مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید
سرخط خبرها

همه پشت سر نعمتی

  • کد خبر: ۱۶۴۹۰۱
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
همه پشت سر نعمتی
نگاهی به عملکرد بازیکنان و مربیان خراسانی در لیگ‌برتر بیست‌ودوم فوتبال ایران

پرسپولیس در آخرین بازی هفته بیست‌ودوم لیگ‌برتر برای پیروزی و کسب عنوان قهرمانی نیاز به برد برابر نساجی قائمشهر داشت و این مهم را با برتری مقتدرانه به‌دست آورد. نماینده استان مازندران که یکی از چهار تیم مرحله نهایی جام‌حذفی ایران است، روی کاغذ حریف ساده‌ای برای پرسپولیس نبود و خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند که شاگردان گل‌محمدی روزی سخت در ورزشگاه وطنی قائمشهر داشته باشد، اما علی نعمتی، مدافع مشهدی پرسپولیس، کاری کرد که میلیون‌ها هوادار این تیم خیلی زود با استرس و اضطراب خداحافظی کنند.

اهمیت گل‌زدن در دقایق اولیه چنین بازی‌هایی بر کسی پوشیده نیست و وقتی بازیکن شماره ۶ قرمز‌ها در دقیقه ۲ تیمش را جلو انداخت، درعمل ادامه بازی را برای تیمش آسان کرد تا درنهایت آن‌ها هشتمین‌بار فاتح لیگ‌برتر شوند. این گل تنها گل علی نعمتی در این فصل بود که مثل گل سال قبلش به استقلال و حتی شهرخودرو که نایب‌قهرمانی قرمز‌ها را مسجل کرد، مهم و حیاتی بود.

مدافع سمت چپ پرسپولیس در هفته‌های پایانی لیگ به مهره معتمد گل‌محمدی در سمت چپ تیم تبدیل شده بود و در هفت بازی آخر این تیم که هفت برد برای آن‌ها به ارمغان آورد، شش بازی را ثابت بازی کرد و فقط در بازی با پیکان بود که یک نیمه به میدان رفت. او درمجموع ۱۷۴۸ دقیقه در این فصل برای پرسپولیس بازی کرد و یک گل زد و دو پاس گل داد تا موفق‌ترین بازیکن خراسانی لیگ بیست‌ودوم لقب بگیرد. در ادامه این مطلب نگاهی انداخته‌ایم به عملکرد بقیه بازیکنان خراسانی در لیگ‌برتر امسال و البته چهار مربی خراسانی که عضو کادرفنی سه تیم در فصل گذشته بودند.

خط دروازه با ۲ سهمیه

سهم خراسانی‌ها در درون دروازه دو بازیکن بود؛ یکی محمد ناصری باتجربه و دیگری پارسا جعفری جوان. ناصری تا پیش از آمدن رشید مظاهری به پیکان، دروازه‌بان اول این تیم تهرانی بود و نهصد دقیقه برای آن‌ها به زمین رفت، ولی پس از این اتفاق نیمکت‌نشین محض شد. او درمجموع دوازده بازی برای پیکان انجام داد و چهار کلین‌شیت ثبت کرد که عملکرد متوسطی به شمار می‌رود.

پارسا جعفری دیگردروازه‌بان خراسانی در لیگ‌برتر امسال بود و با پیراهن تیم ذوب‌آهن به زمین رفت. این دروازه‌بان بیست‌ودوساله هشت‌بار درون دروازه قرار گرفت و موفق به ثبت دو کلین‌شیت شد. او که درمجموع ۵۴۰ دقیقه بازی کرد، در سه هفته پایانی لیگ دروازه‌بان ثابت تیم اصفهانی شده بود. تیم تارتار در این سه بازی یک برد و دو مساوی به دست آورد.

مدافعان خراسانی نصف جهان

سیاوش یزدانی، امیرحسین صدیقی و سجاد دانایی سه مدافع خراسانی بودند که امسال برای تیم‌های اصفهانی بازی کردند؛ البته یزدانی در نیم‌فصل دوم و دانایی در نیم‌فصل اول. در این میان امیرحسین صدقی تنهابازیکنی بود که یک فصل کامل برای ذوب‌آهن بازی کرد. او درمجموع ۱۳۶۳ دقیقه برای این تیم به میدان رفت که پس از احسان پهلوان، علی نعمتی و فرزاد زامهران بیشترین زمان بازی بازیکنان خراسانی در لیگ بیست‌ودوم به شمار می‌رود.

صدقی که به مهره معتمد مهدی تارتار تبدیل شده بود و گاه در خط هافبک هم به زمین می‌رفت، دو پاس گل هم برای خود ثبت کرده است. سجاد دانایی، دیگربازیکن مشهدی ذوب‌آهن بود که از نیم‌فصل به تیم تراکتور رفت. او کم‌وبیش در ترکیب تیم خمز به میدان می‌رفت و در روز آخر لیگ که تی‌تی‌ها در تهران با هفت گل به استقلال باختند هم ثابت بازی کرد. دانایی در این فصل ۵۳۰ دقیقه برای تراکتور به زمین رفت و یک پاس گل داد.

جنجالی‌ترین چهره خراسانی‌ها در خط دفاع بی‌تردید سیاوش یزدانی بود که فصل پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشت. او پس از حل‌شدن مشکل خدمت سربازی‌اش به استقلال برگشت، اما نتوانست اعتماد ساپینتو را جلب کند و پس از چند اتفاق حاشیه‌ای سرانجام از این تیم جدا شد. یزدانی به سپاهان برگشت که در رقابت قهرمانی قرار داشت، اما با وجود بازیکنان آماده طلایی‌پوشان در این خط، چندان فرصت بازی پیدا نکرد، هرچند که درمجموع ۶۹۶ دقیقه از مورایس بازی گرفت!

ترافیک خراسانی‌های متوسط در خط هافبک

در میانه زمین امسال پنج بازیکن خراسانی در تیم‌های لیگ ایران حضور داشتند؛ فرزاد زامهران و علی داوران در نساجی، احسان پهلوان و سعید واسعی در فولاد و معین عباسیان در مس کرمان که با این تیم به لیگ دسته‌اول سقوط کرد. درخشان‌ترین عضو این دسته، فرزاد زامهران است که یکی از بازیکنان اصلی نساجی قائمشهر در این فصل بود و در بیشتر بازی‌ها به زمین رفت. او ۱۴۲۸ دقیقه برای این تیم بازی کرد و دو گل زد و یک پاس گل داد.

با این همه، در آخرین بازی این تیم مازنی در لیگ‌برتر برعکس علی نعمتی روز خوبی نداشت و با اخراج‌شدن در دقایق پایانی باعث ۹ نفره‌شدن تیمش در این بازی حساس شد. در تیم نساجی به‌جز زامهران باتجربه، علی داوران جوان هم حضور داشت که نمودار حضورش در ترکیب این تیم کاملا سینوسی بود و این ربطی به تغییر سرمربیان نساجی هم نداشت! داوران درمجموع ۶۸۷ دقیقه در لیگ بازی کرد و یک پاس گل برای خودش ثبت کرد. سعید واسعی و احسان پهلوان دو خراسانی تیم فولاد خوزستان هستند که فصل آرامی را در این تیم سپری کردند.

پهلوان پس از جداشدن از پرسپولیس در فولاد کاملا از حاشیه‌ها و هیاهو به دور بود و فقط فوتبال بازی کرد. او مهره ثابت اهوازی‌ها شده بود و با ثبت ۱۸۰۰ دقیقه حضور در میدان، نه‌تن‌ها بیشترین زمان بازی بین خراسانی‌های لیگ امسال را به‌دست آورد، بلکه یکی از ۱۰ بازیکن برتر لیگ ایران از نظر تعداد دقایق حضور در زمین به شمار می‌رود.

سعید واسعی هم پس از جدایی چندباره از تراکتور، در فولاد هم بازیکن معمولی بود و ۸۷۱ دقیقه برای این تیم به زمین رفت و یک گل زد. معین عباسیان تنهابازیکن مشهدی امسال لیگ بود که با تیمش به دسته‌یک سقوط کرد. او که در نیم‌فصل اول برای هوادار به زمین می‌رفت، از نیم‌فصل به مس کرمان رفت و مهره ثابت تیم حسین‌خانی شد، اما نتوانست مانع سقوط این تیم شود که تازه همین امسال به لیگ‌برتر برگشته بود. عباسیان در مس ۱۲۵۶ دقیقه بازی کرد و با ثبت دو گل و دو پاس گل، یکی از خوب‌های این تیم سقوط‌کرده محسوب می‌شود.

بازگشت شاکری با یک گل

یونس شاکری تنهامهاجم خراسانی حاضر در لیگ‌برتر امسال بود و فقط یک گل زد و ۵۹۸ دقیقه در ترکیب تیمش، گل‌گهر، حضور داشت. او پس از پشت‌سرگذاشتن مصدومیتی سخت که یک‌سال او را از میادین دور کرده بود، به فوتبال برگشت و این کارنامه از او چندان غیرمنتظره نبود. شاکری در هفته‌هایی که آماده شده بود، به داستان جدایی قلعه‌نویی و سرمربیگری سعید الهویی خورد که چندان اعتقادی به این مهاجم قدبلند و سرزدن نداشت.

کارنامه متوسط مشهدی‌ها روی نیمکت مربیان

به‌جز بازیکنان، در دسته مریبان هم خراسانی‌ها امسال در لیگ‌برتر حضور داشتند، هرچند که عملکرد موفقی نداشتند. رضا مهاجری و رضا عنایتی در مقطعی از فصل هدایت نفت مسجدسلیمان را برعهده داشتند، اما خیلی زود از این تیم استعفا کردند یا اخراج شدند تا سهمی در سقوط نماینده بحران‌زده استان خوزستان نداشته باشند. مجتبی سرآسیایی و مصطفی صداقت دو مربی مشهدی دیگر امسال لیگ بودند که روی نیمکت گل‌گهر سیرجان و هوادار تهران نشستند؛ اولی برای سومین‌سال در تیم متمول کرمانی و دومی برای سومین‌بار به‌عنوان دستیار ساکت الهامی.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->