رهبر معظم انقلاب: آقایان نامزد‌های محترم ریاست جمهوری! به یکدیگر اهانت نکنید + فیلم نخستین مناظره تلویزیونی پزشکیان و جلیلی امشب دوشنبه (۱۱ تیر ۱۴۰۳) برگزار می‌شود + جزئیات جزئیات برنامه‌های نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در تلویزیون هلال احمر فلسطین: برای جلوگیری از فاجعه انسانی باید گذرگاه‌ها به غزه باز شود ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی ‌شدن ۱۸ نظامی خود اعتراف کرد جلیلی: کشور ما یک جهان فرصت در اختیار دارد | باید قدر زمان را بدانیم بن گویر: آتش بس اعلام شود از کابینه می‌روم مخبر: مردم همواره به مسئولیت‌های خود در رابطه با نظام به شایسته‌ترین نحو عمل کرده‌اند تظاهرات صهیونیست‌ها در مخالفت با خدمت نظامی اجباری + تصاویر اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی فرانسه | حزب لوپن، مکرون را شکست داد بیانیه کاردار سفارت ایران در لندن درباره وقایع روز انتخابات نگرانی وزیر خارجه ترکیه از تنش‌آفرینی‌های صهیونیست‌ها شهادت ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه آنکارا مدعی شد: هفت تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمدند رسانه‌ عبری زبان: ارتش اسرائیل برای ماه‌ها در غزه می‌ماند دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۴۱۰۰ نفر طی ۵ سال در سوریه به دست داعش کشته شدند گالانت: به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم مسعود پزشکیان از حضور در مناظره‌های تلویزیون انصراف داد؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز در انتخابات مجلس شدند

  • کد خبر: ۱۶۳۰۱۱
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز در انتخابات مجلس شدند
نمایندگان مجلس تصویب کردند که تبلیغات و شیوه‏‌های تبلیغی مجاز اعم از فضای حقیقی و مجازی منحصر به موارد مجاز مذکور در این قانون و قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس است و مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) و در ادامه بررسی جزییات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، ماده ۳۵ این طرح را تصویب کردند.

بر این اساس ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس به شرح زیر اصلاح شد:

ماده ۵۶- تبلیغات و شیوه‏‌های تبلیغی مجاز اعم از فضای حقیقی و مجازی منحصر به موارد مجاز مذکور در این قانون و قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی است و مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز هستند.

فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های نمایندگی هشت روز قبل از روز اخذ رأی (مرحله‏‌ی اول و دوم) آغاز و تا بیست‏ و چهار ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

تبصره۱- وزارت کشور وسایر نهاد‌های ذی صلاح در چهارچوب قوانین موظفند هرگونه تبلیغات انتخاباتی خارج از مهلت مقرر قانونی و یا جرایم انتخاباتی را مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را به شورای نگهبان و مراجع قضایی ارسال کنند.

تبصره۲- هیات‌های اجرائی و نظارت مکلفند علاوه بر دریافت گزارش‌های ارسالی در خصوص تخلف یا جرم، ضمن رسیدگی فوری مراتب را به هیات‌های نظارت بالاتر ارجاع دهند. فرماندهی انتظامی نیز مکلف است با هماهنگی هیات‌های اجرائی و نظارت، در چهارچوب قوانین، اقدامات لازم را نسبت به پیشگیری و برخورد از وقوع تخلف یا جرم به‌عمل آورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->