۲۰ سینما تا پایان تابستان در استان افتتاح خواهد شد  ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما تا شهریور ۱۴۰۴ در کشور | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم پخش ۶ سریال از شبکه آی‌فیلم + زمان پخش «سینما ملت»، برنامه سینمایی جدید تلویزیون جزئیات برگزاری کنسرت «پیمان خازنی» در روسیه واکنش وزیر فرهنگ به حواشی کنسرت علیرضا قربانی در تخت‌جمشید معرفی اعضای هیئت انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوثر + اسامی گوهر خیراندیش با «قلهک» به خانه‌ها می‌آید «گل‌های کاغذی» در راه جشنواره کازان نگاهی به سریال «قطب شمال»، ساخته امین محمودی یکتا کارگردان فیلم «کویر ناآرام»: انگار فیلم فقط باید کمدی باشد تا از آن استقبال شود وزیر فرهنگ: نگاه ما در دولت سیزدهم، جزیره‌ای نبود درگذشت «رابرت تاون»؛ فیلم‌نامه‌نویس برنده اسکار لباس لغت فارسی قریب الفهم | گذری بر فارسی نوشته‌های محمدباقر مجلسی، به مناسبت سالروز پایان نگارش «حلیةالمتقین» رامبد جوان: سن‌پطرزبورگ ۲ سال آینده کلید می‌خورد «هادی و هدی» به روایت رضا فیاضی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آیت الله علم الهدی: وظیفه مرد کفالت و وظیفه زن مدیریت خانواده است

  • کد خبر: ۱۶۳۵۳
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
آیت الله علم الهدی: وظیفه مرد کفالت و وظیفه زن مدیریت خانواده است
امام جمعه مشهدمقدس و نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: «مدیریت مشارکتی خانواده» از جمله مهمترین مصادیق تقوای عملیاتی است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست درباره مصادیق تقوا بود و عنوان شد یکی از مصادیق تقوا مشارکت همسران با یکدیگر در زندگانی خانوادگی است، اصولا در مدیریت مشارکتی اعضایی که در یک مدیریت با هم شرکت می‌کنند باید با وظایف و مسئولیت خاص مدیریت مشارکتی را صورت دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در مدیریت مشارکتی امور تقسیم می‌شود، در مدیریت مشارکتی اعضایی که در مدیریت شریک هستند باید وظیفه هر کدام مشخص باشد، در مسئله خانواده نیز همین است وقتی بنا شد مدیریت خانواده یک مدیریت مشارکتی باشد باید وظیفه هر کدام در این مدیریت مشارکتی مشخص باشد و هر یک از این دو طرف وظیفه خود را صورت داده و در وظایف دیگری نیز کمک کنند.

علم‌الهدی بیان کرد: مسئولیت وظیفه اصلی هر یک از این‌ها در مدیریت مشارکتی از بین نمی‌رود، وظیفه زن و مرد در مدیریت مشارکتی خانواده چیست؟ باید تعبیر کنیم وظیفه مردم در زندگی خانوادگی کفالت است و وظیفه و مسئولیت زن در زندگی خانوادگی مدیریت است.

وی با اشاره به اینکه معنای مدیریت مشارکتی این نیست که وظیفه هر یک از طرفین از دوش آن‌ها برداشته شود خاطرنشان کرد: کفالت برای مرد و مدیریت برای زن باید کاملا توضیح داده شوند امروز در مسئله کفالت مرد در زندگی بحث می‌کنیم.
 
امام جمعه مشهد افزود: این هیجان و شور و عشق نسبت به ساحت مقدس صدیقه اطهر که امسال در سراسر کشور نشان داده شد در حقیقت نشانی از قرب ظهور و فرج میوه دلش امام زمان است. دو چیز اعلام نزدیک شدن فرج حضرت است که یکی مراسم فاطمیه و دیگری مراسم نیمه شعبان است. این جمعیت انبوهی که آن روز راه افتاده بودند را آدم حساب می‌کرد اگر ۱۰ نفر دم خانه صدیقه اطهر بودند؛ آن روز صدای زهرا بین در و دیوار بلند نمی شد. 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: ما تا زمانی که ارتباطمان با اهل بیت برقرار است دشمن از پس ما بر نمی‌آید. حوادثی که در هفته گذشته اتفاق افتاد و سقوط هواپیمای آمریکایی ثابت کرد دیگر آمریکا راه مقابله‌اش با ما منحصر به خدعه و فریب شده است. ما باید حواسمان باشد که فریب نخوریم. یکی از توطئه‌های آمریکا که برخی مسئولین هم فریب خوردند این است که آمریکا می‌خواهد ثابت کند بین معیشت و مقاومت قطب بندی وجود دارد و معیشت با مقاومت نمی خواند. برایان هوک از دو سال قبل گروهی تشکیل داده با عنوان اقدام علیه ایران و همانی است که سردار قاآنی را هم تهدید به ترور کرد. او در حاشیه نشست قطر گفت که کار ما با ملت ایران این است که آنها را دعوت به مذاکره می کنیم اما آنها فقر را بر مذاکره ترجیح می دهند. این توطئه آمریکا است که معیشت با مقاومت نمی سازد. 

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مسئولین ما هم ندانسته این را می‌پذیرند و گافی در صحبت‌های خود می‌دهند که باعث می شود آمریکا ما را تحقیر کند. نتیجه مذاکره برای مردم ما مشخص است؛ شما سه سال در برجام مذاکره کردید و فشار بر مردم ما بیشتر شد. این مردم عقل، فهم و شعور دارند و می‌فهمند این فشار نتیجه همان مذاکره برجامی است و شما باز دم از مذاکره می‌زنید! آدم از برخی مسئولین تعجب می‌کند که با درایتشان چطور اینگونه گاف می‌دهند. 

امام جمعه مشهد مقدس گفت: سازمان آزادی بخش فلسطین از ۳۰ یا ۴۰ سال قبل در خط مبارزه با اسرائیل و‌ آمریکا بودند و نتیجه این مذاکره آنها چه شد؟! این مذاکره باعث شد این سازمان از مردم فلسطین فاصله بگیرد و نتیجه این همه سال مذاکره «معامله قرن» شد. مقام معظم رهبری هم فرمودند که اسرائیل تا ۲۵ سال دیگر باقی نمی‌ماند و اینها می‌خواهند با معامله قرن تا پایان این قرن به اسرائیل حیات دهند. اینها می‌خواهند اختیار بیت‌المقدس را به اسرائیل بدهند و همه فلسطینی‌ها از این منطقه خارج شوند. حتی این سرزمینی که برای فلسطینی‌ها در نظر گرفته شده نباید ارتش داشته باشند و گروه‌های مقاومت باید خلع سلاح شوند. 

وی افزود: این همان نتیجه مذاکره است و باز مسئولین ما حرف از مذاکره می‌زنند و این در حالی است که رهبر انقلاب راه حل مشکلات را در اقتصاد مقاومتی دانستند. نتیجه مذاکره همین شیطنت اروپایی‌ها است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->