اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

پذیرش خودرو در پارکینگ مکانیزه «امامت» مشهد

  • کد خبر: ۱۶۴۶۵۳
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
پذیرش خودرو در پارکینگ مکانیزه «امامت» مشهد
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد: تا یک ماه دیگر ۳ پارکینگ مکانیزه دیگر نیز به چرخه فعالیت باز می‌گردند.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ چند سال پیش بود که مدیریت شهری به دلیل ناایمن بودن پارکینگ‌های مکانیزه شهر، پذیرش خودرو در این اماکن را ممنوع کرد تا عملیات ارتقای کیفیت و ایمن‌سازی این پارکینگ‌ها انجام شود. از سوی دیگر چندین سال است که شهرداری مشهد با بهره‌مندی از توان داخلی کشورمان و میدان دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی درصدد ارتقای کیفیت پارکینگ‌های مکانیزه مشهد است. در این راستا نخستین پارکینگ مکانیزه به‌روز شده و ارتقایافته شهر از مجموع ۱۴ پارکینگ مکانیزه در شهریورماه سال ۹۹ وارد چرخه بهره‌برداری شد.

با روی کار آمدن شورای اسلامی ششم شهر مشهد و مدیریت جدید شهری، رویکرد مدیران حمل‌ونقلی و ترافیکی شهر نیز همچنان روی ارتقای این پارکینگ‌های مکانیزه بود، اما این‌بار با روشی جدید تا علاوه بر اینکه پارکینگ‌های مکانیزه، فضایی برای پارک خودرو باشد به عنوان یک المان شهری نیز منظر زیبایی را به شهر هدیه دهد. با این نگاه عملیات ارتقای پارکینگ مکانیزه امامت به مرحله اجرا رسید و اکنون این پارکینگ برجی پس از ارتقای کیفیت، زیباسازی نما و گرفتن تأییدیه آتش‌نشانی در حال پذیرش خودرو است.

فعال‌سازی ۱۴ پارکینگ مکانیزه شهری

در همین‌باره مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه در مشهد چهارده پارکینگ مکانیزه وجود دارد، اظهار کرد: چند سال پیش به دلیل مسائل ایمنی، قدیمی بودن زیرساخت‌ها و مسائل فنی، پارکینگ‌های مکانیزه در مشهد تعطیل شد و در دوره گذشته مدیریت شهری، پارکینگ باغ ملی ارتقای تکنولوژی یافت و دوباره به چرخه بهره‌برداری بازگشت.

اتمام ارتقای تکنولوژی در ۴ پارکینگ

سیدجلال‌الدین حسینی‌واعظ با اعلام خبر ارتقای تکنولوژی چهار پارکینگ مکانیزه دیگر شهر در این دوره مدیریت شهری افزود: اکنون عملیات ارتقای تکنولوژی پارکینگ‌های مکانیزه امامت، امام رضا (ع)، پیام و خیام به پایان رسیده است.

وی تأکید کرد: پس از پایان عملیات ارتقای تکنولوژی پارکینگ امامت و انجام فرایند تحویل موقت این پارکینگ با گرفتن تأییدیه آتش‌نشانی خوشبختانه از ابتدای این هفته، پارکینگ مکانیزه و هوشمند امامت با ظرفیت چهل جای پارک که با زیباسازی انجام شده روی منظر این پارکینگ از آن به عنوان المان شهری نیز یاد می‌شود، پذیرش خودرو را هم با ایمنی بالا انجام می‌دهد.

حسینی‌واعظ افزود: اکنون نیز عملیات ارتقای کیفیت پارکینگ مکانیزه امام رضا (ع) با ظرفیت ۱۴۰ جای پارک در قالب چهار دستگاه برجی و فضای پارک محوطه‌ای، پارکینگ مکانیزه پیام با ۲۴ فضای پارک و پارکینگ مکانیزه خیام با دوازده فضای پارک به پایان رسیده است و اکنون این سه پارکینگ نیز در حال طی کردن فرایند گرفتن تأییدیه آتش‌نشانی است که به احتمال زیاد تا یک ماه دیگر این تأییدیه‌ها نیز صادر می‌شود و پارکینگ‌های مکانیزه یاد شده به چرخه بهره‌برداری باز می‌گردند.

فعال‌سازی نیمی از فضای پارکینگ‌های مکانیزه

وی ادامه داد: در چهارده پارکینگ مکانیزه شهر مشهد ۵۶۱ فضای پارک وجود دارد که با بهره‌برداری از دو پارکینگ باغ ملی و امامت و بهره‌برداری از سه‌پارکینگ امام رضا (ع)، پیام و خیام در آینده‌ای نزدیک از مجموع فضا‌های پارک در پارکینگ‌های مکانیزه، ۲۶۴ فضای پارک از این طریق فعال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد با تأکید بر اینکه خوشبختانه عملیات ارتقای تکنولوژی پارکینگ‌های مکانیزه با استفاده از توان داخلی کشور و با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی انجام شده است، تصریح کرد: در جریان ارتقای تکنولوژی پارکینگ‌های مکانیزه، سازه پارکینگ پیاده شده و در صورت مشاهده مشکل زیرساختی با تقویت آن مشکلات برطرف شده است. همچنین استحکام بنای سازه با تأییدیه نظام مهندسی انجام شده است و به عنوان نمونه پارکینگ مکانیزه امامت به صورت هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی در پردازش طراحی شده است.

ارتقای سیستم ضد سقوط

وی افزود: همچنین در جریان ارتقای کیفیت این پارکینگ‌ها، سیستم ضد سقوط ارتقایافته، تعویض گیربکس‌ها و دنده‌ها نیز انجام شده و افزایش سرعت در ورود و خروج خودرو نیز پیش‌بینی شده است. در کنار این اقدامات فنی پیوست زیبایی و هنری نیز در طراحی دوباره این پارکینگ‌ها مدنظر قرار گرفته است.

حسینی‌واعظ با بیان اینکه پارکینگ‌هایی که اکنون ارتقایافته‌اند دارای پنج سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش هستند، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز اعتبار ۳۰ میلیاردتومانی برای ارتقای تکنولوژی پارکینگ‌های مکانیزه در نظر گرفته شده است که با این اعتبار قرار است عملیات ارتقای تکنولوژی در چهار پارکینگ دیگر شهر با ظرفیت ۱۶۰ فضای پارک انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->