سرخط خبرها

آریا عظیمی نژاد: «مهدی به دنیا آمد» بخشی از تجربه شخصی من بود

  • کد خبر: ۱۶۴۲۴۹
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
آریا عظیمی نژاد: «مهدی به دنیا آمد» بخشی از تجربه شخصی من بود
«آریا عظیمی نژاد» آهنگساز مستند «مهدی به دنیا آمد» در حاشیه اکران این فیلم مستند در سینما هویزه مشهد گفت: مستند «مهدی به دنیا آمد» در واقع بخشی از تجربه شخصی من و مشکلاتی است که درباره شنوایی برای خودم به وجود آمده بود و سال ها با آن دست و پنجه نرم می کردم.

 به گزارش شهرآرانیوز، «آریا عظیمی نژاد» آهنگساز مستند «مهدی به دنیا آمد» در نخستین اکران عمومی این مستند در پردیس سینمایی هویزه مشهد گفت: با وجود آن که خیلی کم پیش می‌آید من در فضای سینمای مستند وارد بشوم، اما فاکتورها و عواملی وجود دارد که وقتی دست به دست هم می‌دهند، یک علقه و پیوندی برای من به وجود می آوردند که موضوع را برای من جذاب می کنند تا من در این پروژه حضور داشته باشم و به سبب موسیقی، بتوانم چیزی را به کار اضافه کنم.

وی افزود: مستند «مهدی به دنیا آمد» در واقع بخشی از تجربه شخصی من و مشکلاتی است که درباره شنوایی برای خودم به وجود آمده بود و سال ها با آن دست و پنجه نرم می کردم.

عظیمی نژاد خاطرنشان کرد: حس مشترکی بین من و این فیلم از زوایای مختلف شکل گرفت و در نهایت من را مجاب و متمایل کرد که موسیقی این کار را بسازم. ناشنوایی باعث می شود انسان جهان بسیار درونی و خاصی را تجربه کند.

این آهنگساز برجسته کشور در ادامه گفت: حقیقت این است که ناشنوایی باعث می شود انسان جهان بسیار درونی و خاصی را تجربه کند. چون ارتباط او با فضای بیرون قطع می‌شود یا کمتر می‌شود و این کمرنگ شدن ارتباط هم باعث می شود انسان به یک فضای درونی و یک خلوت گزیده برسد. این موضوع از هم محاسن و هم معایب و مضراتی دارد. مضرات آن به بخش ارتباط با اجتماع و انسانها و تعاملاتی است که با افراد داریم. اما حسن آن این است که انسان به خود و به توانایی های خود و به جزئیاتی که درون خود او است، بیشتر پی می برد.

وی افزود: خود من سبب کم شنوایی و ناشنوایی، این جهان را خیلی لذت بخش دیدم و توانستم در آن خیلی به نقاط جذاب در رابطه با خود برسم و شاید آثار زندگی من هم در همان مقطع که خیلی در زمینه شنوایی در وضعیت مطلوب نبودم ساخته شد. کاستی‌ها نمی‌تواند باعث شود که گوشه گیر شویم.

عظیم نژاد افزود: همه کاستی‌ها و کمی هایی که هر انسان به هر سببی دارد، نمی‌تواند عیب باشد و یا باعث شود که زمین گیر یا گوشه گیر شویم. بلکه می تواند جنبه های مختلفی از این توانایی های ما اول از همه به خود ما نشان دهد و این که بتوانیم این توانایی ها را به سمع و بصر دیگران شاید برسانیم و نشان دهیم.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من این فیلم بر این موضوع صحه می گذارد که ما می توانیم از نقصان های خود، فرصتی بسازیم تا بتوانیم به دستاوردهای جدید برسیم و بتوانیم اول برای خود و بعد برای دیگران، مفید باشیم. عظیمی نژاد در پایان گفت: به نظر من، دیدن نسخه نهایی این فیلم می‌تواند برای من جذاب باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->