نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

مسجد جامع شهرک شهید رجایی، میزبان نشست هم‌اندیشی کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر

  • کد خبر: ۱۶۳۱۵۶
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
مسجد جامع شهرک شهید رجایی، میزبان نشست هم‌اندیشی کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر
نشست هم‌اندیشی کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی مشهد مقدس با هدف بررسی آسیب‌های اجتماعی و مطالبات مردمی، سه‌شنبه‌شب در مسجد جامع شهرک شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست هم‌اندیشی کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی مشهد مقدس با هدف بررسی آسیب‌های اجتماعی و مطالبات مردمی، سه‌شنبه‌شب با حضور غلامحسین صاحبی رئیس کمیسیون ویژه حاشیه شهر، علی رضازاده مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری، کاظم یزدان مهر شهردار منطقه شش و جمعی از فعالان حاشیه شهر در مسجد جامع شهرک شهید رجایی برگزار شد. رسیدگی به چالش‌های امنیتی موجود در پهنه‌های پیرامونی، تعیین تکلیف اتباع غیرمجاز، برخورد با اراذل و اوباش و مبارزه با وقوع نزاع‌های دسته‌جمعی، حل معضل بیکاری جوانان، رسیدگی به کمبود مدارس دخترانه در مقطع دبیرستان و پسرانه در مقطع ابتدایی و البته محدودیت سرانه فضای سبز و امکانات درمانی از جمله مطالبات فعالان حوزه حاشیه شهر در این مراسم بود.

۵۱ درصد بودجه عمرانی برای حاشیه شهر

غلامحسین صاحبی در این مراسم با اشاره به تخصیص ۵۱ درصد بودجه عمرانی شهر به پهنه‌های پیرامونی شهر اظهار کرد: ابتکار شورای ششم در تعریف پروژه‌های زودبازده برای محلات هدف بازآفرینی باعث شد تا این امکان فراهم شود که مردم بتوانند مدیریت شهری را در مسیر بهسازی و توسعه هدفمند محلاتشان هدایت کنند. در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان به‌صورت کلی بودجه اختصاص پیدا کرد و شورا‌های اجتماعی محلات، پروژه‌هایی را تعریف کردند که در زمره اولویت نیاز‌های اهالی بود. این پروژه‌ها در قالب بسته‌های بودجه ۱۰ میلیارد تومانی در هر محله، در کارگروه‌های تخصصی موردبررسی قرار گرفت و سرانجام بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر افزود: در سال جاری این بودجه‌ها به ۱۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و امیدواریم تا در قالب این بودجه بازآفرینی و توسعه، به بخش دیگری از نیاز‌های مجاوران پاسخ داده شود.

حاشیه شهر باید از بین برود

علی رضازاده هم در این نشست مردمی خاطرنشان کرد: اگر ما در این شهر امام رضا (ع) داریم، پس حاشیه شهر معنایی ندارد. تعداد زیادی از خانواده شهدا، پزشکان، معلمان و فرهنگیان، عالمان و البته شخصیت‌های بزرگی که در تاریخ مشهد نقش داشته‌اند، زادگاهشان از قلعه خیابان و شهرک شهید رجایی و باهنر بوده است. در این شرایط، رویکرد مدیریت شهری آن است که دیگر حاشیه شهر به معنای ماهوی آن وجود نداشته باشد و در عمل، تفاوت‌های موجود میان پهنه‌های پیرامونی با مناطق مرکزی شهر از بین برود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->