برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: گسترش ورزش در مناطق کم‌برخوردار این شهر الگویی مناسب برای کشور است کوره‌پزخانه‌ها در مشهد احیا می‌شود تاکید استاندار خراسان رضوی بر فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت امداد اورژانسی به آثار میراثی | رئیس کمیسیون اصل‌۹۰: با احضار وزیر میراث‌فرهنگی، متخلفان تخریب سنگ‌نگاره‌های تاریخی دیزدر را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم ترافیک صبحگاهی مشهد سنگین و پرحجم است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: پاسخ پاسداران به رژیم صهیونیستی، دل هر ایرانی که دل در گرو استقلال کشور دارد را شاد کرد تقاطع غیرهمسطح شاهنامه، گامی مؤثر در جهت توسعه منطقه منفصل توس مدیریت آلودگی هوا با توسعه زیر ساخت های مراکز معاینه فنی شهرداری مشهد پروژه های گره‌گشا در اولویت مدیریت شهری | رضایت مردمی از پروژه تازه افتتاح شده پل دهرود مشهد + فیلم بازار شیرخشک دوباره بحرانی می‌شود؟ | بدهی بیمه به داروخانه‌ها، بازار شیرخشک را تحت تاثیر قرار می‌دهد استاندار خراسان رضوی از افزایش یک متری سرانه فضای آموزشی در مشهد خبرداد + فیلم
سرخط خبرها

در مراسم معارفه شهردار «مشهد مقدس» بیان شد: شورای ششم پشتیبان شهردار است

  • کد خبر: ۱۶۴۹۱۷
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
در مراسم معارفه شهردار «مشهد مقدس» بیان شد: شورای ششم پشتیبان شهردار است
مراسم معارفه شهردار مشهد مقدس با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر مشهد آغاز شد.  

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم معارفه شهردار مشهد امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، با حضور جمعی از مسئولان، مدیران، معاونان شهرداری و فرماندهان نظامی و انتظامی، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از لحظاتی پیش در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر مشهد آغاز شده است.
در این مراسم همچنین کریمی قدوسی و حجت‌الاسلام پژمانفر نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز حضور دارند.

موحدیان: همه ما در شورا پشتیبان شهردار هستیم 

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در این مراسم با بیان اینکه آقای اصغری در شرایط سختی مسئولیت را پذیرفتند و ایثار کردند، اظهار کرد: حضور رهبر معظم انقلاب بعد از سه سال در مشهد و استقبال از بهار اتفاقات مهمی بود که صورت گرفت. امیدوارم پاداش این خدمات را آقای اصغری از امام رضا(ع) بگیرند. 

وی ادامه داد: شورای ششم با برگزاری جلسات و خرد جمعی، هشت گزینه برای مسئولیت شهرداری را انتخاب کرد و در یک جلسه با شفاف‌سازی، آقای قلندر به‌عنوان شهردار مشهد انتخاب شدند. ایشان از بدنه شهرداری هستند و به مسائل شهر آشنا هستند؛ بنابراین امیدواریم‌ ایشان در پیش‌برد اهداف شورای ششم موفق باشند. 
موحدیان با اشاره به اینکه مسئله مهم نسبت به منویات رهبر انقلاب و عمل به‌ شعار سال است، افزود: مشهد یک شهر مذهبی و دینی است و موضوع فرهنگ و زائرپذیربودن آن است و باید توجه ویژه‌ای به این مسائل شود. 
به گفته وی، فاز یک خط سه مترو از پایانه تا میدان شهدا باید راه‌اندازی شود. از وزارت کشور و از نمایندگان مجلس هم می‌خواهیم به این موضوع کمک کنند. موضوع خط سه مربوط به همه زائران است. 
موحدیان خاطرنشان کرد: اولویت دیگر ما موضوع حاشیه شهر است و باید رویکرد جدی داشته باشند. پروژه‌های نیمه‌تمام نیز به پایان برسد. باقی‌مانده این پروژه‌ها هرچه زودتر به اتمام برسد. همه ما در شورا پشتیبان شهردار هستیم و از خدمتگزاری صادقانه به مردم حمایت می‌کنیم.

همدلی باعث شد خللی در روند خدمات ایجاد نشود

جواد اصغری، سرپرست سابق شهرداری مشهد، نیز در این مراسم با تشکر ویژه از همه همراهی‌ها و همدلی‌ها در این دوره گفت: باتوجه‌به شرایطی که در مجموعه شهرداری ایجاد شده بود و پایان سال را نیز داشتیم و همچنین بعد از سه سال میزبان رهبر انقلاب بودیم، با همراهی و کمک و راهنمایی همه بزرگان شهرداری شرایطی ایجاد شد که خللی در روند خدمت‌رسانی‌ها ایجاد نشود. 

وی افزود: هم‌زمان ابلاغ طرح‌های‌ تفصیلی را داشتیم و با تلاش همکاران در شهر‌داری پاسخ‌گویی مناسبی به شهروندان صورت گرفت، به‌طوری‌که ۱۳۰۰ پروانه در سه ماهه پایانی سال گذشته صادر شد. 
به گفته وی، در زمینه طرح استقبال از بهار و خدمات سفر نیز توسط معاونت‌ها با فضا‌آرایی، شرایط خوبی برای استقبال از بهار و زائران ایجاد شد. ۱۱۲درصد بودجه درآمد‌های عمومی در پایان سال گذشته نیز محقق شد و ۱۳۹درصد در تملک سرمایه نیز تحقق بودجه داشته‌ایم.

وی همچنین خطاب به معاون وزیر کشور در خصوص خرید اتوبوس‌های درون‌شهری گفت: خواهش می‌کنم دستورات لازم را بدهید تا این اتوبوس‌ها هرچه سریع‌تر به مشهد برسد.

قول شهردار مشهد به مردم: پروژ‌ه‌های باکیفیت را با حداقل زمان اجرا می‌کنیم

محمدرضا قلندر، شهردار مشهد در این مراسم گفت: رأی شورای اسلامی شهر مشهد یک طلیعه‌ای را ایجاد کرد که مدیریت شهر به یک نفر که از بدنه شهرداری مشهد است، سپرده شود. 
وی اظهار کرد: مراسم تودیع و معارفه یک مراسم عرف است و من به این مراسم از یک دید دیگر نگاه می‌کنم چرا که در آستانه دهه کرامت قرار داریم و این مراسم یک جشن شکرگذاری برای پرسنل شهرداری می‌دانم که برای اولین به بدنه شهرداری اعتماد شد. 

وی با بیان اینکه رای شورای شهر یک طلیعه‌ای را ایجاد کرد که مدیریت شهر به یک نفر از بدنه شهرداری مشهد سپرده شود، افزود: وظیفه ما بسیار سنگین شد. با اعتماد به بدنه شهرداری به تک تک کارمندان شهرداری به عنوان شهردار نگاه می‌کنیم. تمام اتفاقات با انجام کار تیمی صورت خواهد گرفت. باید پوشش دهنده ضعف‌های یکدیگر باشیم. انسجام و همگرایی درونی پنجاه درصد کار را پیش خواهد برد. پرسنل خدوم و توانمند و آگاه در این راه مدیریت صادقانه و جهادی را ارائه خواهند داد. ثمره این اعتماد نیکو خواهد بود. امیدوارم بعد‌از این دوره لبخند رضایت را بر لبان مردم ببینیم. 

شهردار مشهد ادامه داد: قاطعانه از مدیران و همکارانمان دفاع خواهیم کرد. طی یک ماه گذشته فراخوانی اعلام شد و بیش از ۵۰۰ پیشنهاد و طرح از همکاران شهرداری به دست ما رسید. 
به گفته قلندر، تغییرات مدیران از بدنه و درون شهرداری خواهد بود. نیرو‌های خدوم شهرداری با حداقل حقوق و دستمزد مشغول به کار هستند. بدلیل برخی خطا‌های گذشته با تورم موجود تغییری در حقوق پرسنل در سال جاری ایجاد نخواهد شد. 

شهردار مشهد در ادامه با اشاره بر اینکه برای اینکه قرارداد پرسنل شهرداری به خدماتی دولتی تغییر پیدا کند، مذاکراتی با مدیران داشته ایم، افزود: از ماه جاری افزایش حقوق را در فیش حقوقی کارکنان شهرداری خواهیم داشت. 

قلندر تصریح کرد: به مردم این وعده را خواهیم داد، در این دوره فارغ از هرگونه حواشی و مسائل سیاسی فقط کار خواهیم کرد. پروژ‌ه‌هایی باکیفیت و حداقل زمان را که مورد نیاز مردم است، اجرا خواهیم کرد. 

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه شهر به صورت ویژه نیز وارد خواهیم کرد. هر خدمتی در شهر مربوط به همه مردم است. پروژ‌ه‌های بزرگی در شهر مشهد اجرا خواهیم کرد؛ که در گذر شمالی و پهنه شمالی نیز پروژه‌هایی اجرا می‌شود. 

حفاری همه خطوط قطارشهری تا پایان این دوره به اتمام خواهد رسید

شهردار مشهد در ادامه خواستار پررنگ‌تر شدن اعتماد مردم در حوزه‌های شهری شد و گفت: مردم همچون گذشته ما را یاری کنند، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام نیز جزو اولویت‌ها است. خط سه قطار شهری نیز در اولویت است و حفاری همه خطوط تا پایان این دوره به اتمام خواهد رسید. 
قلندر ادامه داد: دسترسی‌های مختلفی را به حاشیه شهر، تقاطع‌های غیرهمسطح و سطح سوم تقاطع میدان فهمیده نیز کلنگ زنی خواهد شد. در حوزه پسماند نیز هزینه چرخشی خواهیم داشت و در این دوره به درآمد خواهد رسید. در حوزه آب مشکلات زیادی داریم که در همین خصوص اقتصاد آب را راه‌اندازی‌خواهیم کرد. 
وی خاطرنشان کرد: مسلما در حوزه سرمایه‌گذاری از شعار‌های عامه‌پسند پرهیز می‌کنیم. نقش ما در حوزه سرمایه‌گذاری رقابت با سرمایه‌گذار نیست بلکه با رفاقت و‌حمایت است. نگاه ما به سرمایه‌گذار ویژه است و با بخش خصوصی وارد رقابت نخواهیم شد.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: وقت خدمت است. زبان گویای ما به مردم باشید. گوش شنوای مردم و انتقال آن به ما باشید. به صورت صادقانه‌انتقادات و پیشنهادات خود را به ما منتقل کنید.

مشهد پایتخت معنوی است و باید در قد‌و‌قواره خودش برنامه‌ریزی شود 

مهدی سلیمی، معاون وزیر کشور و رییس سازمان همیاری‌ها و دهیاری‌های کشور در این مراسم گفت: مشهد پایتخت معنوی است و باید در قد و قواره خودش برنامه‌ریزی شود. مشهد را در مقایسه با کلان‌شهر‌های دیگر نبینید. مشهد پایخت معنوی ما است، مشهد باید در قد و قواره خودش برنامه‌ریزی شود. 
وی اظهارداشت: آقای اصغری، تمام قد در صف خدمت رسانی به مردم و زائران طی ماه‌های گذشته بودند. همچنین اقای قلندر با قبول این مسئولیت هم جهاد کردند. 

وی خطاب به محمدرضا قلندر، شهردار جدید مشهد تاکید کرد: اولویت‌بندی در کار‌ها فراموش نشود. در این فرصت باقی‌مانده مواردی را که مهمتر است در اولویت قرار دهند. پروژه‌های جدید کلنگ‌زنی نشود و پروژ‌های گذشته را به اتمام برساند. 

سلیمی خاطرنشان کرد: برنامه‌ای به شورای شهر داده‌اید که طبق آن انتخاب شدید لذا به این برنامه عمل کنید و از چارچوب آن خارج نشوید. با همراهی اعضای شورای شهر پیش بروید. 

وی خطاب به اعضای شورای شهر نیز گفت: وقتی انتخاب انجام‌شد از اینجا به بعد اجازه دهید شهردار کار خودش را انجام دهد. به انتخابی که دارید اعتماد کنید. اعضای شورای شهر هم تمام قد پشت شهردار باشند. 

به گفته وی، شهرداری به تنهایی‌نمی‌تواند موفق باشد و حمایت‌های همه دستگاه‌ها را می‌خواهد. حمایت استانداری نیز بسیار اهمیت دارد. در این روز‌های باقی‌مانده سمت مباحث شعاری نرویم. حمایت‌هایی باید از طرف وزارت کشور صورت بگیرد و ما حتما کمک خواهیم کرد. باید بسیج عمومی شکل بگیرد تا مردم حاصل این انتخاب را در عمل ببینند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی: «مشهد» با تمام کلانشهر‌ها حتی تهران متفاوت است

حجت‌السلام والمسلمین نصرالله پژمانفر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم نیز گفت: مشهد با تمام کلانشهر‌ها حتی تهران متفاوت است، مسائلی که در مشهد داریم در هیچ‌کجای کشور نداریم. 
وی اظهارداشت: مسائلی که در مشهد وجود دارد در هیچ‌کجای کشور وجود ندارد. همچنین حضور میلیونی زائر و ارائه خدمات به آن‌ها در هیچ کجا وجود ندارد. 
وی با بیان اینکه در مشهد بارانداز یکسری از مشکلات نیز هستیم، افزود: استاندار پیشین یکی از استان‌های کشور اعلام کرد که ما در شهرمان معتاد و متکدی نداریم و من اعلام کردم که با کدملی و شناسنامه اعلام می‌کنیم که متکدیان شهر شما در مشهد هستند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ۳۴ درصد تخت‌های بیمارستان قائم در اختیار بیمارانی است که از خارج خراسان رضوی آمده‌اند، افزود: مشهد مرکز خدمات خراسان شمالی، جنوبی، گلستان و سمنان نیز است. افرادی را داریم که تجربه سفرشان در ایران فقط مشهد بوده است و به هیچ شهر دیگری در کشور نرفته‌اند؛ بنابراین مشهد یک شهر بین‌المللی است. خدماتی که ارائه می‌شود متفاوت است. این موضوع اقتضا می‌کند همه ظرفیت‌ها پای کار باشند. 
به گفته وی، سطح نیروی انتظامی در مشهد باید تغییر کند و به صورت ویژه دیده شود، باید نسبت به مسائل همه هم‌افزایی داشته باشیم. اگر چند صدایی وجود داشته باشد با مشکل روبرو خواهیم شد.

استاندار خراسان رضوی: شهردار جدید مشهد تمرکز بر گره‌گشایی داشته باشد

یعقوب علی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: « مشهد» شهر بهشت باید به بهترین شکل اداره شود. این روز‌ها مشهد مرکز رفت و آمد میهمانان زیاد خارجی است، همه کسانی که وارد مشهد می‌شوند و با آن‌ها گفتگو داریم به نیکی از خدمات یاد می‌کنند.

وی اظهارداشت: از شهردار گذشته مشهد، اقای ارجائی و از آقای اصغری تشکر و قدردانی می‌کنیم و از پشتیبانی و حمایت شورای اسلامی شهر مشهد نیز قدردانیم و امید می‌رود که اقای قلندر، شهردار جدید شهر مشهد این مسیر را بهتر و کیفی‌تر از گذشته سپری کنند. 
وی خاطرنشان کرد: همه مسئولان استان، وظیفه حمایت از شهرداری و شورای شهر را دارند. گاهی اوقات‌طولانی شدن تصمیمات باعث می‌شود مطالبی مطرح شود لذا باید با تمرکز به خدمت در مشهد تصمیم بگیریم و فرصت‌ها را از دست ندهیم. همه ارکان استان پشتیبان شورا هستند. 
استاندار خراسان رضوی با اشاره بر اینکه اداره امور جاری شهر مشهد با همه جغرافیا حائز اهمیت است، افزود: شهر دارای گره‌هایی است و باید این مشکلات حل شود. تاکید داریم و درخواست ما از شهرداری این است بر این مسائل متمرکز شویم. مسائل را باید اولویت بندی کنیم و شهردار جدید تمرکز بر گره گشایی داشته باشد.

 

ابلاغ حکم شهرداری قلندر توسط استاندار خراسان رضوی به وی اهدا شد.

درمراسم تودیع و معارفه شهردار «مشهد مقدس» عنوان شد: شورای ششم پشتیبان شهردار است

 

از اصغری سرپرست شهرداری مشهد نیز تقدیر شد.

درمراسم تودیع و معارفه شهردار «مشهد مقدس» عنوان شد: شورای ششم پشتیبان شهردار است

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->