نمایندگانی از دفتر رهبری به منزل شهید امیرعبداللهیان رفتتند ۶ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با رئیس مجلس خبرگان دیدار کردند فیلم | لحظاتی از گفت‌وگوی رهبر معظم انقلاب در جریان عیادت از آیت‌الله مکارم‌شیرازی پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به مسلمانان جهان به‌مناسبت عید قربان از هفتم اکتبر حزب‌الله لبنان ۵ هزار موشک به سوی اهداف رژیم صهیونیستی شلیک کرد اولین مناظره امشب ساعت ۲۰ با موضوع اقتصاد برگزار می‌شود نتانیاهو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را منحل کرد دیدار سرپرست ریاست‌جمهوری با حمید نوری مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا برای پیشگیری از افزایش تنش‌ها، به فلسطین اشغالی سفر می‌کند آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان: حفظ اقتدار نظام، معیار انتخاب ملت باشد بایدن: تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند طالبان پاکستان ۳ روز آتش‌بس اعلام کرد رژیم صهیونیستی برای حزب الله خط و نشان کشید رسانه رژیم صهیونیستی: دادگاه لاهه به زودی تصمیم درباره بازداشت نتانیاهو را صادر می‌کند بهادری جهرمی: دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد دیدار باقری و نماینده ویژه وزیر ‌خارجه روسیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: هزینه جنگ غزه سنگین بوده است وزارت امور خارجه: بیانیه آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران اعتبار ندارد ستاد مردمی محمدباقر قالیباف در مشهد افتتاح شد | برگزاری مناظرات مردمی و تریبون آزاد، همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ جلیلی در میزگرد اقتصادی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد + فیلم
سرخط خبرها

تلاش برای بقاء | دیدار غیرمنتظره اردوغان و اوغان در استانبول

  • کد خبر: ۱۶۴۹۱۵
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
تلاش برای بقاء | دیدار غیرمنتظره اردوغان و اوغان در استانبول
دیدار غیرمنتظره‌ای بین رجب طیب اردوغان و سینان اوغان، نامزد خارج شده از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه در دفتر اردوغان در استانبول برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از این دیدار که حدود یک ساعت به طول انجامید، هیچ اظهارنظری صورت نگرفت.

اوغان، چهره دانشگاهی سابق که توسط یک حزب ضد مهاجر حمایت می‌شد، اکنون که از رقابت خارج شده است، ممکن است کلید پیروزی در دور دوم را در دست داشته باشد.

اوغان در روزهای اخیر در گفت‌وگو با رسانه‌های ترکیه شروط کسب حمایتش از جمله موضع سخت علیه حزب کارگران ترکیه (پ.ک.ک) و همچنین جدول زمانی برای بازگرداندن میلیون‌ها پناهجو از جمله حدود ۳.۷ میلیون سوری را عنوان کرد.

در این راستا، اردوغان در مصاحبه‌ای با شبکه سی ان ان که روز جمعه پخش شد، با بیان اینکه تسلیم خواسته‌های اوغان نمی‌شود، افزود: من فردی نیستم که دوست داشته باشم به این شکل مذاکره کنم، مردم خودشان پادشاه ساز خواهند بود.

این در حالی است که شورای عالی انتخابات ترکیه روز جمعه نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد که در آن نه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کنونی و نه رقیب اصلی او و رهبر اپوزیسیون، کمال قلیچداراوغلو، اکثریت لازم برای دستیابی به یک پیروزی قطعی را به دست نیاوردند.

این شورا اعلام کرد که اردوغان ۴۹.۲۴ درصد و قلیچداراوغلو ۴۵.۰۷ درصد آرا را کسب کردند. سینان اوغان، سومین نامزد و سیاستمدار ملی گرا نیز ۵.۲۸ درصد آرا را به دست آورد که منجر شد انتخابات ۲۸ مه در دور دوم بین دو نامزد اصلی برگزار شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->