹ امتیاز ممکن در دور رفت باعث شده است گمانه‌زنی‌هایی درباره عملکرد سپاهان در سه بازی باقی‌مانده مطرح باشد. شاگردان مورایس برای بازگشت به صدر جدول و فتح لیگ‌برتر، باید هم سه بازی آینده‌شان را برنده شوند و هم اینکه امید داشته باشند پرسپولیس در بازی‌های باقی‌مانده نتواند حداکثر امتیاز را بگیرد تا آن‌ها بتوانند فاتح این فصل از رقابت‌های لیگ‌برتر شوند.

تکرار قهرمانی، رؤیایی در دوردست

استقلال تهران که فصل پیش توانست قهران لیگ‌برتر شود، این فصل با هدایت ریکاردو ساپینتو بعد از ناکامی در کسب پیروزی در دربی پایتخت، حالا کمترین شانس را در مسیر تکرار قهرمانی دارد.

آبی‌پوشان پایتخت از لحاظ قرعه میزبانی نسبت به دو رقیب دیگرشان در وضعیتی مطلوب‌تر قرار دارند و دو مسابقه از سه بازی پایانی آبی‌ها در لیگ بیست‌ودوم در ورزشگاه آزادی خواهد بود، اما نتایج ضعیف استقلال در سه بازی پایانی دور رفت باعث شده است هواداران این تیم شانس چندانی برای تیمشان در کورس قهرمانی قائل نباشند.
آبی‌پوشان پایتخت در سه بازی آینده باید به‌مصاف صنعت‌نفت آبادان، مس رفسنجان و تراکتور تبریز بروند که هر سه تیم در هفته‌های گذشته عملکرد خوبی را از خود به‌جای گذاشته‌اند.

استقلال برای قهرمان‌شدن باتوجه‌به فاصله دوامتیازی‌اش تا صدر جدول و البته شکست در بازی رودررو مقابل پرسپولیس و سپاهان، باید امیدوار به لغزش دو مدعی قهرمانی باشد تا بتواند به صدر جدول صعود کند. جالب آنکه از ابتدای فصل، آبی‌ها هنوز طعم صدرنشینی را نچشیده‌اند و باید دید در سه هفته پایانی فصل آیا آن‌ها به‌شکلی معجزه‌آسا می‌توانند در کورس قهرمانی خودشان را به صدر برسانند و برای دومین سال پیاپی فاتح لیگ‌برتر شوند و در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی بگیرند یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->