سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم علمای شیعه افغانستان مطالبات خود را از طالبان مطرح کردند نگاه چین به معادن لیتیوم‌ افغانستان پخش زنده بازی افغانستان و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین رییس جمعیت هلال‌احمر ایران در پیامی با سیل زدگان افغانستان همدردی کرد اطلاعیه راه آهن درباره قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه تیم ملی فوتسال افغانستان در چه صورتی از مرحله خود صعود خواهد کرد؟ توقف قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران تکرار گشت‌زنی هواپیمای بدون سرنشین در آسمان پروان هشدار در رابطه با وضعیت پناه‌جویان افغان در پاکستان
سرخط خبرها

نشست نقد کتاب «گل سنجد» اثر شاعر افغانستانی در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۶۶۶۸۱
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
نشست نقد کتاب «گل سنجد» اثر شاعر افغانستانی در مشهد برگزار شد
نود و هفتمین جلسه نقد کتاب حوزه هنری خراسان رضوی به نقد و بررسی کتاب «گل سنجد» اثر «سید احمدعلی فاخر» شاعر افغانستانی ساکن مشهد اختصاص یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، کتاب «گل سنجد» اثری منتشر شده از «سید احمدعلی فاخر» شاعر افغانستانی است.

سید احمدعلی فاخر، شاعر ۶۳ ساله در سال ۱۳۳۹ در شهرستان «دره گز» ولایت بلخ افغانستان متولد شد و در سال ۱۳۵۷ به ایران مهاجرت کرده است.

فاخر در سل ۱۳۷۸ به انجمن ادبی «در دری» در مشهد پیوست و در قالب‌های مختلف شعری از جمله غزل، رباعی، دوبیتی و سپید، شعر سروده است.

پیش از کتاب «گل سنجد»، آثار دیگر از این شاعر نیز با نام‌های «گل سنگ»، «پولک‌های دامن گل نسا»، «گل بادام» و «حنجره‌های سوخته» منتشر شده است.

اما کتاب «گل سنجد» که به همت انتشارات انجمن ادبی هشت بهشت و در شهر بلخ به زیور طبع آراسته شده است، یک مجموعه رباعیات و شامل ۱۴۴ رباعی است که در موضوعات مختلف سروده شده است.

نشست نقد کتاب «گل سنجد» اثر شاعر افغانستانی در مشهد برگزار شد


نشست نقد و بررسی کتاب «گل سنجد» با حضور «محمدکاظم کاظمی»، «ابوطالب مظفری» و جمعی از شاعران و منتقدان افغانستانی و ایرانی عصر روز یکشنبه در حوزه هنری مشهد برگزار شد، اشعار این کتاب مورد نقد و بررسی مخاطبان قرار گرفت.

حاضران در این نشست تاکید کردند که در کنار سادگی، تازگی و طراوت، استفاده از واژگان ساده و به دور از تکلف اشعار این کتاب که حکایت از دنیای درون این شاعر داشته، بیان مطالب بومی و محلی در قالب رباعی، بیان لحظه‌های واقعی زندگی از نقاط قوت شاعر و اشعار او است.

اما انتقاداتی نیز متوجه اشعار وی بود.

برخی از اشعار دارای زوائد و کلمات تکراری است که به نظر می‌رسد، می‌توانست به راحتی از آن حذف شود و تاثیری در اصل شعر بر جا نگذارد.

ضمن این که در مورد برخی از اشعار نیز به دلیل ورود ادبیات محاوره ای، در وزن شعر‌ها مشکلاتی به وجود آمده است.

در طول چهار دهه گذشته که مشهد میزبان جمعیت قابل توجهی از مهاجران افغانستانی بوده است، شاعران و نویسندگان زیادی از مهاجران افغانستانی در مشهد رشد کردند و آثار خوبی از آن‌ها نیز منتشر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->