به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده
سرخط خبرها

همه خاطرات ما از حرم

  • کد خبر: ۱۶۳۲۴۵
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
همه خاطرات ما از حرم
اطراف حرم پر از قصه و خاطره است. آن‌هایی که سال‌ها پیش فرصت زیارت داشته‌اند، گاهی که دلشان برای حرم تنگ می‌شود، زل می‌زنند به قاب عکس حرم که روی دیوار خانه‌شان است.

انگار بهترین جای دنیا نشسته‌اند؛ روبه‌روی گنبد و گلدسته‌های حرم؛ سمت چپ گنبد فیروزه‌ای گوهرشاد و روبه‌رویشان زائرانی که مشتاق زیارت هستند و برای زیارت می‌روند. بعضی دیگر هم که تازه با حرم خداحافظی کرده‌اند، احتمالا در ذهنشان دارند به این فکر می‌کنند که کی دوباره فرصت زیارت برایشان دست خواهد داد. اطراف حرم پر از قصه و خاطره است. آن‌هایی که سال‌ها پیش فرصت زیارت داشته‌اند، گاهی که دلشان برای حرم تنگ می‌شود، زل می‌زنند به قاب عکس حرم که روی دیوار خانه‌شان است.

بعد سفر به مشهد را در ذهن مرور می‌کنند. به حرم فکر می‌کنند، به سقاخانه، به اینکه همه تلاش خود را می‌کردند که پیش از غروب خورشید خود را به صحن انقلاب برسانند، بعد زل بزنند به سردر ورودی پایین‌خیابان تا صدای نقاره‌خانه بلند شود. ورودی‌های حرم هرکدامشان دنیای خود را دارد و هر زائری که به حرم می‌رود، با یکی از این ورودی‌ها خاطره دارد.

سال‌ها پیش وقتی از ورودی پایین‌خیابان به پابوس آقا می‌رفتیم، چند عکاس که دوربین را انداخته بودند دور گردنشان و یک آلبوم از عکس‌هایی که گرفته بودند در دستشان بود، همان اطراف درب ورودی حرم می‌چرخیدند تا از زائران عکاسی کنند و خاطره ورودشان به حرم را ثبت کنند. تا همین چند سال پیش وقتی می‌خواستی از ورودی طبرسی وارد حرم شوی، صدای نوارفروشی‌هایی که تقریبا همه‌شان با هم یک نوای خاص پخش می‌کردند، بلند بود.

حالا چند سالی است که ورودی باب‌الجواد (ع) انگار بین زائران جا افتاده است و خیلی‌ها ترجیح می‌دهند که از ورودی باب‌الجواد (ع) وارد حرم بشوند. اما کلا فرقی ندارد که آدم از کدام ورودی برای زیارت وارد حرم شود؛ مهم این است که در آن لحظاتی که آدم داخل حرم است، حالش خوب است. فارغ از همه رنج‌های دنیاست. همه آدم‌هایی که دوستشان دارد، در ذهنش می‌گذرند و برایشان دعا می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->