شمار شهدای نوار غزه به حدود ۳۸ هزار نفر رسید (۶ تیر ۱۴۰۳) آغاز مراسم اجتماع هواداران سعید جلیلی در مشهدمقدس (۶ تیر ۱۴۰۳) پخش آخرین برنامه انتخاباتی کاندیدا‌ها از تلویزیون منتفی شد در چه صورتی انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم می‌رود؟ پورمحمدی: به‌نفع هیچ نامزدی کنار نمی‌روم نگرانی صهیونیست‌ها از ترور نتانیاهو و اعضای خانواده‌اش ویدئو | جوابیه عباس آخوندی برای رفع اتهامات مطرح‌شده در مناظرات قطعاً برنده انتخابات پرشور ریاست‌جمهوری مردم خواهند بود سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنرانی انتخاباتی در مشهد ندارد دعوت آیت‌الله نوری‌همدانی از مردم برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سرلشکر سلامی: برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایید آمادگی ۲۰ هزار نیروی امنیتی در روز انتخابات | معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم ایران سرزمین شکوه و سربلندی | ۸ تیرماه ۱۴۰۳ حماسه‌ای دیگر در راه است + فیلم وزیر فرهنگ: مراسم چهلم رئیس‌جمهور در همه مراکز شهری و روستایی برگزار می‌شود آغاز برنامه انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد | از حضور باتأخیر پزشکیان تا تغییر مکان سخنرانی جلیلی (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۶ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کشور: دولت عربستان فعلاً با رأی‌دادن حجاج ایرانی مخالفت کرده است تلویزیون از آخرین صحبت‌های نامزد‌ها در ۱۵ دقیقه خبرداد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) محل اجتماع حامیان جلیلی در مشهد تغییر کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) سخنگوی کرملین: روسیه آماده گفتگو با فرانسه است
سرخط خبرها

آیا ثبت‌نام کودکان اوتیسمی در مدارس عادی تخلف است؟

  • کد خبر: ۱۶۶۳۵۸
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
آیا ثبت‌نام کودکان اوتیسمی در مدارس عادی تخلف است؟
نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: غیرقانونی بودن ثبت‌نام دانش‌آموزان استثنایی در مدارس عادی توسط ناظم و مدیر باید به‌واسطه وزارتخانه آموزش و پرورش مشخص شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی اسماعیلی در مورد تحصیل ۳۴۹ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در مدارس عادی گفت: بیماری اوتیسم مربوط به اختلالات روانی افراد است و طبق آخرین آمار منتشر شده، حدود سه هزار و ۴۶۷ نفر دانش آموز استثنایی در کشور داریم که از این تعداد ۳۴۹ نفر آن‌ها به دلیل داشتن عملکرد بالا امکان تحصیل در مدارس عادی را دارند، برای آموزش این دانش آموزان شرایط خاصی لازم است.

نماینده مردم میانه در مجلس با تاکید براینکه مدارس استثنایی باید شرایط خاصی را برای آموزش کودکان استثنایی به‌ویژه اوتیسم فراهم کند، افزود: به اعتقاد بنده اگر با توجه به نوع اختلال روانی به دانش‌آموزان استثنایی خدمات ارائه می‌شد بسیار اثربخش بود؛ اما برخی از کمبود‌ها همچون محدودیت امکانات آموزشی در کنار تعداد کم اینگونه دانش‌آموزان منجر شده تا آموزش و پرورش نتواند به صورت گروه‌بندی با توجه به نوع اختلال آموزش‌های تخصصی برای آن‌ها فراهم کند، با تمام این تفاسیر آموزش و پرورش با احداث مدارس استثنایی توانسته گام بلندی در جهت خدمت رسانی به این گروه بردارد.

وی تصریح کرد: شدت و ضعف دانش‌آموزان مبتلا اوتیسم در روند یادگیری و تحصیل آن‌ها تاثیر دارد، بی‌تردید تعدادی از این دانش آموزان از این بیماری رنج می‌برند و نمی‌توانند در مدارس عادی ادامه تحصیل دهند، اما گاهی برخی از خانواده‌های این گروه اصرار دارند فرزندانشان در مدارس عادی مشغول به تحصیل شوند براساس گزارشاتی که ارائه می‌شود شاهد حضور این دانش آموزان در مدارس عادی هستیم که بی تردید مشکلاتی به لحاظ تعلیم و تربیت برای آن‌ها ایجاد می‌شود.  

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: خانواده کودکان استثنایی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان خود باید حداکثر همکاری را با آموزش و پرورش داشته باشند تا مسئولان بتوانند مسیر را برای پیشرفت این گروه هموار کنند.

اسماعیلی در مورد ادامه تحصیل دانش آموز اوتیسمی در مدارس عادی نقض قانون است یا خیر؟؛ گفت: در مسئله غربالگری به والدین تاکید می‌شود که فرزندان خود را قبل از ورود به مدرسه در همان پایه اول ابتدایی تست غربالگری کنند تا دانش آموزانی که از اختلالات حرکتی و جسمی رنج می‌برد به نوعی پالایش شده و به مدارس خاص و استثنایی هدایت شوند، اما در نظر داشته باشیم که گاهی شدت بیماری به قدری ضعیف بوده و اصرار خانواده‌ها باعث ثبت نام این کودکان در مدارس عادی می‌شود، بیشتر این مسئله به مسئولیت اولیای دانش آموزان باز می‌گردد که با رضایت خود آن‌ها را در مدارس استثنایی ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش مشخص کند ثبت نام اینگونه دانش‌آموزان در مدارس عادی توسط مدیران تخلف است، ادامه داد: غیر قانونی بودن ثبت نام دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی توسط ناظم و مدیر باید به واسطه وزارتخانه آموزش و پرورش مشخص شود که آیا تخلفی صورت گرفته یا خیر؛ تا مسئولان مربوطه پاسخگو باشند. بهتر است این دانش آموزان در مدارس استثنایی ادامه تحصیل دهند تا بار روانی کمی برای دانش آموزان و والدین به همراه داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در مورد اعتبارات بودجه مدارس استثنایی، گفت: آموزش و پرورش به صورت سرجمع در هر سال درخواست اعتبارات بودجه‌ای می‌کند، تنوع مدارس در وزارتخانه مربوطه به قدری زیاد است که ما سطح بندی می‌کنیم و برای مدارس ابتدایی متوسطه دوم و یا هنرستانها، کارو دانش و … سطحی را تعریف می‌کنیم، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد وزارتخانه آموزش و پرورش (دولت) و مجلس باید توجه ویژه‌ای به نیاز مدارس استثنایی داشته باشد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->