معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

محصول جدید شرکت OpenAI، می‌تواند کلمات را به اشیاء واقعی تبدیل کند

  • کد خبر: ۱۶۳۷۶۷
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
محصول جدید شرکت OpenAI، می‌تواند کلمات را به اشیاء واقعی تبدیل کند
آخرین محصول OpenAI، یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شما این امکان را می‌دهد که از متن یا تصویر، اشیاء سه‌بعدی تولید کنید.

به گزارش شهرآرانیوز - Shap-E، شاهکار جدید شرکت OpenAI نام دارد با استفاده از آخرین فناوری هوش مصنوعی می‌تواند متون یا تصاویر را به اشیاء سه‌بعدی تبدیل کند.

آخرین محصول OpenAI، یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شما این امکان را می‌دهد که از متن یا تصویر، اشیاء سه‌بعدی تولید کنید. این دستاورد حتی یه گام فراتر از مدل Dall-E این شرکت است که می‌تواند تصاویر دو بعدی ایجاد کند.

این محصول که Shap-E نام دارد، یک مدل مولد مبتکرانه برای خلق اشیاء سه‌بعدی است. برخلاف کار اخیر روی مدل‌های مولد سه‌بعدی که یک نمایش خروجی واحد تولید می‌کنند، شاهکار جدید شرکت OpenAI مستقیما پارامتر‌های تابع ضمنی را تولید کرده که می‌توانند هم به عنوان شبکه‌های بافت‌دار و هم به عنوان میدان‌های تابشی عصبی ارائه شوند.

نحوه کار مدل Shap-E، شاهکار جدید OpenAI

در پست اخیر این شرکت در گیت‌هاب توضیح داده شده که چگونه شاپ‌-ای بر روی ترکیبی از نقشه‌برداری محتوا‌های سه‌بعدی و یک مدل انتشار شرطی آموزش دیده است. بااین‌حال، طبق بررسی‌ها، نصب و راه‌اندازی این برنامه رایگان کمی چالش‌برانگیزتر از چت‌بات ChatGPT محبوب این شرکت است.

شما اکنون می‌توانید مدل Shap-E را از طریق لینک GitHub بدون پرداخت هزینه دانلود کرده و از طریق Microsoft Paint ۳D به آن دسترسی پیدا کنید. این مدل پس از تبدیل به یک فایل STL کار می‌کند که اجازه می‌دهد رندر‌هایی که ایجاد می‌کنید را از طریق چاپگر‌های سه‌بعدی به وسایل واقعی تبدیل کنید.

اگرچه درک اولیه شاهکار جدید شرکت OpenAI ممکن است ساده به‌نظر برسد، اما برای نصب و اجرای آن به دانش فنی نیاز است. به‌نقل از اورام پیلچ، سردبیر وب‌سایت Tom’s Hardware که این مدل را آزمایش کرده است، فرآیند یادگیری و کار با آن، حدود هشت ساعت به‌طول انجامیده است. وی هم‌چنین اضافه کرد که OpenAI فارغ از توضیح در مورد استفاده از دستور Pip Python برای نصب، دستورالعمل محدودی را برای کار با این مدل ارائه کرده است.

پلیچ بعد از نصب این مدل عنوان کرد که توانست دستورات را با فایل‌های GIF متحرک رنگی و فایل‌های PLY تک‌رنگ آزمایش کند. این درخواست‌ها شامل یک کوسه، یک خزنده بازی Minecraft و هواپیمایی شبیه به موز بود که همگی بسته به نوع، دارای سطوح کیفی متفاوتی بودند. پلیچ هم‌چنین از تابع مدل استفاده کرده که به کاربران امکان می‌دهد یک تصویر دو بعدی را برای تبدیل به یک شیء سه‌بعدی آپلود کنند.

وی در ادامه اشاره کرد افرادی‌که سعی در نصب شاهکار جدید شرکت OpenAI و رندر اشیاء سه‌بعدی دارند، باید در نظر داشته باشند که این مدل منابع سیستمی قابل توجهی از رایانه را اشغال می‌کند. به‌طور خاص، Shap-E فقط با پردازنده‌های گرافیکی انویدیا سازگار بوده و به گرافیکی با عملکرد بالا نیاز دارد تا بتواند در عرض چند دقیقه رندر‌های سنگین را انجام دهد.

منبع: گجت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->