یمن برای دفاع از لبنان در برابر متجاوزان آماده است نخاله در دیدار باپزشکیان: ملت فلسطین حمایت ایران را فراموش نمی‌کند واکنش حماس به شکنجه اسیران فلسطینی از سوی اشغالگران واکنش وزارت خارجه به بیانیه مشترک استرالیا، نیوزیلند و کانادا پزشکیان: دستور کار دولت چهاردهم تسریع اجرای توافقات باسوریه است پزشکیان: پشتیبانی از جبهه مقاومت سیاست اصولی ایران است شلیک ۲۰ موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی (۸ مرداد ۱۴۰۳) انفجار در بزرگترین کارخانه مواد شیمیایی در آلمان (۸ مرداد ۱۴۰۳) تیم تروریستی ۴ نفره جیش‌الظلم در سیستان‌وبلوچستان دستگیر شدند (۸ مرداد ۱۴۰۳) واکنش نمایندگی وزارت خارجه در شمال‌شرق به معرفی سرکنسول جدید افغانستان در مشهد پزشکیان: عزم ایران و کوبا برای توسعه بیش از پیش مناسبات خلل‌ناپذیر است شهادت ۱۰ هزار دانش آموز و ۴۰۰ معلم در غزه | ۳۹ هزار دانش‌آموز محروم از تحصیل جان کربی: سناریوی جنگ همه‌جانبه میان لبنان و اسرائیل اغراق‌آمیز است حماس به کارشکنی نتانیاهو در مسیر توافق آتش بس واکنش نشان داد درگیری میان صهیونیست‌ها در زندان سدیه تیمان + فیلم حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان پزشکیان بر اهمیت تقویت روابط ایران و آفریقای جنوبی تاکید کرد فرستاده ویژه پادشاه عمان برای شرکت در مراسم تحلیف وارد تهران شد پزشکیان در گفتگو با مکرون: رژیم صهیونیستی در صورت حمله به لبنان اشتباهی بزرگ مرتکب خواهد شد نتانیاهو برای حزب الله لبنان رجزخوانی کرد نخست وزیر سوریه برای شرکت در مراسم تحلیف وارد تهران شد
سرخط خبرها

تحلیلی بر انتخابات ترکیه با آمار و ارقام

  • کد خبر: ۱۶۴۳۴۳
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
تحلیلی بر انتخابات ترکیه با آمار و ارقام
انتخابات ریاست جمهوری نفس‌گیر ۱۴ مه ترکیه در نهایت نشان داد «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری کنونی این کشور باید در دور دوم که ۲۸ مه برگزار می‌شود به مصاف «کمال قلیچداراوغلو» نامزد مشترک ائتلاف اپوزیسیون برود.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از وب‌سایت دیلی صباح، رویت جزئیات آماری انتخابات ریاست جمهوری نفس‌گیر ۱۴ مه ترکیه که در نهایت نشان داد «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری کنونی این کشور باید در دور دوم که ۲۸ مه برگزار می‌شود به مصاف «کمال قلیچداراوغلو» نامزد مشترک ائتلاف اپوزیسیون برود، خالی از لطف نیست.

رقابت ریاست جمهوری

تحلیلی بر انتخابات ترکیه با آمار و ارقام

میزان مشارکت مردمی در رقابت ریاست جمهوری ترکیه ۸۶.۹۹ درصد یا به عبارتی ۵۵.۸ میلیون از ۶۴ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۶۵۱ واجد شرایط رای دادن رای اعلام شده است.

 

تحلیلی بر انتخابات ترکیه با آمار و ارقام

 

در این رقابت آرای اردوغان تا بدین لحظه که ۹۹.۸۷ درصد از صندوق‌ها شمارش شده است، ۴۹.۵ درصد یا به عبارتی ۲۷ میلیون و ۸۸ هزار و ۳۶۰ رای اعلام شده است.

 

تحلیلی بر انتخابات ترکیه با آمار و ارقام

 

همچنین کمال قلیچداراوغلو توانسته ۴۴.۸۹ درصد یا به عبارتی ۲۴ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۱۹۶ رای به دست آورد و در جایگاه دوم قرار گیرد. پس از او «سینان اوغان» با ۵.۱۷ درصد یا به عبارتی ۲ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۶۳۴ رای در جایگاه سوم قرار گرفت.

در همین حال «محرم اینجه» نامزد انصرافی از رقابت‌های ریاست جمهوری ترکیه که نامش همچنان روی برگه‌های رای قرار دارد، توانست به ۰.۴۴ درصد یا به عبارتی ۲۳۸ هزار و ۶۹۰ رای دست پیدا کند. کمیسیون انتخابات پیشتر اعلام کرده بود که آرای اینجه را شمارش خواهد کرد و باطل اعلام نمی‌کند.

رقابت پارلمانی

تحلیلی بر انتخابات ترکیه با آمار و ارقام

از مجموع ۹۹.۸۹ درصد صندوق‌های شمارش‌ شده، میزان مشارکت مردمی ۸۷ درصد یا به عبارتی ۵۶ میلیون از ۶۴ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۶۵۱ واجد شرایط رای دادن اعلام شده است.

 

تحلیلی بر انتخابات ترکیه با آمار و ارقام

حزب عدالت و توسعه (AK PARTY): ۳۵.۵۸ درصد رای، ۱۹.۳۴۶.۱۳۵ رای، ۲۶۷ کرسی

حزب جمهوری خلق (CHP): ۲۵.۳۳ درصد رای، ۱۳.۷۷۳.۲۸۶ رای، ۵۰ کرسی

حزب سبز و آینده چپ (Yeşil Sol Parti): ۸.۸۱ درصد، ۴.۷۹۱.۴۴۱ رای، ۶۱ کرسی

حزب حرکت ملی‌گرا (MHP): ۱۰.۰۷ درصد، ۵.۴۷۶.۶۲۱ رای، ۵۰ کرسی

حزب خوب (IYIP): ۹.۶۹ درصد، ۵.۲۶۹.۵۲۰ رای، ۴۴ کرسی

حزب رفاه نو (Yeniden Refah): ۲.۸۵ درصد، ۱.۵۳۱.۴۶۵ رای، ۵ کرسی

حزب کارگران ترکیه (TiP): ۱.۷۳ درصد، ۹۳۹.۳۴۰ رای، ۴ کرسی.

 

تحلیلی بر انتخابات ترکیه با آمار و ارقام

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->