شهر اصفهان در امنیت و آرامش است+فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
سرخط خبرها

دریادار سیاری: مراقب استعمار «فرا نو» باشیم

  • کد خبر: ۱۶۳۰۴۵
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
دریادار سیاری: مراقب استعمار «فرا نو» باشیم
رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی از هوشیاری ارتش در برابر تهاجمات فرهنگی و استعماری نسل جدید خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در صدمین همایش بصیرت ویژه معاونان نظامی سازمان عقیدتی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اشکال استعماری جهان گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود به ۳ شکل استعمار اشاره داشته‌اند که استعمار کهنه، نو و فرا نو را معرفی کردند.

وی به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: در گذشته استعمار کهنه به‌صورت حمله نظامی به کشوری دیگر و تصرف قسمتی از آن کشور‌ یا تمام آن را شامل می‌شد که در ایران ما نیز سابقه دارد؛ پرتغالی‌ها با ۱۲۳ سال تصرف جزایر خلیج فارس در کشور ما پایگاهی استعماری به راه انداختند.

 

 

دریادار سیاری افزود: شکل دیگر، استعمار نو است و نیازی به لشکرکشی و تلفات نظامی نیست؛ صرفا کافی است فردی دست‌نشانده و خودفروخته بر سر کار باشد تا خواسته‌های استعمارگران اجرا شود. شما به سرنوشت حاکمان رژیم پهلوی بیندیشید که توسط خارجی آورده شدند، منافع و منابع آن‌ها را تأمین کردند و توسط همان‌ها نیز از قدرت خلع شدند، زیرا ‌خاصیت استعمار این است.

فرمانده اسبق نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به حمدلله در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با هرگونه تحرک داخلی و خارجی علیه مردم مقابله کرده است و نه تن به استعمار کهنه داد و نه قربانی استعمار نو شد.

وی تصریح کرد:‌ اما استعمار جدید، به‌دنبال حمله نظامی نیست و به نیروی دست‌نشانده می‌اندیشد؛ اینجاست که مفهوم «استعمار فرا نو» پیش می‌آید. مفهوم آن این است که دشمن، به افکار و باور‌های نسل آینده‌ساز و جوان آن کشور ضربه می‌زند.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با توجه به ضرورت مقابله با برنامه‌های استعمار فرا نو در سه مقطع با اشاره به تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی، مسئله تهاجم فرهنگی را بار‌ها تبیین کردند و اینک فرموده‌اند که ما در حال جنگ ترکیبی با دشمن هستیم، جنگی در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... و باید همه ما برای مقابله با تحرکات دشمن آماده باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اظهار کرد: نفوذ دشمن از راه استعمار فرا نو، گسترده، اما تدریجی است و به حدی می‌رسد که در افکار جا می‌افتد و رهایی از آن سخت است.

وی با اشاره به آشوب‌ها و اغتشاشات سال گذشته در کشور اظهار کرد: دشمن بر ذهن جوانان ما اثر گذاشت و نمودی از استعمار جدید را نشان داد، اما این ما بودیم که کم‌کاری و غفلت داشتیم و باید این واقعیت را بپذیریم که آن‌طور که باید به جوانان توجه نکردیم.

این نظامی ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران نهاد خانواده را خط مقدم جبهه تهاجم فرهنگی توصیف کرد و ادامه داد: خانواده امروز مورد هجمه سنگین توپ‌خانه فرهنگی دشمن است و اگر همت و غیرت زن ایرانی نباشد، قطعا دشمن این دژ مهم را تصرف خواهد کرد.

دریادار سیاری ضمن اشاره به شرایط کنونی کادری ارتش جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: ارتش از سن ۱۸ سال به بالا، کادر و نیرو دارد و طیف وسیعی از افراد، شخصیت‌ها و فرهنگ بومی را درون خود جای داده است.

وی ادامه داد:‌ اما هنر ما در ارتش آن بود که با تکیه بر مبانی بصیرت‌افزایی و اثرگذاری‌های فرهنگی، کاری کردیم که به‌طور مثال در آشوب‌های سال قبل، هیچ اتفاق ناگواری در ارتش این کشور اسلامی رخ ندهد و خدا را شکر مشکلی هم نداشتیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان به نقشه راه اشاره کرد و گفت: زنان، مادران و خانواده، خطوط مستحکم دفاعی ما در برابر تهاجم دشمن هستند و تا زمانی که این‌ها باشند، فتنه فرهنگی دشمن شکست خواهد خورد. از سوی دیگر، براساس محور هفتم از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سبک زندگی ایرانی‌اسلامی از ارزش زیادی برخوردار است و نباید از آن بگذریم.

گفتنی است در این همایش از معاونان نظامی سازمان عقیدتی‌سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های آن‌ها قدردانی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->