بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پرسپولیس در پیچ تاریخی

  • کد خبر: ۱۶۴۱۶۱
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
پرسپولیس در پیچ تاریخی
سرخ‌پوشان برای بهترین و بدترین پایان فصل، سه مسیر متفاوت را در پیش دارند.

فاصله پرسپولیس تا کسب دوگانه در این فصل فقط سه بازی است. یحیی گل‌محمدی و شاگردانش به گام‌های پایانی رسیده‌اند. آن‌ها در این هفته‌ها با تمرکز صددرصدی روانه مسابقات می‌شوند و بدون توجه به حاشیه‌ها، امتیازات را جمع می‌کنند. با وجود این، نباید همه‌چیز را تمام‌شده دانست. همه نتایج درخشان اخیر ممکن است با لغزش در دیدار‌های باقی‌مانده بی‌ارزش شود و رؤیای مدنظر به‌صورت وارونه تعبیر شود؛ کابوسی که تصورش برای هواداران این تیم سخت و تحمل‌نشدنی است.

بهشت پرسپولیس چگونه خواهد بود؟

پرسپولیس ابتدا باید در هفته سی‌ام و پایانی رقابت‌های لیگ‌برتر در ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر به مصاف نساجی مازندران برود. پیروزی در این دیدار می‌تواند هشتمین قهرمانی سرخ‌ها در تاریخ لیگ‌برتر را به ارمغان بیاورد. آن‌ها بدون توجه به اتفاقاتی که قرار است در کرمان بین مس و سپاهان رخ بدهد، می‌توانند با بردن نساجی فاتح جام بیست‌ودوم شوند. آن‌ها تا چند هفته پیش سومین بخت قهرمانی بودند، اما با جا گذاشتن رقیب سنتی‌شان، استقلال، توانستند ورق را برگردانند و بدون اشتباه پیش بروند. این پایان ماجراجویی یحیی و شاگردانش نیست.

آن‌ها سپس در نیمه‌نهایی جام‌حذفی مقابل هوادار صف‌آرایی خواهند کرد تا با شکست این تیم، هم فینالیست شوند و هم انتقام شکست دور از انتظار در لیگ را بگیرند. قرمز‌ها در دیدار نهایی باید به مصاف برنده جدال استقلال و نساجی بروند. رویارویی احتمالی با استقلال و ثبت یک پیروزی دیگر می‌تواند رؤیایی‌ترین پایان برای یحیی و پسرانش باشد. آن‌ها رؤیای دوگانه را مقابل دیدگان استقلال محقق می‌کنند و دومین‌بار در این فصل آن‌ها را از پیش رو برخواهند داشت. البته که غلبه بر مدافع عنوان قهرمانی جام‌حذفی هم خالی از لطف نخواهد بود.

جهنم پرسپولیس چگونه خواهد بود؟

ماجرا ممکن است یک روی بسیار تلخ هم داشته باشد؛ اینکه تیم گل‌محمدی در مازندران زمین‌گیر شود و سپاهان با کسب نتیجه‌ای بهتر نسبت به آن‌ها در جدال برابر مس کرمان، قهرمانی را در هفته پایانی مال خود کند. دومین فصل متوالی بدون جام در لیگ برای تیمی که پنج قهرمانی متوالی را تجربه کرده است، بدون‌شک دردناک خواهد بود. در ادامه مسابقات جام‌حذفی از راه می‌رسد. شکست دوباره برابر هوادار، این‌بار در جام‌حذفی کار را در دیدار شماره دوم برای پرسپولیس تمام می‌کند و آن‌ها هم به صف قربانیان ساکت الهامی در این تورنمنت اضافه خواهند شد.

با این حال، اگر فرض کنیم پرسپولیس از سد هوادار بگذرد، آن‌ها باید در دیدار نهایی به مصاف نساجی یا استقلال بروند. باخت به نماینده قائمشهر در فینال، نساجی را به گربه‌سیاه تاریخی پرسپولیس تبدیل می‌کند؛ تیمی که در فاصله چند روز دو جام را از این تیم گرفته است. اگرچه شاید هواداران پرسپولیس در وضعیتی که مجبور باشند دست به انتخابی بزنند، بدون‌شک باخت به نساجی را به شکست مقابل استقلال ترجیح می‌دهند.

باخت برابر همشهری آبی‌پوش در فینال جام‌حذفی یک کابوس تمام‌عیار است. ازدست‌رفتن دومین جام، تقدیم‌کردن یک عنوان قهرمانی به رقیب سنتی، باخت در سومین و آخرین شهرآورد فصل و تماشای جشن قهرمانی استقلال مقابل دیدگان هواداران خودی. این، تعبیر وارونه رؤیای مدنظر پرسپولیسی‌ها خواهد بود.

بهشت و جهنم در کنار هم چگونه خواهد بود؟

حالت دیگری که ممکن است به وجود بیاید، این است که پرسپولیس این فصل را با یک جام تمام کند. یعنی آن‌ها یا در لیگ یا در جام‌حذفی عنوان قهرمانی را به دست بیاورند و جام دیگر را به سپاهان در لیگ یا سه تیم هوادار، نساجی یا استقلال در جام‌حذفی واگذار کنند. در این صورت آن‌ها فصل را بدون بردن جام تمام نکرده‌اند، اما دوگانه مدنظر به دست نیامده و ممکن است یکی از رقیبان قدیمی‌شان یعنی سپاهان یا استقلال هم با جام به کارشان پایان دهند.

یحیی گل‌محمدی مطابق با رفتاری که در این مدت از خود نشان داده است، کاملا می‌داند که برپاکردن جشن زودهنگام می‌تواند همه‌چیز را خراب کند. آن‌ها در این هفته‌ها بازی به بازی پیش رفته‌اند و خطایی نداشته‌اند، اما هنوز سه مسابقه و سه برد تا رسیدن به بهترین پایان ممکن فاصله است. تا اینجای فصل سرخ‌پوشان پایتخت بهترین وضعیت را بین همه تیم‌ها دارند و اگر بتوانند تمرکزشان را در سه بازی آینده حفظ کنند، یکی از فصل‌های شیرین را تجربه خواهند کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->